مرتضی پور صمدی فیلم‌بردار با سابقه ایرانی درگذشت +[بیوگرافی و سوابق]

مرتضی پور‌صمدی درگذشت ؛ آقای پور‌صمدی فیلم‌بردار با سابقه کشورمان در حین کار در سریال جدیدش دچار کسالت شد و در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

به گفته بهرام بدخشانی، مرتضی پورصمدی، هنرمند سینما و یکی از فیلمبرداران مشهور ایران، امروز سر صحنه سریالی که توسط حامد عنقا به کارگردانی می‌رفت، به کسالت دچار شد و پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش پزشکان از دنیا رفت. در ادامه مطلب با خبر درگذشت مرتضی پور‌صمدی همراه ما بمانید.

مرتضی پور‌صمدی درگذشت

فوت مرتضی پور صمدی

به گزارش منابع خبری:

بهرام بدخشانی تأیید کرد که مرتضی پورصمدی در تاریخ ۱۱ شهریور ماه در حین فعالیت در سریال شبکه خانگی حضور داشت و وضعیتش بهبود نیافته بود. او از درگذشت مرتضی پورصمدی ابراز تأثر کرد.

با توجه به گفته او، مرتضی پورصمدی، فیلمبردار قدیمی، علائمی شبیه به سکته قلبی داشته است. مرتضی پورصمدی، علاوه بر کارهای مستند خود که از جمله آنها می‌توان به “حوردورق” و “نقش و نقشه برداری” اشاره کرد، یک مستندساز و فیلمبردار معروف در صنعت سینما و تلویزیون ایران است. همچنین، او برای مجموعه تلویزیونی “کودکان سرزمین ایران” و بسیاری از کارهای دیگر نیز مشهور است. او همچنین مسئولیت فیلمبرداری فیلم سینمایی “گیلانه” را برعهده داشته است.

مرگ مرتضی پور‌صمدی فیلم‌بردار

مرتضی پور‌صمدی درگذشت
مرتضی پور‌صمدی درگذشت

بیوگرافی مرتضی پور‌صمدی فیلم‌بردار

مرتضی پورصمدی، عکاس، مدیر فیلمبرداری و یکی از فعالان برجسته سینمای مستند و عکاسی مردم‌نگار ایران، در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ درگذشت. مرتضی پورصمدی در تاریخ ۱۸ مهر ۱۳۳۱ در شهر همدان به دنیا آمد. او تحصیلات خود را تا دوره متوسطه در همدان ادامه داد و سپس برای ادامه تحصیل در رشته فیلمبرداری به تهران در مدرسه عالی رادیو و تلویزیون حضور یافت. پ

پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان فیلمبردار در تلویزیون مرکز کرمانشاه مشغول به کار شد. در سال ۱۳۶۲ به تهران منتقل شد و به شکل حرفه‌ای به فیلمبرداری مستند ادامه داد. پس از ۲۵ سال فعالیت، در سال ۱۳۷۶ بازنشسته شد و در حال حاضر به عنوان فیلمبردار در صنعت سینما و تلویزیون به صورت آزاد فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مرتضی پور‌صمدی درگذشت چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *