داستان آن فرانک و موزه‌ اش در آمستردام چیست؟

موزه آن فرانک از جاذبه‌ های تاریخی شهر آمستردام کشور هلند است. این موزه خانه نویسنده معروف 16 ساله است که در طی جنگ جهانی دوم خاطرات خود را به صورت مخفیگاه این موزه ثبت کرده است. شهر آمستردام از زیبایی‌ های بسیاری برخوردار است، به صورتی که در هرفصل از سال به این شهر زیبا مراجعه کنید، می‌توانید از جاهای دیدنی آمستردام دیدن کنید؛ اما بهترین زمان سفر به هلند فصل بهار است، زیرا شکوفه های شهر آمستردام شروع به باز شدن می کنند.

معرفی موزه آن فرانک

موزه آن فرانک در زمان قدیم در دوران جنگ جهانی دوم، خانه شخصی به نام آنه بود که به همراه خانواده اش در این مکان زندگی می کردند. آنه و خانواده اش در طول سال جنگ جهانی دوم در این خانه مخفی شده بودند. در این دوره دختر خانواده به نام آنه شروع به ثبت خاطرات خود در این مخفیگاه کرد. آنه دو ماه قبل از پایان جنگ جهانی دوم در سن 16 سالگی از دنیا رفت؛ اما خاطرات این نویسنده به 51 زبان ترجمه شد و ارزش داستان او تا به امروز مورد پسند بسیاری از افراد است. موزه آنه در سال های اخیر مورد بازسازی قرار گرفت؛ اما ظاهر و دکوراسیون آن همانند زمان قدیم است.

تاریخچه موزه آن فرانک

موزه آن فرانک در قلب شهر آمستردام قرار دارد. این موزه تاریخی در کنار کانال‌ های آب واقع شده است. قدمت این بنای تاریخی به 3 می سال 1960 باز می‌گردد. خانه آنه فرانک و خانه همسایه آن‎ ها توسط فردی به نام وان ولفت در سال 1635 ساخته شد. این موزه در سال 1740 مورد بازسازی قرار گرفت. آن فرانک نویسنده زن 16 ساله به مدت دو سال در کنار خانواده خود در این خانه مخفی شدند. در داخل این موزه یک اتاق در قسمت پشتی قرار داشت که براساس گفته های نویسنده این اتاق مساحتی حدود 46 متر مربع داشت؛ اما از نظر امکانات در رتبه بالایی قرار داشت. موزه آن فرانک از مکان‌ های امن برای مخفیگاه بود؛ اما در سال 1944 مخفیگاه آنه لو رفت و تمام اعضای آنه به اردوگاه های مختلف منتقل شدند. تنها فردی که توانست جان سالم به در ببرد، پدر خانواده، اتو فرانک بود.
بعد از لو رفتن مخفیگاه آن فرانک تمام وسایلی که در این مکان قرار داشتند به غارت برده شد. تمام وسایل شخصی آنه و خانواده‌ اش در میان خانواده های جنگ زده آلمانی تقسیم شدند. قبل از تخلیه کامل خانه، مردی که در مخفی کردن خانواده فرانک به آن‌ها کمک کرده بود برخلاف دستور پلیس وارد خانه می‌شود و تعداد از لوازمات شخصی را به همراه دفتر خاطرات آنه را جمع‌ آوری می کند. پدر آنه در سال 1947 به شهر زیبای آمستردام بازگشت و تمام خاطرات دخترش را در اختیار ناشر قرار داد. نقش پدر آنه در انتشار کتاب آنه بسیار زیاد بود به صورتی که گاهی اتو فرانک را به عنوان نویسنده معرفی می کنند.

داستان آن فرانک و موزه‌ اش در آمستردام چیست؟

زندگینامه آن فرانک

آن فرانک معروف به آنه دختری یهودی بود که به خاطر خاطراتش در بین جهان محبوبیت بسیار بالایی کسب کرد. آن فرانک در سال 12 ژوئن 1929 میلادی در فرانکفورت آلمان چشم به جهان گشود. در سال 1933 زمانی که قدرت به دست نازی‌ها در آلمان افتاد، آنه به همراه خانواده‌اش به آمستردام مهاجرت کردند. سال 1942 میلادی زمانی که آنه فقط 13 سال سن داشت به همراه خانواده‌اش در ساختمان کاری پدرش مخفی شدند. آن فرانک دو سال به صورت مخفیانه در یک اتاق 46 متری در کنار خانواده‌اش و 4 یهیودی دیگر زندگی می‌کرد. دفتر خاطرات آنه برگرفته از روزهای سخت دوره جنگ جهانی دوم، شکنجه ها، آرزوها و مشاهداتش از افراد اطرافش است. دفتر خاطرات آنه 16 ساله در طول هولوکاست به عنوان نماد امید و مقاومت شناخته می‌شود.
در سال 1944 میلادی خانواده آنه و سایر همراهان آن‌ها لو رفتند و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شدند. آن فرانک در مارس 1945 در اردوگاه کار اجباری برگن- بلسن جان خود را از دست داد. این حادثه دقیقا دو ماه قبل از آزادسازی اردوگاه توسط متفقین، رخ داد. خاطرات آنه از مهم‌ ترین آثار ادبی در جهان برآمده از هولوکاست محسوب می‌ شود. آنه علاوه‌بر خاطرات زندگی خود، چند مقاله و داستان کوتاه نوشته است. آنه آرزو داشت که پس از آزادی به یک روزنامه نگار و نویسنده با استعدادی تبدیل شود. در مجله گردشگری کلمبوس درمورد موضوعات مشابه و جاذبه‌های دیدنی شهرهای مختلف جهان اطلاعات بیشتری می توانید دریافت کنید.

داستان آن فرانک و موزه‌ اش در آمستردام چیست؟

سخن پایانی

موزه آن فرانک برگرفته از خاطرات یک دختر 16 ساله یهودی است که تمام خاطرات خود را زمانی که در مخفیگاه پناه گرفته بودند، نوشته است. خاطرات آنه تا به امروز از پرفروش‌ترین خاطرات جنگ جهانی دوم است که مورد بازدید بسیاری از خوانندگان قرار گرفته است. براساس روایت برخی از داستان‌های آنه، وی آرزوی نویسنده و روزنامه نگاری را داشته است. آنه متاسفانه دو ماه قبل از آزادسازی شهر براثر بیماری حصبه و شکنجه‌های اردوگاه کار اجباری در گذشت.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *