تحقیقات محقق بین‌المللی درباره استعداد بتهوون در موسیقی

یک تیم محقق بین‌المللی با بررسی ساختار DNA تار موی « لودویگ ون بتهوون »، آهنگساز بزرگ اتریشی، به نتایجی رسیده‌اند که نشان می‌دهد وی استعداد ژنتیکی نسبتاً کمی در زمینه یکی از جنبه‌های مهم موسیقی داشته است.

این تحقیق توسط دانشمندان در مؤسسه «ماکس پلانک» آلمان انجام شد و به منظور بررسی منشأ استعدادها و توانایی‌های موسیقی این موسیقیدان بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


استعداد ژنتیکی بتهوون در موسیقی

در این تحقیق، از روش‌ها و تکنیک‌های مدرن توالی‌یابی DNA استفاده شد و تمرکز روی یک ویژگی خاص مرتبط با توانایی موسیقی به نام همگام‌سازی ضرباهنگ (Beat Synchronization) قرار گرفت. این توانایی به افراد امکان می‌دهد که در هنگام گوش دادن به قطعه‌های موسیقی، ضرب‌ها را به درستی تشخیص دهند. ژنی که با این توانایی مرتبط است، پیشتر از طریق یک مطالعه گسترده ارتباطی ژنومی و همچنین از طریق توانایی هماهنگی در ضرب‌ها با کف زدن شناخته شده بود.

بتهوون

با وجود شهرت بی‌نظیر بتهوون به عنوان یکی از بزرگ‌ترین آهنگسازان تاریخ، ویژگی‌های ژنتیکی موسیقایی او در مقایسه با نمونه‌های جمعیتی مدرن، امتیاز قابل توجهی نداشته و در گروهی کم‌تر از سایر افراد قرار می‌گیرد.

«لودویگ ون بتهوون» (Ludwig van Beethoven)، آهنگساز بزرگ اتریشی و یکی از بزرگ‌ترین موزیسین تاریخ کلاسیک است. او در دوران رمانتیسم موسیقی فعالیت می‌کرد و آثار بزرگی در سبک‌های مختلف از جمله سمفونی، کنسرتو، سونات، اپرا و موسیقی کمیک نوشت. از آثار مشهور بتهوون می‌توان به سونات پاتتتیک، سونات ماه، نهمین سمفونی (سمفونی کورال) و فورتیسیموس اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی این تحقیقات چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *