خنجر روسیه از پشت به ایران ؛ روسیه از امارات درباره جزایر سه گانه حمایت کرد!

روسیه امارات جزایر سه گانه ؛ روسیه هم مانند سایر کشور ها از امارات درباره جزایر سه گانه حمایت کرد. اما این جزایرتا ابد متعلق به ایران هستند!

بیانیه پایانی نشست کشورهای شورای‌همکاری خلیج‌فارس و روسیه، به شکل رندانه‌ای از مذاکره و حل سوءتفاهم‌ها با ایران سخن گفته اما در بندی دیگر روی مسئله‌ای دست گذاشته که برای ایران و افکارعمومی ما حساسیت برانگیز است. در ادامه مطلب با خبر حمایت روسیه از امارات جزایر سه گانه همراه ما بمانید.

روسیه امارات جزایر سه گانه

  • روسیه جزایر سه گانه ایران

به گزارش منابع خبری:

جزایر سه گانه تعلق ابدی به ایران داشته و صدور اینگونه بیانیه‌ها با روابط دوستانه ایران و همسایگان مغایرت دارد. جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر استمرار سیاست حسن همسایگی و احترام متقابل، توسعه و ثبات منطقه را مسئولیت جمعی کشورهای منطقه می‌داند.

در این بیانیه، از تلاش‌های امارات برای ایجاد راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مسئله جزایر سه‌گانه تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی از طریق گفت‌وگوهای دوجانبه و یا دادگاه عدل بین‌المللی بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل حمایت شده است.

روسیه امارات جزایر سه گانه
روسیه جزایر سه گانه ایران, حمایت روسیه از امارات جزایر سه گانه, روسیه عربستان جزایر سه گانه

روسیه عربستان جزایر سه گانه

پس از این نشست دیروز، شورای همکاری خلیج فارس و روسیه بیانیه مشترکی صادر کردند. در بخشی از این بیانیه ادعاهای تکراری در خصوص جزایر سه گانه ایرانی بار دیگر مطرح شده بود. هر اندازه که در ماه‌های گذشته روابط ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس به سمت همکاری میل کرده اما باز هم در مقاطع این‌چنینی، کشورهای عربی که از قضا برخی از آن‌ها مثل قطر و عمان که رابطه بسیار نزدیکی با ایران دارند هم حاضر به امضای بیانیه‌ای هستند که مربوط به چنین ادعاهایی واهی است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *