ببینید: ثبت تصاویری از کشف جدید تلسکوپ جیمز وب

به تازگی عکس جدیدی تحت عنوان ثبت تصاویری از کشف جدید تلسکوپ جیمز وب به انتشار رسید که بازتاب‌ها و جنجال‌های زیادی را آفرید.

چندی پیش، تلسکوپ جیمز وب ، تصویری را تحت عنوان ثبت عکس کهکشان جدید توسط جیمز وب به انتشار رساند که بازتاب‌های فراوانی را کسب کرد و کشف کهکاشان جدید جیمز وب را نشان داد.

تصویر جیمز وب از یک کهکشان یکی از مهم‌ترین اتفاقات چند روز گذشته در رسانه‌ها و سایت‌های نجوم بود که نوید خبرهای جدیدی را می‌دهد.

ثبت تصاویری از کشف جدید تلسکوپ جیمز وب

ثبت عکس کهکشان جدید توسط جیمز وب

ثبت تصاویری از کشف جدید تلسکوپ جیمز وب
ثبت تصاویری از کشف جدید تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب در عکس جدیدش ردیابی ظریفی از غبار و خوشه‌های ستاره‌ای درون یک کهکشان ارائه داده است. کهکشان NGC 5068 حدود ۲۰ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد و در صورت فلکی سنبله واقع شده است. پیچک‌های درخشان گاز و ستارگان متعلق به این کهکشان مارپیچی با دو ابزار وب ثبت شده است. بیل نلسون مدیر ناسا، روز جمعه در جریان رویدادی با دانشجویان در مرکز علمی کوپرنیک در ورشو- لهستان، از این تصویر رونمایی کرد.

بیشتر بخوانید:

کشف آب در فضا توسط جیمز وب

تصویر جدید جیمز وب از سحابی پروانه

این تصویر با استفاده از دو ابزار وب به نام‌های ابزار مادون قرمز میانی (MIRI) و دوربین مادون قرمز نزدیک (NIRCam) ثبت شده است. وب با نگاه کردن در طول موج‌های میانی و نزدیک مادون قرمز، می‌تواند مشخصه‌هایی مانند چرخش غبار و گاز و همچنین ستارگان این منطقه را همراه با میله کهکشان که در بخش سمت چپ بالای تصویر می‌درخشد، ‌ تشخیص دهد.

کشف کهکاشان جدید جیمز وب

در ادامه می‌توانید تصویر جیمز وب از یک کهکشان را ببینید:

ثبت تصاویری از کشف جدید تلسکوپ جیمز وب
تصویر جیمز وب از یک کهکشان

مانند کهکشان راه شیری، این کهکشان دارای یک میله مرکزی است که در مقایسه با بازوهایی که از مرکز کهکشان بیرون می‌آیند، ناحیه متمرکزتری از ستارگان و غبار به حساب می‌آید. میله یک کهکشان مارپیچی میله‌ای معمولا منطقه‌ای شلوغ از شکل‌گیری ستارگان است، بنابراین این تصویر به عنوان بخشی از ‌مطالعه‌ای در مورد تشکیل ستاره‌ها در کهکشان‌های مجاور ثبت شد.

به گفته دانشمندان، جیمز وب برای این پروژه، تصاویری از 19 کهکشان ستاره‌ساز مجاور را جمع‌آوری کرده که ستاره‌شناسان می‌توانند آن‌ها را با مجموعه عظیمی از تصاویر 10 هزار خوشه ستاره‌ای که توسط هابل گرفته شده و نقشه‌برداری‌های طیف‌سنجی مربوط به 20 هزار سحابی تشکیل دهنده ستاره از تلسکوپ بسیار بزرگ (VLT) ترکیب کنند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *