ببینید: فیلم وحشتناک زلزله 7.4 ریشتری رودبار و منجیل!

فیلم زلزله رودبار و منجیل ؛  سال 1369 در شهر رودبار و منجیل زلزله ای به قدرت 7/4 ریشتر رخ داد که باعث کشته و مجروح شدن افراد زیادی شد.

شبی که خیلی‌ها برای دیدن مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۰ بیدار بودند. این زلزله هزاران کشته و مجروح داشت و خسارت مالی و آوارگان بسیاری برجا گذاشت. در ادامه مطلب با خبر زلزله رودبار و منجیل همراه ما بمانید.

فیلم زلزله رودبار و منجیل

  • زلزله رودبار منجیل

به گزارش منابع خبری:

تب فوتبال‌های جام جهانی ۱۹۹۰ ایتالیا با گرمای روزهای انتهایی خرداد درهم آمیخته بود. نیمه‌های شب ۳۱ خرداد نسیم روح‌بخشی خنکای دل‌انگیزی را نصیب فوتبال دوستان می‌کرد.

بازی برزیل و اسکاتلند با تأخیر برای مردم ایران پخش می‌شد، تو گویی رازی نهان در این تأخیر نهفته است. بیش از ۶۰ هزار نفر در ورزشگاه دل‌آلپی منتظر زلزله فوتبالی برزیل بودند. غافل از اینکه هزاران کیلومتر آن طرف‌تر مردم رودبار و منجیل بی‌خبر از زلزله‌ای مهیب به تماشای فوتبال نشسته‌اند. در ادامه می‌توانید فیلم زلزله رودبار سال ۶۹ را مشاهده کنید:

۳۲ سال پیش در چنین روزی؛ جان‌هایی در زیر آوار از دست رفتند و مادران، پدران و فرزندانی که داغ بر دلشان نشست. داغ‌دیدگانی با قامتی خمیده بر سر آوار راه می‌رفتند تا شاید جانی از عزیرانشان را نجات دهند.  ۳۱ خرداد ۱۳۶۹ در نزدیکی شهر رودبار زلزله‌ای به بزرگی ۷/۴ رخ داد. شبی که خیلی‌ها برای دیدن مسابقات فوتبال جام جهانی ۱۹۹۰ بیدار بودند. این زلزله هزاران کشته و مجروح داشت و خسارت مالی و آوارگان بسیاری برجا گذاشت. کل آسیب این زلزله: حدود ۳۵۰۰۰ نفر کشته، ۶۰۰۰۰ نفر زخمی و حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر بی خانمان بود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *