منتقدان مصری از ممنوعیت سریال حشاشین در ایران استقبال کردند

پس از اطلاع‌رسانی ممنوعیت سریال حشاشین در ایران به دستور مقامات رسمی، بسیاری از منتقدان هنری، این تصمیم را به عنوان بزرگ‌ترین تبلیغ برای این اثر توصیف کردند.

این سریال که به طول 30 قسمت و در ماه رمضان از شبکه مصری DMC پخش شد، به زندگی فرقه حشاشین با رهبری «حسن صباح»، یکی از پیروان مذهب شیعه اسماعیلی، پرداخته است. این فرقه به اجرای ترورهای سیاسی خونین شهرت دارد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


ممنوعیت سریال حشاشین در ایران

کارگردان این سریال، «پیتر میمی» از مصر بوده و در آن، شماری از بازیگران معروف سینمای مصر ایفای نقش کرده‌اند. نقش «حسن صباح» توسط «کریم عبدالعزیز»، یکی از ستارگان برجسته مصر، ایفا شده است.

منتقد سینمایی مصری، «احمد سعدالدین»، در گفتگو با سایت خبری «خبرنی» اظهار داشت:

تصمیم ایران در مورد منع پخش سریال حشاشین غیرمنتظره نبوده است، زیرا این سریال راه و روش اسماعیلی‌ها را برای جهان آشکار کرده که مشهورترین روش اجرا شده در ایران است. «حسن صباح» نخستین بنیان‌گذار یک فرقه تندرو در اسلام بوده که آن هنگام در اصفهان زندگی می‌کرد، از این رو نظام حاکم بر ایران، سریال را علیه سیاست‌های خود می‌داند.

«طارق مرسی»، دیگر منتقد هنری، سریال حشاشین را ضربه‌ای سخت بر همه گروه‌های تندرو و صاحبان اندیشه‌های تروریستی توصیف کرد و ادامه داد:

تصمیم برای ممنوعیت سریال حشاشین در ایران، بزرگ‌ترین تبلیغ برای آن است.

ممنوعیت سریال حشاشین در ایران

از طرف دیگر، «محمد شوقی»، مورخ هنری، تصمیم برای منع پخش سریال حشاشین را به عنوان گواهی بر موفقیت بزرگ این سریال توصیف و اظهار کرد:

این اثر بسیاری از حقایق درباره تاسیس این فرقه تندرو را فاش کرده و پرده از چهره حقیقی «حسن صباح» برداشته است؛ شخصیتی که بسیاری نمی‌دانند او بنیانگذار نخستین گروه تروریستی و تندرو در تاریخ اسلام است.

روز یکشنبه، رسانه‌های ایران اعلام کردند که مقامات در این کشور، پخش سریال حشاشین در شبکه نمایش خانگی ایران را ممنوع کرده‌اند. مدیرکل نظارت سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی نیز گفت:

روایت این سریال از تاریخ اسلام، متضمن تحریف‌های فراوانی بوده که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ممنوعیت سریال حشاشین در ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *