برخورد یک ریز شهاب سنگ به “تلسکوپ فضایی جیمز وب” آسیب رساند!

کمتر از شش ماه پس از پرتاب جیمز وب به فضا، خبر برخورد ریز شهاب سنگ به تلسکوپ جیمز وب منتشر شد. البته ناسا درباره آسیب به این ابزار چندان نگران نیست.

“تلسکوپ فضایی جیمز وب “در اثر برخورد با یک “ریزشهاب‌واره” آسیب دیده است. در ادامه با خبر شهاب سنگ تلسکوپ جیمز وب همراه فیگار بمانید.

ببینید: تصاویر جدید و ترسناکی که تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر کرد! [+عکس]

نخستین تصویر تمام‌ رنگی از تلسکوپ فضایی جیمز وب منتشر شد + عکس

برخورد ریز شهاب سنگ به تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ جیمز وب
برخورد شهاب سنگ با تلسکوپ جیمز وب, تلسکوپ فضایی جیمز وب

برخورد شهاب سنگ با تلسکوپ جیمز وب

تلسکوپ فضایی جیمز در 25 دسامبر 2021 میلادی به فضا رفت و پس از سفری چند ماهه به مکان تعیین شده در اعماق فضا رسید و اکنون آماده مشاهدات فضایی است. این فرایند پیچیده به راحتی انجام شد و همین اواخر ناسا اعلام کرد نخستین تصویر علمی با کیفیت تلسکوپ در 12 جولای منتشر خواهد شد.

نگاه تیزبین تلسکوپ جیمز وب تصاویر جدیدی از چهار کهکشان باستانی ثبت کرد!

“تلسکوپ فضایی جیمز وب” (JWST)، با آسیبی روبرو شده و یک “ریزشهاب‌واره” به یکی از بخش‌های آینه‌ آن برخورد کرده است. اگرچه این برخورد بزرگتر از ضربه‌های پیش‌بینی‌شده طی آزمایش زمینی است، اما گروه پژوهشی جیمز وب می‌گویند که تلسکوپ همچنان می‌تواند وظایفی که برای آن طراحی شده‌اند را انجام دهد.

چیزی که به‌تازگی با وب برخورد کرد، بزرگ‌تر ابعادی بود که آژانس آمادگی آن را داشت. اگرچه ناسا اندازه‌ی دقیق را مشخص نکرد اما گفت که برخورد بین 23 و 25 می (2  و 4 خرداد) باعث تأثیر قابل تشخیص در داده‌ها شده است و مهندسان به تجزیه‌وتحلیل اثرات ضربه ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید :

شهاب سنگ تلسکوپ جیمز وب


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *