معرفی و دانلود سریال کره‌ ای شوگان

Shogun

داستان این سریال در قرن هفدهم جریان دارد، داستان از دیدگاه قهرمان بریتانیایی جان بلکثورن، ملوانی که از یک فرد خارجی به یک سامورایی تبدیل می شود، روایت می‌شود.

خلاصه‌ی سریال شوگان

هنگامی که یک کشتی مرموز اروپایی در نزدیکی یک دهکده قرار دارد، لرد یوشی توراناگا رازهایی را کشف می‌کند که می‌تواند مقیاس قدرت را بر هم بزند و دشمنانش را تار و مار کند.

نقد و بررسی سریال Shogun

اگر تا به حال به این فکر افتاده‌اید که ملوانان گرسنه پس از ماه‌ها زندگی و ماندن در دریا چه شکلی می‌شوند، شوگان می‌تواند پاسخ شما را بدهد. این موضوع چیز وحشتناکی است که در میان تهدید جنگ داخلی در ژاپن در سال 1600 اتفاق می‌افتد. این رمان کلاسیک را جیمز کلاول در سال 1975 با جاه طلبی و احترام آشکار به منبع آن اقتباس می‌کند و با توجه به اینکه این رمان بیش از 1000 صفحه است؛ فوق العاده است که توانسته‌اند آن را در 10 قسمت بگنجانند. و نتیجه این کار در نهایت مسحورکننده است.

شبیه Masters of the Air، شوگان سال‌ها در حال ساخت بوده است. اولین بار در سال 2018 معرفی شد و مانند Masters of the Air ارزش انتظار را داشت. این درام اثری مجلل و باشکوه است که باید با دقت و تمرکز به آن نزدیک شد. این سریال عمدتاً به زبان ژاپنی و تا حدی به زبان انگلیسی است و از آن دسته از سریال‌ها نیست که با بی‌توجهی آن را دنبال کنید، پس کارهایتان را کنار گذاشته و با دقت این اثر را دنبال کنید.

جان بلکتورن، افسر ارشد انگلیسی در کشتی اسکورووی(در واقع کشتی هلندی اراسموس) است که در سواحل ژاپن به گل نشسته است. آنها در بحبوحه درگیری با پرتغالی‌ها که مکان ژاپن را از هموطنان اروپایی خود مخفی نگه داشته‌اند، وارد این جریان می‌شوند تا یک انحصار تجاری ایجاد کنند. معدود بازماندگان اراسموس در لحظه‌ای پرتنش از تاریخ ژاپن غوطه‌ور می‌شوند: تایکو، حاکم عالی، اخیراً درگذشته و وارثی را به جای گذاشت که برای حکومت کردن بسیار جوان است‌. پنج لرد جنگجو شورایی از نایب السلطنه‌ها را تشکیل می‌دهند که به عنوان حاکمان موقت عمل می‌کنند، اما تنشی بین آنها وجود دارد که می‌تواند موجب به وجود آمدن جنگی میان آنها شود.

لرد توراناگا کسی است که ما در ابتدا از طریق آن این کشمکش را مشاهده می‌کنیم. توراناگا یک قهرمان جنگی و یک استراتژیست چیره دست است که بیشترین پتانسیل را برای به دست گرفتن حاکمیت دارد و از این رو در میان لردهای جنگجو کمترین محبوبیت را دارد. توراناگا به طرز عجیبی متوجه مزایا و عوامل مخرب ورود ناگهانی بلکثورن می‌شود و شروع به تلاش می‌کند تا حضور آن را به نفع خود کند. بلکثورن توانایی‌های فوق‌العاده‌ای مانند کشتی‌رانی دارد.

شوگان بیشتر برای مخاطب یادآور دوران اوج سینمای حماسی دهه 1990 است، همانطور که Masters of the Air بود. اگرچه از نظر مکان و رویکرد، دنیایی جدا از هم هستند، اما به طرز عجیبی، همراهان مناسبی هستند و این اثر نیز سریال تلویزیونی فوق‌العاده‌ای است که به نظر می‌رسد ساختن آن هزینه‌های زیادی داشته است. انتخاب‌های عاقلانه‌ای در ساخت آن انجام شده است و این موضوع به خوبی در جای جای سریال مشخص است، مانند انتخاب بازیگران و لوکیشن‌های فیلم‌برداری و….

در این سریال به سبب وجود ملیت‌های مختلف، زبان‌های مختلفی نیز وجود دارد و همین موضوع یک نقطه‌ی قوت برای این سریال به نظر می‌رسد زیرا اگر اینگونه نبود باعث یکنواختی سریال می‌شد و حتی ممکن بود مخاطب نتواند ارتباط لازم را با آن برقرار کند.

عملکرد سریال شوگان

عملکرد سریال شوگان

مینی سریال ده قسمتی شوگان که ساخت کشور آمریکا است، از 27 فوریه 2024 شروع به پخش کرده است و تا کنون از پلتفرم‌های مختلفی پخش شده و به دست مخاطبانی که در سراسر جهان سال‌ها انتظار پخشش را می‌کشیدند رسیده است.

این سریال پس از پخش موفق ظاهر شده و این قضیه با داشتن داستانی که اقتباسی قوی از کتابی تاریخی است و بودجه‌ی نسبتا زیادی که داشته مطابقت دارد.

این سریال در وبسایت imdb امتیاز 9.1/10 را کسب کرده است که امتیاز بالا و راضی کننده‌ای است و در وبسایت Rotten Tomatoes نیز این سریال کوتاه موفق شده است رضایتمندی بالای 90 درصد را داشته باشد که در بین سریال‌های تازه پخش شده‌ کم نظیر به حساب می‌آید.

معرفی و دانلود سریال کره‌ ای شوگان

برای دانلود سریال Shogun به همراه زیرنویس فارسی می‌توانید به وبسایت انیمه‌ لیست مرجع انیمه، فیلم و سریال مراجعه کنید.


One thought on “معرفی و دانلود سریال کره‌ ای شوگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *