بهترین فیلم های روانشناختی 2024

آثار برتری در سینما وجود دارند که می‌توانند روی ذهن مخاطب تاثیر بگذارند و بهترین فیلم های روانشناختی 2024 نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود.

در ادبیات، داستان‌های روانشناختی یا داستان روانشناسانه، یک ژانر داستانی هستند که تأکید بر کشف ویژگی‌های روحی، عاطفی و ذهنی شخصیت‌ها دارد. این نوع روایات، با بررسی دلیل رفتاری شخصیت‌ها، داستان را شرح می‌دهد.

این نوع آثار، در قرن 21، به سینما راه پیدا کرده‌اند. در بهترین فیلم های روانشناختی جهان ، اغلب از روش‌هایی مانند جریان سیال ذهن و فلش‌بک برای کشف و توصیف وضعیت‌های روانی شخصیت‌ها استفاده می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


طرفداران فیلم های روانشناختی ترسناک می‌دانند که هیچ‌چیز بهتر از تماشای دیدن یک اثر که بتواند ذهن مخاطب را به چالش بکشد، نیست. در سال 2024، مقدار زیاد فیلم منتشر می‌شوند که در آینده می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین فیلم های روانشناختی معمایی یاد کرد.

بهترین فیلم های روانشناختی 2024

در ادامه لیست بهترین فیلم های روانشناختی 2024 را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین فیلم های روانشناختی 2024
بهترین فیلم های روانشناختی 2024

بهترین فیلم های روانشناختی جهان ، عناصر ترسناک، درام و تعلیق را با همدیگر ترکیب می‌کنند و داستان‌هایی را می‌سازند که می‌توانند هم دل‌نشین و در عین حال فریبنده باشند.

عشق دروغ خونریزی (Love Lies Bleeding)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024

  • کارگردان: راس گلس
  • بازیگران: کریستن استوارت، کیتی ام اوبرایان، آنا باریشنیکوف
  • تاریخ اکران: 8 مارس 2024 (15 اسفند 1402)

این فیلم که چند روز گذشته اکران شد، داستان یک کارمند باشگاه بدنسازی را با بازی «کریستن استوارت» و «کیتی اوبرایان» در نقش یک بدنساز را به تصویر می‌کشد. در کنار این دو بازیگر، هنرمندانی همچون «جنا مالون»، «آنا باریشنیکوف»، «دیو فرانکو» و «اد هریس» نیز در این فیلم حضور دارند.

کارگردان این اثر، «راس گلس» است که در سال 2019 فیلم ترسناکی به نام Saint Maud را اکران کرد و شهرت خود را در هالیوود بالا برد. او یک فیلمساز جوان است که در سال 2014، Room 55 و در سال 2013 فیلم The Silken Strand را ساخت و در این زمینه، آینده‌ای روشن را پیش رو دارد. انتظار می‌رود که این اثر به یکی از فیلم های روانشناختی برتر تبدیل شود.

تله (Trap)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024
بهترین فیلم های روانشناختی 2024
  • کارگردان: ام. نایت شامالان
  • بازیگران: جاش هارتنت، هیلی میلز، کارینا گرزلا
  • تاریخ اکران: 13 اگوست 2024 (12 مرداد 1403)

«ام. نایت شامالان» (M. Night Shyamalan)، استاد آثار مدرن، فیلم روانشناختی معمایی جدید خود را در تابستان سال 2024 اکران خواهد کرد. او اطلاعات زیادی را در رابطه با این اثر سینمایی جدید خود منتشر نکرده؛ اما تنها چیزی که می‌توانیم حدس بزنیم این است که یک پیچش داستانی عظیم و احتمالاً خشمگین در داستان وجود خواهد داشت.

در اکتبر 2022، گزارش شد که شرکت «یونیورسال پیکچرز»، فیلم بعدی «ام. نایت شامالان» را پس از اکران Knock at the Cabin برای اکران آوریل 2024 تنظیم کرده است. با توجه به تبحر این کارگردان در ساخت این سبک از فیلم‌ها، انتظار می‌رود که شاهد یکی از بهترین فیلم های روانشناختی معمایی باشیم.

دوبار پلک بزن (Blink Twice)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024

  • کارگردان: زوئی کروتیز
  • بازیگران: نائومی آکی، چانینگ تاتوم، آدریا آرجونا
  • تاریخ اکران: 23 اگوست 2024 (2 شهریور 1403)

نخستین تجربه کارگردانی «زوئی کروتیز» که Blink Twice نام دارد، سرانجام امسال نمایش داده می‌شود و منتظر هستیم که از آن به عنوان برترین فیلم روانشناختی جدید یاد کنیم. این فیلم داستان یک میلیاردر را می‌گوید که از «فریدا»، پیشخدمت خودش دعوت می‌کند تا به او و دوستانش به جزیره خصوصی‌اش بپیوندد. داستان این اثر، می‌تواند آن را به یکی از بهترین فیلم های روانشناختی 2024 تبدیل کند.

طبق اعلام نشریه ورایتی، Blink Twice اواخر تابستان امسال اکران خواهد شد و امکان دارد فروش خوبی نیز کسب کند. «زوئی کرویتز» کارگردان این اثر اعلام کرد که هیچکس دوست ندارد که سفر شخصیت اصلی در فیلم به پایان برسد؛ اما با شروع اتفاقات عجیب، همه‌چیز زیر سوال می‌رود.

غریزه مادران (Mother’s Instinct)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024
بهترین فیلم های روانشناختی 2024
  • کارگردان: بنوا دلهوم
  • بازیگران: آن هاتاوی، جسیکا چستن، آندرس دانیلسن لای
  • تاریخ اکران: 8 مارس 2024 (18 اسفند 1402)

«جسیکا چستن» و «آن هاتاوی» که پیش از این در فیلم سینمایی تحسین‌شده میان‌ستاره‌ای با همدیگر همبازی بودند، در فیلم روانشناختی معمایی جدید غریزه مادران گرد هم آمده‌اند تا یکی از برترین آثار امسال را خلق کنند.

این دو بازیگر، نقش بهترین دوستانی که پسران همسن و سال‌های خود را دهه 1960 میلادی، در حومه شهر بزرگ می‌کنند، بازی خواهند کرد. این فیلم روانشناختی ترسناک ، زندگی این دو خانواده پس از اینکه زندگی آن‌ها در اثر یک حادثه غم‌انگیز از هم می‌پاشد را نشان می‌دهد. با توجه به کارنامه جذاب بازیگران، انتظار می‌رود که شاهد یکی از فیلم های روانشناختی برتر امسال باشیم.

این چیزی است که وجود دارد (It’s What’s Inside)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024

  • کارگردان: گرگ جردین
  • بازیگران: گاوین لتروود، جیمز موروسینی، مدیسون داونپورت
  • تاریخ اکران: 19 ژانویه 2024 (29 دی 1402)

یکی دیگر از فیلم های روانشناختی ترسناک که زمستان امسال منتشر شد و توانست توجه بسیاری از طرفداران را به خودش جلب کند، It’s What’s Inside است. این اثر، با بازگران جوانی همچون «بریتنی اوگریدی«، ـجیمز موروسینی«، «آلیشا دبنام-کری»، «دوون ترل»، «گاوین لتروود»، «رینا هاردستی»، «نینا بلومگارتن»، «دیوید تامپسون» و «مدیسون داونپورت» ساخته شد و توانست نمره خوبی هم کسب کند.

این فیلم ابتدا در جشنواره ساندنس سال گذشته اکران شد و می‌توان آن را به عنوان یکی از بهترین فیلم های روانشناختی 2023 نیز نام برد. در این تریلر روان‌شناختی مستقل، گروهی از دوستان دبیرستانی، هشت سال پس از اتمام تحصیل خود، تصمیم می‌گیرند که برای یک آخر هفته، دوباره گرد هم بیایند. یکی از مهمانان آنجا، یک چمدان مرموز آورده که جشن را به یک کابوس تبدیل می‌کند.

حضور (Presence)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024
بهترین فیلم های روانشناختی 2024
  • کارگردان: استیون سودربرگ
  • بازیگران: جولیا فاکس، لوسی لیو، کالینا لیانگ
  • تاریخ اکران: 19 ژانویه 2024 (29 دی 1403)

آخرین فیلم «استیون سودربرگ»، یک اثر ترسناک و کلاستروفوبیک است که با محوریت یک خانواده‌ای که به خانه‌ای در حومه شهر نقل مکان می‌کنند و متوجه می‌شوند که نیروهای فراطبیعی نیز در خانه جدید آن‌ها ساکن هستند روایت می‌شود.

این فیلم روانشناختی جدید ، برای اولین‌بار در جشنواره فیلم ساندنس امسال، در تاریخ 19 ژانویه 2024 (29 دی 1403) به نمایش درآمد. اندکی پس از اکران اصلی فیلم، استودیوی نئون حق پخش فیلم را به مبلغ 5 میلیون دلار به دست آورد و در تاریخی نامشخص، آن را منتشر خواهد کرد.

این فیلم در وب‌سایت جمع‌آوری نقد Rotten Tomatoes، نمره 91 درصد از 23 نقد منتقد را با میانگین امتیاز 7.5/10 مثبت کسب کرد و به یکی از بهترین فیلم های روانشناختی معمایی تبدیل شد. متاکریتیک نیز که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس 14 منتقد، امتیاز 77 از 100 را به فیلم اختصاص داد که نشان دهنده نقدهای عموماً مطلوب است.

انواع مهربانی (Kinds of Kindness)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024

  • کارگردان: یورگوس لانتیموس
  • بازیگران: اما استون، مارگارت کوآلی، جو آلوین
  • تاریخ اکران: 28 ژوئن 2024 (8 تیر 1403)

«یورگوس لانتیموس»، کارگردان خلاق و فلسفی یونانی، چندی پس از کسب جایزه‌های مختلف بابت فیلم سینمایی بیچارگان، اعلام کرد که یک اثر آنتولوژی در راه دارد. او کارنامه جذابی در سینما دارد و سال گذشته، یکی از بهترین فیلم های روانشناختی 2023 را خلق کرد.

انواع مهربانی‌ها افسانه‌ای سه‌گانه را دنبال می‌کند که در آن یک مرد سعی دارد تا کنترل زندگی‌اش را در دست بگیرد. سه داستان مختلف که بازیگران متفاوتی دارند، در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و انتظار می‌رود که یک فیلم روانشناختی معمایی جدید را به تصویر بکشند.

جنگ داخلی (Civil War)

بهترین فیلم های روانشناختی 2024
بهترین فیلم های روانشناختی 2024
  • کارگردان: الکس گارلند
  • بازیگران: واگنر مورا، کریستن دانست، جسی پلمونز
  • تاریخ اکران: 12 آوریل 2024 (24 فروردین 1403)

جنگ داخلی، یکی دیگر از بهترین فیلم های روانشناختی 2024 است که بر خلاف دیگر آثار این لیست، ژانری اکشن و دیستوپیایی (آخرالزمانی) دارد. داستان این فیلم، تیمی از روزنامه‌نگاران را دنبال می‌کند که در طول جنگ داخلی دوم، به سراسر ایالات متحده می‌روند.

این فیلم، گزارشی از تلاش خبرنگاران برای زنده ماندن در زمانی است که دولت ایالات متحده به یک دیکتاتوری دیستوپیک تبدیل شده و شبه نظامیان افراطی حزبی مرتباً مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.

سوالات متداول

در سال 2023، چه فیلم‌های روانشناختی منتشر شده‌اند؟

فیلم بو می‌ترسد (Beau Is Afraid)، بیچارگان (Poor Things) و قاتل (The Killer)، جزو بهترین بهترین فیلم های روانشناختی 2023 بودند.

چه آثار روانشناختی کره‌ای در سال 2024 منتشر خواهند شد؟

فیلم‌های Exhuma و Uprising، جزو بهترین فیلم‌های کره روانشناختی امسال هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین فیلم های روانشناختی 2024 چه بود؟ شما منتظر کدام فیلم هستید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *