مشخصات خودرو ساینا GX [+جزئیات]

در ادامه می‌خواهیم به مشخصات خودرو ساینا GX بپردازیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما بمانید تا به جزییات خودرو ساینا GX بپردازیم.

سایپا در پیش فروش سیستم یکپارچه جدید خود از ساینا GX به عنوان محصول نام برده و هم اکنون مشخصات این نسخه از ساینا مشخص و کاتالوگ آن توسط سایپا منتشر شده است. در ادامه مشخصات فنی ساینا GX خواهیم پرداخت.

مشخصات خودرو ساینا GX

مشخصات خودرو ساینا GX
جزییات خودرو ساینا GX, مشخصات خودرو ساینا GX

امروزه سایپا یکی از خودروسازانی است که با افزودن انواع و پیشوندهای مختلف برای یک خودرو مانند S، آپشنال، R، RS، آپشنال 85 و اخیراً GX شروع به گسترش محصولات خود کرده است. در این مطلب در مورد ساینا صحبت می‌کنیم. به طور کلی ساینا GX یک سدان اقتصادی به حساب می‌آید که بدون در نظر گرفتن جنبه‌های زیبایی از عناصر مدرن در طراحی خود استفاده می‌کند.

جلوپنجره و چراغ‌های جلو، تزئینات کرومی بدنه و فریم دور جلوپنجره ، چراغ‌های عقب مشابه محصولات بی ام و…، همگی عناصری هستند که این سدان سایپا را از دیگر محصولات هم رده خود متمایز می‌کنند. پس از شاهین، سدان سایپا با زبان طراحی جدید ساینا S را باید در رده دوم قرار داد که توانسته فاصله قابل توجهی نسبت به محصولات قبلی ایجاد کند. اکنون سایپا قصد دارد نسخه توسعه یافته جدیدی از این خودرو را با نام GX روانه بازار کند که این نسخه تفاوت‌هایی با نسخه قبلی دارد.

مشخصات فنی ساینا GX

ساینا GX نسخه ارتقا پیدا کرده پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر M15 را زیر کاپوت خود دارد. قدرت و گشتاور تولیدی این پیشرانه کمی نسبت به پیشرانه قبلی افزایش پیدا کرده است. در حالی که پیشرانه قبلی مجموعاً 87 اسب بخار قدرت و 130 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد، این پیشرانه ارتقا یافته حالا می‌تواند 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. البته تولید گشتاور بیشتر در دور موتور پایین‌تر برای این خودرو سایپا فراهم شده است. یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های صورت گرفته در پیشرانه مذکور هم پیاده‌سازی سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT-i) است که افزایش راندمان پیشرانه را به‌دنبال می‌آورد.

پیشرانه 4 سیلندر ساینا GX نیروی خود را به‌وسیله یک گیربکس دستی 5 سرعته به محور جلو انتقال می‌دهد. ضمن این‌که بنا به اطلاعات رسمی، به‌ازای هر 100 کیلومتر 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند. در مجموع، تغییرات این تیپ سدان سایپا از لحاظ قوای محرکه در همین موارد خلاصه می‌شوند و افزایش جزئی خروجی و تولید بهتر گشتاور تنها پیشرفت‌های این پیشرانه نسبت به نسخه قبلی آن خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *