لایحه اصلاح قانون برای مشمولان سربازی [+جزئیات]

به تازگی سخنگوی دولت خبری تحت عنوان لایحه اصلاح قانون برای مشمولان سربازی را اعلام کرد که در ادامه این خبر به جزئیات آن خواهیم پرداخت.

اصلاح قانون برای افراد مشمول سربازی یکی از خبرهای خوب اخیر برای مشمولان سربازی است که به تازگی منتشر شد. تغییر قانون برای وظیفه عمومی در دستور کار قرار گرفته است و اطلاعات زیادی از طرح اصلاح قانون سربازی در دسترس نیست، اما در ادامه می‌توانید صحبت‌های علی بهادری جهرمی را در این مورد مطالعه کنید.

لایحه اصلاح قانون برای مشمولان سربازی

در روزهای اخیر نیز تسهیلات جدیدی برای مشمولان خدمت سربازی و کارکنان وظیفه اعلام شد که معافیت افراد دارای ۴ فرزند و بالاتر و مشمولان وظیفه غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه با حداقل ۴۰ سال سن تمام که دارای ۳ فرزند هستند، از جمله آنها بود.

لایحه اصلاح قانون برای مشمولان سربازی
لایحه اصلاح قانون برای مشمولان سربازی, طرح اصلاح قانون سربازی

سخنگوی دولت با اشاره به اصلاح قانون وظیفه عمومی، گفت:

گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی، تغییر در معافیتها و معاف شدن مشمولان مازاد به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.

همچنین از این پس صدور کارت معافیت برای مشمولان غایب و غیرغایب واجد شرایط، پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج امکان‌پذیر خواهد بود و با نظر موافق فرمانده معظم کل قوا، مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در این خدمت که قبلاً به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده، به ترتیب برای فرزند اول ۳ ماه، فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است.

اصلاح قانون برای افراد مشمول سربازی

لایحه اصلاح قانون برای مشمولان سربازی
لایحه اصلاح قانون برای مشمولان سربازی, تغییر قانون برای وظیفه عمومی

علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:

«‏خبر خوب برای مشمولان سربازی؛ لایحه اصلاح قانون وظیفه عمومی برای طی مراحل قانونی در دستور کار دولت قرار گرفته است. گسترش مفهوم وظیفه عمومی به امور فرهنگی، فناوری و اقتصادی، تغییر در معافیتها و معاف شدن مشمولان مازا د به تشخیص ستاد کل، از مواردی است که در لایحه درنظر گرفته شده است.»

آخرین تغییرات درباره مسئله‌ی مشمولان سربازی:

با ابلاغ قانون جدید معافیت سربازی، سربازان بالای چهل سال و برخی از سربازان متاهل در صورت داشتن شرایط، معاف می‌شوند. طبق آخرین تغییرات معافیت سربازی در سال ۱۴۰۲ همه مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب و کارکنان در حال خدمت که دارای ۴ فرزند و بالاتر هستند معاف می‌شوند. همچنین در صورتی که حداقل چهل سال و ۳ فرزند دارید باز هم از مزایای این معافیت بهره‌مند می‌شوید. اما افرادی که ۲ فرزند دارند مشمول قانون جدید معافیت سربازی نمی‌شوند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *