جدید ترین شاهکار جیمز وب ؛ تصویری از تولد ستارگان! [+عکس]

ناسا به مناسبت روز تولد تلسکوپ فضایی جیمز وب ، تصویر جدیدی از این تلسکوپ فروسرخ قدرتمند منتشر کرد. قابلیت‌های این تلسکوپ به مراتب بیشتر از نمونه قبلی است.

ناسا در جشن تولد یک سالگی «جیمز وب» تصویری از مجموعه ابری «رو اوفیوچی»، منتشر کرد که نزدیکترین منطقه به زمین است که در آن ستارگان تشکیل می‌شود. نسبت به تلسکوپ‌های قبلی، جیمز وب برای مشاهده عمق بیشتری در فضا و زمانی دورتر طراحی شده است. در ادامه مطلب با خبر تلسکوپ جیمز وب همراه ما بمانید.

تلسکوپ فضایی جیمز وب

  • جیمز وب تولد ستارگان

به گزارش منابع خبری:

ناسا به مناسبت سالروز انتشار نخستین تصاویر رنگی و علمی تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویر جدیدی از این تلسکوپ فروسرخ قدرتمند منتشر کرد.

ماموریت جیمز وب با هدف جسورانه مشاهده نخستین کهکشان‌ها در ابتدای عمر کیهان تعریف شده است. قابلیت‌های این تلسکوپ به مراتب بیشتر از نمونه قبلی، یعنی تلسکوپ «هابل» است. در اینجا نمایی نزدیک از ابر میان ستاره‌ای رو اوفیوچی(Rho Ophiuchi) که نزدیک‌ترین منطقه‌ی ستاره‌ساز به زمین است را مشاهده می‌کنیم. در ادامه می‌توانید عکس جدید تلسکوپ جیمز وب از فضا را مشاهده کنید:

تلسکوپ فضایی جیمز وب
جیمز وب تولد ستارگان, تولد ستارگان جیمز وب, تلسکوپ جیمز وب

تولد ستارگان جیمز وب

جت‌های سرخ‌رنگ دوگانه که از ستاره‌های جوان نشات می‌گیرند نیمه تاریک بالای عکس را پوشانده‌اند. در مرکز و بخش پایینی ساختاری به رنگ زرد کم رنگ و غار مانند وجود دارد که یک ستاره جوان در مرکز آن‌ قرار دارد.

مجموعه ابر «رو اوفیوچی» مجموعه‌ای از ابرهای میان ستاره‌ای با سحابی‌های مختلف است. این ابر میان ستاره‌ای در فاصله‌ی تخمینی حدود ۴۶۰ سال نوری از زمین قرار دارد و یکی از نزدیک‌ترین مناطق ستاره‌ساز به منظومه شمسی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *