زلزله 5.8 ریشتری در فرانسه خانه ها را غیر قابل سکونت کرد!

زلزله در فرانسه ؛ زلزله ای به بزرگی ۵.۸ ریشتر غرب فرانسه را لرزاند و باعث مصدوم شدن یک نفر و خساراتی به ساختمان ها و مدارس شد.

زلزله ۵.۸ ریشتری در غرب فرانسه منجر به مصدومیت یک نفر شد. رسانه‌های فرانسه در تازه‌ترین گزارش درباره زلزله اخیرا در این کشور اعلام کردند که این زمین‌لرزه باعث وارد شدن خسارت به خانه‌ها، مدارس و کلیساها شده است و صدها ساختمان را غیرقابل سکونت کرد. در ادامه مطلب با خبر زلزله فرانسه همراه ما بمانید.

زلزله در فرانسه

  • زلزله در غرب فرانسه

به گزارش منابع خبری:

در زلزله ۵.۸ ریشتری که در نزدیکی شهرهای لاروشل و نیورت واقع در غرب فرانسه رخ داد، یک نفر مجروح شده و خسارت جدی به خانه‌ ها وارد شده است.

سانه‌ها شنبه شب گزارش دادند که این زلزله به خانه‌ها، مدرس و کلیساها خساراتی وارد کرده و باعث شده است که صدها ساختمان را غیرقابل سکونت کرده است. همچنین ۱ نفر در شهر «دو سور» نیز به دلیل این زلزله زخمی شدند. وزیر محیط‌ زیست فرانسه در ادامه افزود که این یکی از بزرگ ترین زلزله‌ های ثبت شده در فرانسه بود و یک نفر نیز مجروح شده است. ساکنان روستای لا لاین نزدیک شهر لا روشل به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر خطر تخریب خانه‌ های خود تخلیه شدند.

زلزله در فرانسه

وقوع زلزله در کشور فرانسه

وقوع زلزله‌های بالای پنج ریشتر در فرانسه اتفاق غیرمعمولی است. به همین دلیل، الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه این زمین‌لرزه را «غیرمعمول» خواند و با «کسانی که نگران شده‌اند» ابراز همبستگی کرد. وی افزود دولت تلاش می‌کند تا کسانی را که خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند، دوباره اسکان دهد. در حالی که دیوارهای بسیاری از خانه‌ های منطقه ترک خورده ، برق ۴۰۰ خانه نیز قطع شده است. پس لرزه‌ هایی به بزرگی ۵ و ۴ ریشترهم امروز در این مناطق رخ دادند.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *