زلزله کلاردشت ؛ غرب مازندران لرزید

شامگاه روز 2 شنبه غرب مازندران لرزید. خسارت‌های زلزله کلاردشت هنوز اعلام نشده است. پیش بینی می‌شود خسارت جانی و مالی نداشته باشد.

شهر کلاردشت در 48 کیلومتری شهر چالوس است و 130 کیلومتر با تهران فاصله دارد. کلاردشت همانطور که از نامش پیدا است دشتی بر فراز کوه‌ها است.

این ناحیه از جنوب به کوه‌های تخت سلیمان تا حدود گردنه کندوان، از شمال به شهر عباس‌آباد و دریای خزر، از شرق به شهر مرزن‌آباد چالوس و بخش کجور نوشهر و از غرب به سه هزار تنکابن محدود است.

اکثریت مردم بومی و غیر مهاجر در کلاردشت از قومیت طبری هستند و به زبان مازندرانی سخن می‌گویند. کلاردشت در ایران، به بهشت گمشده معروف شده و هرساله به دلیل زیبایی طبیعی و بی‌نظیر و آب و هوای بسیار مطبوع و به ویژه درفصل تابستان پذیرای هزاران گردشگر داخلی و خارجی است.

شامگاه امروز اما این بهشت گمشده زمین لرزه‌ای را احساس کرده است. زلزله کلاردشت که در روز دوشنبه اتفاق افتاده غرب مازندران را لرزانده است.

بیشتر بخوانید:

زلزله 4.2 ریشتری مرز همدان و لرستان را لرزاند

زلزله کلاردشت

غرب مازندران لرزید

کلاردشت لرزید
کلاردشت لرزید

زمین لرزه‌ای با بزرگی 3.2 ریشتر شامگاه دوشنبه کلاردشت را لرزاند. زمین لرزه کلاردشت در عمق هشت کیلومتری زمین و در ساعت 22 و 50 دقیقه به وقوع پیوسته است.

شدت این زمین لرزه به قدری بود که در بسیاری از شهرستان‌های غرب استان نیز احساس شد. این زلزله نیز با وجود آنکه آنقدر شدید نبوده اما مانند سایر زلزله‌ها موجب وحشت مردم و به خیابان آمدن آن‌ها شده است.

بیشتر بخوانید:

فیلم زلزله ملارد تهران

تاکنون اطلاعاتی از میزان خسارت احتمالی این زمین لرزه اعلام نشده است. اما با وجود ریشتر کم آن پیش بینی می‌شود خسارات جدی به این شهرستان وارد نشده است.

شهرستان گردشگر پذیر کلاردشت در خطه غرب مازندران با جمعیتی دستکم 50 هزار نفر از یک نقطه شهری و 19 نقطه روستایی برخوردار است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *