روش‌های جدید محققان برای جلوگیری از پیری زودرس!

به تازگی اخباری درباره کند کردن روند پیری با روش جدید محققان منتشر شده است. در ادامه به جزئیات تکنولوژی کند کردن روند پیری می‌پردازیم.

ساعت ژنتیکی ایجاد شده توسط محققان روند پیری را در آزمایشات روی سلول‌های مخمر کاهش داده است. اکنون دانشمندان دانشگاه سن دیگو با استفاده از یک ساعت ژنتیکی نوسانی، راهی برای کند کردن روند پیری سلولی ایجاد کرده‌اند. در ادامه به جزئیات بیشتر ساعت ژنتیکی کاهش روند پیری خواهیم پرداخت.

دیگر اخبار روز:

عکسی از بازیگران ایرانی در تورنتو !

ببینید: سکوت دمت اوزدمیر و اوزهان کوچ هنگام خروج از دادگاه خانواده

کند کردن روند پیری با روش جدید محققان

کند کردن روند پیری با روش جدید محققان
ساعت ژنتیکی کاهش روند پیری

علائم آشنای پیری از سطح سلولی شروع می‌شود. هر یک از تریلیون‌ها سلول ما در طول عمر خود تحت تغییرات مولکولی قرار می‌گیرند و انواع مختلفی از آسیب‌ها را تحمل می‌کنند تا اینکه در نهایت دیگر به طور موثر عمل نمی‌کنند و از بین می‌روند. این امر به کاهش سلامت مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند، از چین و چروک و موهای خاکستری گرفته تا افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها.

دانشمندان در مطالعه قبلی، دریافتند که به نظر می‌رسد سلول‌ها از طریق یکی از دو فرآیند خاص پیر می‌شوند و در واقع به یک مسیر متعهد می‌شوند. یک مسیر شامل کاهش پایداری دی ان ای و دیگری کاهش میتوکندری است که برای سلول‌ها انرژی تولید می‌کند. در هر صورت، نتیجه نهایی یکسان است( مرگ سلولی).

تکنولوژی کند کردن روند پیری

ساعت ژنتیکی کاهش روند پیری
ساعت ژنتیکی کاهش روند پیری

این تیم برای مطالعه جدید، روشی را برای کند کردن پیری سلولی با اجازه دادن به سلول‌ها در چرخش بین این دو فرآیند مختلف ایجاد کردند. برای درک بهتر فرض کنید اگر یک مسیر را مستقیم تا انتها دنبال کنید، سریعتر به مقصد نهایی خود (مرگ سلولی) خواهید رسید، اما با دویدن به جلو و عقب بین این دو، زمان بسیار بیشتری طول خواهد کشید.

دانشمندان این مداخله را در سلول‌های مخمری آزمایش کردند و دریافتند که آنهایی که تحت کنترل یک نوسان گر ژن هستند، حدود 82 درصد بیشتر از سلول های مخمری که به طور طبیعی پیر می‌شوند، عمر می‌کنند. این بارزترین افزایش طول عمر از هر مداخله ژنتیکی یا شیمیایی قبلی ضد پیری است که اغلب با تلاش برای بازگرداندن سلول‌ها به حالت جوان‌تر عمل می‌کند.

جلوی روند پیری را بگیرید


بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *