همایش تخصصی حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها برگزار شد

همایش تخصصی با عنوان حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها با حضور مسئولان فرهنگی در سالن همایش‌های دانشکده خبرگزاری فارس برگزار شد.

در این همایش، «سید محمد هاشمی»، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر «عباس محمدیان»، مولف کتاب و مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر «پیام تیرانداز»، مدیرعامل خبرگزاری فارس و «نوید کمالی»، دیگر مولف کتاب و مدرس دانشگاه، سخنرانی کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


همایش حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها

حاضرین در این همایش ضمن تاکید بر ضرورت به روز‌ رسانی روش‌های حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها متناسب با اتفاقات روز، به خصوص در عرصه رسانه، به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های آینده این حوزه و ارائه روش‌های عملی در جهت ارتقای حکمرانی فرهنگی کشور پرداختند.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات این همایش، رونمایی از کتاب حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها بود. این کتاب را که دکتر «عباس محمدیان» و «نوید کمالی» نوشته‌اند، به بررسی روش‌های عملی حکمرانی فرهنگی در دوران رسانه می‌پردازد.

حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها

نویسندگان این کتاب بر این باورند که در دنیای امروز رسانه‌ها به بخش جدایی‌ناپذیر در زندگی انسان‌ها تبدیل شده‌اند، سیاست‌گذاری فرهنگی باید طوری باشد که بتواند با دگرگونی‌های سریع و پیچیده این حوزه همراهی کند. این کتاب می‌تواند به عنوان الگویی برای سیاست‌گذاران، پژوهشگران و دانشجویان حوزه فرهنگ و رسانه قرار گیرد.

حاضرین این همایش بر این نکته تاکید کردند که برای دستیابی به حکمرانی موثر، باید به ضرورت تولید ادبیات علمی و استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای فرهنگی در دنیای مدرن توجه کرد.

همایش تخصصی حکمرانی فرهنگی در عصر انسان رسانه‌ها فرصتی ارزشمند برای نظر دادن و هم‌فکری در این زمینه بود و امیدواریم که بتواند در ارتقای سطح حکمرانی فرهنگی کشور موثر باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی  این همایش چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *