ترس آلمان از رکود اقتصادی [+جزئیات]

تولید صنعتی آلمان بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافته است و اخباری تحت عنوان ترس آلمان از رکود اقتصادی به انتشار رسید که بسیار شوکه کننده است.

به تازگی اخباری منبی بر رکود اقتصادی آلمان به گوش می‌رسد و به نظر می‌آید که کاهش تولید کارخانجات آلمان قرار است تأثیر بدی روی اقتصاد این کشور بگزارد. تورم در کشور آلمان ، یعنی غول اقتصادی اروپا بسیار بحث برانگیز خواهد بود.

ترس آلمان از رکود اقتصادی

ترس آلمان از رکود اقتصادی
ترس آلمان از رکود اقتصادی, کاهش تولید کارخانجات آلمان

تولید صنعتی آلمان بسیار بیشتر از حد انتظار کاهش یافته است؛ این موضوع، اقتصاددانان را بر آن داشته تا هشدار دهند که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا احتمالاً پس از کاهش چشمگیر سفارش‌های کارخانه‌ها، خرده‌فروشی و صادرات، به سوی رکود خواهد رفت.

بر این اساس در ماه مارس، تحولات به جز در بخش انرژی در آلمان ضعیف بود. هم تولید کالا در صنعت و هم فعالیت در صنعت ساختمان کاهش چشمگیری داشت. در مقابل، انتشار گازهای گلخانه ای از بخش انرژی اندکی افزایش یافت . همچنین به طور قابل توجهی کمتر کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای در صنعت تولید شد. تولید کالاهای مصرفی هم کمی کمتر از وضعیت رکود بود.

رکود اقتصادی آلمان

ترس آلمان از رکود اقتصادی
ترس آلمان از رکود اقتصادی, تورم در کشور آلمان

وزارت اقتصاد فدرال آلمان اظهار داشت:

پس از رشد شدید تولید در صنعت در ابتدای سال، کاهش قابل توجهی در ماه مارس رخ داد. در سه ماهه اول اما نسبت به سه ماهه قبل افزایش وجود داشت. حال و هوای شرکت‌ها اخیراً کمی بهبود یافته است که نشان‌دهنده بهبود اقتصادی در دوره بعدی سال 2023 است. این وضعیت توسط اقتصاددانان تا حدودی متفاوت ارزیابی می شود.

یوپ زنزن، کارشناس اقتصادی اتاق صنعت و بازرگانی آلمان DIHK، در ارزیابی متفاوتی در این باره گفت:

تولید کاهش قابل توجهی داشته است. به احتمال زیاد این صنعت به جای بهبود مورد انتظار در معرض تهدید سکون قرار دارد. وی تاکید کرد: حتی کاهش تنگناهای عرضه مواد و کاهش قیمت انرژی نیز نمی تواند اقتصاد تاریک جهانی و تقاضای داخلی ضعیف را جبران کند.

رالف سولوین، کارشناس اقتصادی از کامرز بانک آلمان هم انتظار کاهش بیشتر تولید در ماه های آینده را به دلیل تضعیف تقاضای اخیر دارد. وی در این باره می گوید:

به جای بهبود اقتصادی که بسیاری انتظار داشتند، یک رکود خفیف در نیمه دوم سال جاری در راه است. کارستن برزسکی، اقتصاددان ارشد بانک ING آلمان حتی خطر یک رکود زودتر را می بیند. به گفته وی نه تنها ارقام مربوط به صنعت اخیراً ناامید کننده بوده است، بلکه سایر داده های اقتصادی، به عنوان مثال از خرده فروشی یا صادرات نیز دلسرد کننده بوده است.

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *