نخستین همایش ملی قند پارسی فراخوان داد

چندی پیش، به صورت رسمی اطلاعیه اولین همایش ملی قند پارسی در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی منتشر شد.

به گزارش فیگار به نقل از ایسنا، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رعایت قوانین بالادستی، اعلام کرده که براساس بندهای 16 و 21 قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و قانون ممنوعیت استفاده از اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه، اولین جشنواره قند پارسی را در تاریخ 2 بهمن 1402 در تالار رودکی تهران برگزار خواهد کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نخستین همایش ملی قند پارسی فراخوان داد

دبیرخانه همایش در بخش مسابقه و تجلیل از آثار برتر، تمامی فعالان و هنرمندان خلاق و نوآور حوزه تبلیغات را به همکاری دعوت می‌کند تا آثار و طرح‌های تبلیغاتی خود را شامل تهیه و تولید نماد، نشان، نشان‌واره (لوگو) و سایر عناوین مشابه در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی با رعایت جنبه‌های خلاق و نوآورانه و با استفاده از فرهنگ غنی پارسی، به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

ویژگی‌های الزامی آثار عبارتند از:

استفاده از زبان فارسی سلیس و روان و نام ایرانی در نام‌گذاری محصول یا نشان، تناسب آثار با موضوع تبلیغ، استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان فارسی، زیبایی و خلاقیت طراحی و آثار باید در قالب‌های چاپی، دیجیتال یا ترکیبی (مانند طرح‌های بسته‌بندی، طرح‌های تبلیغات محیطی، تبلیغات پخشی و سایر شقوق تبلیغاتی) از این دو باشند.

همایش ملی قند پارسی

آثار ارسالی باید توسط خالق اثر، صاحب نشان تجاری یا کانون آگهی و تبلیغاتی ارسال شوند. تمامی آثار دریافتی، توسط هیأت داوران متشکل از صاحب‌نظران و متخصصان حوزه زبان و ادبیات فارسی، تبلیغات، بازاریابی و گرافیک ارزیابی شده و از پدیدآتوسط کمیته داوری، آثار برتر انتخاب خواهند شد. برترین آثار در هر بخش، در مراسم تجلیل از برندگان همایش معرفی و جوایز ویژه‌ای به آن‌ها اهدا می‌شود.

همچنین، همایش قند پارسی شامل سخنرانی‌ها، کارگاه‌ها و جلسات بحث و تبادل نظر درباره تبلیغات و نقش آن در جامعه خواهد بود. این همایش فرصتی برای تبادل ایده‌ها و تجربیات بین اعضای صنعت تبلیغات و ترویج فرهنگ فارسی است.

در پایان همایش، کتابخانه‌ای از آثار برتر در هر بخش تشکیل خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. این کتابخانه می‌تواند منبعی برای الهام‌بخشی و ایده‌آل‌های تبلیغاتی با رویکرد فرهنگی و زبان فارسی باشد. همایش ملی قند پارسی فرصتی مناسب برای توسعه و ترویج تبلیغات خلاقانه و نوآورانه با استفاده از فرهنگ و زبان فارسی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما این اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *