واکنش آمریکا به ائتلاف دریایی ایران

به تازگی، خبری مبنی بر احتمال شکل‌گیری ائتلاف به انشتار رسید که واکنش آمریکا به ائتلاف دریایی ایران را به همراه داشت و جنجال آفرید.

در خبری که مبنی بر ائتلاف در خاور میانه به انتشار رسید، واکنش آمریکایی ها به ائتلاف را به انتشار رسید که حواشی زیادی را تحت عنوان تشکیل ائتلاف دریایی ایران و نگرانی آمریکا به انتشار رسید.

نگرانی آمریکا درباره ائتلاف دریایی در خاور میانه یکی از مهم‌ترین اتفاقات چند هفته اخیر بود که جنجال و حواشی‌های زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

واکنش آمریکا به ائتلاف دریایی ایران

واکنش آمریکایی ها به ائتلاف

واکنش آمریکا به ائتلاف دریایی ایران
واکنش آمریکایی ها به ائتلاف

تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران که از شکل‌گیری ائتلاف‌های جدید در منطقه و فرامنطقه خبر داده بود، در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد:

ادعای ایران مبنی بر اینکه تهران به زودی با عربستان سعودی و سایر کشورهای خلیج فارس ائتلاف دریایی ایجاد خواهد کرد، منطق را به چالش می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

عصبانیت آمریکا از آزمایش موشکی ایران

رونمایی از دستاورد رعب انگیز سپاه در روز سه شنبه

همچنین سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین در مصاحبه با وبگاه آمریکایی بریکینگ دیفنس با تکرار ادعاهای بی اساس درباره حضور منطقه‌ای ایران به اظهارات فرمانده نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

سخنگوی ناوگان پنجم دریایی آمریکا گفت:

اینکه ایران، عامل شماره یک بی‌ثباتی منطقه‌ای مدعی است که می‌خواهد برای حفاظت از آب‌هایی که خودش تهدید می‌کند، یک ائتلاف امنیتی دریایی تشکیل دهد، با عقل جور در نمی‌آید

تشکیل ائتلاف دریایی ایران و نگرانی آمریکا

واکنش آمریکا به ائتلاف دریایی ایران
نگرانی آمریکا درباره ائتلاف دریایی در خاور میانه

اواخر هفته گذشته، خبرگزاری وام امارات متحده عربی گزارش داده بود که وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات دو ماه پیش از مشارکت خود در ائتلاف قدرت دریای متحد خارج شده بود.

ائتلاف قدرت دریای متحد متشکل از ۳۴ کشور به رهبری است که هدف آن تضمین امنیت و مقابله با تروریسم و دزدی دریایی در منطقه دریای سرخ و خلیج فارس اعلام شده است و مقر اصلی آن در بحرین قرار دارد.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *