زمین لرزه شدید 6.4 ریشتری اندونزی را لرزاند! +[جزئیات]

زمین لرزه در اندونزی ؛ زمین‌لرزه‌ای به قدرت 6.4 ریشتر کشور اندونزی و زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.1 ریشتر کشور پرو را لرزاند.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر در استان پاپوآ در اندونزی به وقوع پیوست. آژانس مقابله با بلایای طبیعی اندونزی اعلام کرد که زمین لرزه ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر شامگاه جمعه جزیره جاوه اندونزی را لرزاند. در ادامه مطلب با خبر زلزله در اندونزی همراه ما بمانید.

زمین لرزه در اندونزی

  • زمین لرزه اندونزی

به گزارش منابع خبری:

سازمان هواشناسی اندونزی از وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶ در مقیاس ریشتر در استان «پاپوآ» (Papua) واقع در شرق این کشور خبر داد.

در پی وقوع این زلزله، دست کم ۱۰ نفر مجروح شدند و یک نفر بر اثر حمله قلبی در جریان زمین لرزه جان خود را از دست داد. «عبدالمهاری» سخنگوی آژانس، روز شنبه گفت که این زمین لرزه به صدها خانه، برخی از ادارات، مراکز بهداشتی و آموزشی در منطقه یوگیاکارتا و استان جاوه مرکزی خسارت جزئی وارد کرده است.

زمین لرزه در اندونزی

زلزله کشور اندونزی

بر اساس اعلام این رسانه، این زمین لرزه در عمق ۱۳۵ کیلومتری زمین به وقوع پیوسته و تا کنون گزارشی از خسارت‌های جانی در این خصوص مخابره نشده است. حادثه در ساعت ۰۹:۵۱ صبح امروز به وقت جاکاراتا رخ داد. اندونزی، در جنوب شرقی آسیا، در میان به اصطلاح “حلقه آتش اقیانوس آرام” قرار دارد، یک منطقه لرزه خیز بسیار فعال که در آن صفحات مختلف روی پوسته زمین به هم می رسند و تعداد زیادی زمین لرزه و آتشفشان رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *