آزاد شدن صادرات برنج به کشورهای دیگر

آزاد شدن صادرات برنج به کشورهای دیگر یکی از اخباری است که به تازگی در منتشر شد. برنج مازندران به تازگی سر از بازارهای خارجی در آورده است.

شالیکاران مازندران چند ماه پراسترسی را سپری کرده بودند دپوی حدود یک میلیون تن در برنج، هر روز زخم و زحمت چندماهه کار و تلاش را بر تن رنجورشان بیشتر کرده است و خود به چشم خویشتن، آب شدن ذره ذره شالیزارها را نظاره گر هستند، اما به تازگی خبر آزاد شدن صادرات برنج به گوش می‌رسد.

لیست قیمت برنج ایرانی 21 آذر 1401

آزاد شدن صادرات برنج به کشورهای دیگر

آزاد شدن صادرات برنج به کشورهای دیگر
خبر آزاد شدن صادرات برنج

با بازشدن دروازه بازارهای خارجی به روی برنج و صادرات اولین محموله به روسیه اگرچه تا حدودی نگرانی های کشاورزان را به صورت مقطعی حل می کند اما به دلیل آن که در مجموع حجم ناچیزی برنج صادر خواهد شد، این طرح چندان نمی توانند در رونق بازار برنج موثر باشد و یا در صورت تاثیر، سود آن به جیب دلالان و واسطه ها خواهد رفت زیرا برنج آرام آرام از دست کشاورز در حال خارج شده است.

مدیرعامل مرکز تجارت برنج ایران با اظهار این که خوشبختانه تولید برنج در استان طی سال جاری با رشد ۲۰ درصدی روبرو بود، از آغاز صادرات برنج از این مرکز به روسیه خبر داد و گفت: با توجه به پیکیری های صورت گرفته از سوی مجمع نمایندگان و استاندار مازندران، صاردات برنج آزاد شد و برای اولین بار برنج کیفی که قابلیت رقابت با برنچ دیگر کشورها دارد، صادر شده است.

آزاد شدن صادرات برنج به کشورهای دیگر

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *