واکنش ایران به اقدام پارلمان سوئد [+جزئیات]

به تازگی، حواشی زیادی بر سر اخبار سیاسی پارلمان سوئد منتشر شد که واکنش ایران به اقدام پارلمان سوئد را به همراه داشت و بازتاب فراوانی کسب کرد.

پس از اینکه رای پارلمان سوئد به سپاه در فضای مجازی، به انتشار رسید و تأیید شد، واکنش سپاه به اقدام سیاسی ایران تحت عنوان اقدام ایران به بیانیه پارلمان سوئد حواشی زیادی را به دنبال داشت.

واکنش ایران به اقدام پارلمان سوئد

واکنش ایران به اقدام پارلمان سوئد
اقدام ایران به بیانیه پارلمان سوئد

پارلمان سوئد به طرح تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران رأی مثبت داده است. تصویب این طرح که بعد از اعدام حبیب اسیود، شهروند ایرانی سوئدی انجام می‌گیرد با استقبال و همانطور انتقاد برخی از فعالان سیاسی و مدنی ایرانی مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

انتصاب نماینده ایران در مجمع اجتماعی شورای حقوق بشر سازمان ملل

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران توسط پارلمان سوئد، در اظهاراتی از دولت این کشور خواست تا «از فرو افتادن در دام پهن شده برای روابط دو کشور» اجتناب کنند.

بر اساس این مصوبه دولت سوئد موظف است تا برای افزودن نام سپاه به فهرست موسوم به سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا، طرحی که پیشتر در سطح شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا مطرح اما به دلیل موانع قانونی با شکست مواجه شد، تلاش کند.

واکنش سپاه به اقدام سیاسی ایران

واکنش ایران به اقدام پارلمان سوئد
رای پارلمان سوئد به سپاه

پیش از این پارلمان اروپا هم قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور را به تصویب رساند که از اتحادیه اروپا می‌خواست نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً تروریستی این اتحادیه قرار دهد.

اقدام پارلمان سوئد در ادامه تلاش‌های کشورهای اروپایی برای تنفس مصنوعی به اغتشاشات در ایران است. با وجود این، اتحادیه اروپا یک هفته بعدتر علی‌رغم اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی از اعضای سپاه پاسداران، از قرار دادن نام سپاه در فهرست مذکور خودداری کرد.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *