فوری: پشت پرده ماجرای زیردریایی گمشده تایتانیک + فیلم

زیر دریایی گمشده تایتانیک ؛ زیردریایی به اسم تیتان که مربوط به گردشگران کشتی تایتانیک بود در روز یکشنبه با 5 سرنشین ناپدید شد و هیچ نشانه ای ازش وجود ندارد.

جستجو در اقیانوس اطلس شمالی برای یافتن زیردریایی «تیتان» که علاقمندان به بازدید از لاشه کشتی تایتانیک را حمل می‌کرد، همچنان ادامه دارد. تیتان کمتر از ۴۰ ساعت اکسیژن باقی‌مانده برای مسافرانش دارد. در ادامه مطلب با خبر زیردریایی تیتان تایتانیک همراه ما بمانید.

زیر دریایی گمشده تایتانیک

  • زیردریایی گمشده تیتان

با گذشت زمان، نگرانی‌ها درباره سرنوشت سرنشینان «تیتان» نیز رو به افزایش است بویژه آنکه زیردریایی تنها برای ۴۰ ساعت ذخیر اکسیژن دارد. زیردریایی گمشده روز یکشنبه درحین فرورفتن به زیر آب برای تماشای لاشه‌ی کشتی تایتانیک ناپدید شد. بلافاصله بعد از آن، گروه‌های بین‌المللی برای یافتن زیردریایی و پنج مسافرش دست به‌کار شدند.

تیم‌های نجات تاکنون ناحیه‌ای به مساحت تقریبا ۱۹٬۵۰۰ کیلومتر مربع یا بزرگ‌تر از ایالت کنتیکت آمریکا را جستجو کرده‌اند. شرکت خصوصی آمریکایی «اوشن‌گیت اکسپدیشنز» که مالک و اوپراتور این زیردریایی محسوب می‌شود، در اواخر روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:

«مدتی است که نمی‌توانیم با یکی از زیردریایی‌های اکتشافی خود که در حال حاضر از محل غرق شدن کشتی تایتانیک بازدید می‌کند، ارتباط برقرار کنیم.

زیر دریایی گمشده کشتی تایتانیک

زیر دریایی گمشده تایتانیک

تیم جستجو هم‌اکنون در حال کاوش در یک منطقه دورافتاده در اقیانوس اطلس شمالی است؛ جایی که گفته می‌شود کشتی تایتانیک قرار دارد یعنی در ۶۵۰ کیلومتری سواحل نیوفاندلند کانادا و در عمق حدود ۴ هزار متری سطح آب. تا کنون گارد ساحلی ایالات متحده دو هواپیما و همتایان کانادایی آنها نیز یک هواپیما و یک کشتی را برای کمک به عملیات جستجو، به این منطقه فرستاده‌اند. افراد حاضر در این زیردریایی گمشده شامل هدایتگر زیردریایی، استاکتون راش، مسافران آن از جمله یک ماجراجوی بریتانیایی، دو عضو یک خانواده تجار پاکستانی و یک کارشناس تایتانیک بوده‌اند.

عصر پنجشنبه – اول تیر، ۲۲ ژوئن – دریادار جان مائوگر از نیروی دریایی آمریکا به خبرنگاران گفت:

کشتی جستجوگر «هورایزن آرتیک» توانسته بخش‌های دماغه و قیفی شکل تایتان را پیدا کند و سپس بخش‌های دیگری از لاشه این زیردریایی را یافته است.

بقایای کشتی تایتانیک به عمقی حدود ۳۸۰۰ متری زیر سطح اقیانوس
بقایای کشتی تایتانیک به عمقی حدود ۳۸۰۰ متری زیر سطح اقیانوس

کامرون فاش کرد که چگونه شخصاً یکی از پنج مسافر بر تایتان را می‌شناخت. او می‌گوید که با پل هانری “پی اچ” نرگئولت، دوست بوده است. کارشناس کشتی تایتانیک که کامرون در 25 سال گذشته او را می‌شناخته است. همانطور که کامرون توضیح می‌دهد، از دست دادن یک دوست به دلیل تصادف، رسیدگی به وضعیت عجیب و غریب را برای او بسیار دشوارتر کرده است.

اسامی کامل سرنشینان این زیردریایی کوچک عبارت است:

  • هامیش هاردینگ – ۵۸ ساله – جستجوگر انگلیسی و اهل ماجراجویی که قبلا هم به فضا سفر کرده و چند باری هم به قطب جنوب رفته بود.
  • شاهزاده داود، تاجر ۴۸ ساله انگلیسی پاکستانی‌تبار که از اعضای یکی از متمول‌ترین خانواده‌های پاکستان است.
  • سلیمان، پسر ۱۹ ساله داود.
  • پال هنری نارگوله، ۷۷ ساله، ناخدای سابق نیروی دریایی فرانسه که گفته شده علاقه زیادی به تحقیق درباره بقایای کشتی تایتانیک داشته و یکی از اعضای اولین گروهی بوده که در سال ۱۹۸۷ برای پیدا کردن بقایای تایتانیک به سواحل شرقی اقیانوس اطلس رفتند.
  • استاکتن راش، ۶۱ ساله، از مدیران اجرایی ارشد شرکت اوشن‌گیت که مسوولیت اجرای این تور تفریحی برای بازدید از بقایای تایتانیک را بر عهده داشته است.

هم‌اکنون دیگران می‌خوانند:


One thought on “فوری: پشت پرده ماجرای زیردریایی گمشده تایتانیک + فیلم

  1. به نظر من علت رفتن این زیردریایی به آن نقطه جواهراتی بوده که در جریان غرق شدن کشتی تایتانیک غرق شده ودر قعر دریا قرارگرفته.ولی به هیچ وجه تکنولوژی این زیردریایی برای عمق ۲۰۰۰مترنبوده وعلت انفجار همین بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *