کشف گنج پنج هزار ساله توسط دختر بچه دانمارکی [+عکس]

گنج 5 هزارساله در کشور دانمارک کشف شد. این گنج را یک بچه کشف کرد. برای تماشای تصاویر و جزییات کشف گنج پنج هزار ساله همراه ما باشید.
به تازگی چندین سکه پنج هزارساله در دانمارک کشف شده است. پیدا کردن گنج از طریق دختر بچه دانمارکی جنجال به پا کرد. خبری که سوژه داغ کاربران مجازی شده است نشان از کشف گنجینه چندین سکه نقره ای در دانمارک می‌دهد. برای جزییات کشف گنج پنج هزار ساله ما را دنبال کنید.

کشف گنج پنج هزار ساله توسط دختر بچه دانمارکی

دختر بچه دانمارکی باعث کشف گنج چندین هزارساله شد

به گزارش سلام نو، یورونیوز نوشت؛ نزدیک به ۳۰۰ سکه نقره‌ای با قدمت بیش از یک هزار سال در نزدیکی یک قلعه باستانی وایکینگ‌ها در شمال غربی دانمارک پیدا شده است. این سکه‌ها که قدمت آنها به دهه ۹۸۰ میلادی بازمیگردد، آن‌ها را در حدود هشت کیلومتری قلعه فیرکت در نزدیکی شهر کوچک هوبرو پیدا کردند.

در کنار این سکه‌ها قسمت‌هایی از یک جواهر اسکاتلندی یا ایرلندی و سکه‌هایی عربی و آلمانی نیز پیدا شده است. به گفته مدیر موزه ژوتلند شمالی سکه‌های کشف شده هم دوره با زمان ساخت قلعه فیرکت در دوران هارالد بلاتند، پادشاه پیشین دانمارک است.

جزییاتی درباره کشف گنج دانمارکی

عکس گنج چندین هزارساله:

کشف گنج پنج هزار ساله

هارالد بلاتند که در سال ۹۸۵ میلادی دار فانی را وداع گفت. یکی از آخرین وایکینگ‌هایی بود حام کشور دانمارک بود. کریستیان نورباخ باور دارد که گنجینه کشف شده جنبه‌های جدیدی از تاریخ حیات وایکینگ‌ها را افشا می‌کند.

سکه‌هایی که در ابتدای دوره حکمرانی هارالد بلاتند ضرب شده بود نشان صلیب نداشتند. باستان‌شناسان باور دارند که او با ضرب سکه‌هایی با نشان صلیب تلاش کرده است تا برنامه خود برای گسترش مسیحیت در دانمارک را اجرا کند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *