منقضی شدن 4 میلیارد قرارداد آپشن بیت کوین

گویا به تازگی خبری در مورد منقضی شدن 4 میلیارد قرارداد آپشن بیت کوین در رسانه ها دست به دست می شود. گویا نواساناتی برای قیمت این ارز دیجیتالی در راه است.

امروز سررسید انقضا قراردادهای آپشن ماهه بیت کوین فرا می‌رسد و حدود ۴ میلیارد دلار قرارداد اختیار منقضی می‌شود. در طرف دیگر تعداد زیادی از قراردادهای آتی (فیوچرز) در بورس کالای کشور شیکاگو منقضی خواهند شد. گویا انقضای قراردادهای آتی آپشن بیت کوین بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. همزمان شدن این 2 رویداد با بسته شدن کندل ماهانه BTC وضعیت عجیبی را برای بازار به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت لحظه ای بین کوین ؛ تحلیل و بررسی نمودار تکنیکال بیت کوین

قیمت بیت کوین در 11 اسفند 1401 ؛ تحلیل قیمت بیت کوین به همراه نمودار تکنیکال

منقضی شدن 4 میلیارد قرارداد آپشن بیت کوین

از آنجایی که فردا شاهد منقضی شدن 4 میلیارد دلار قرارداد آپشن بیت کوین منقضی می‌شوند، بیت‌کوین احتمالاً شاهد نوسانات شدید در قیمتش خواهد بود. بر اساس داده‌های اَمبردیتا، انقضای سه‌ماهه 81,052 قرارداد اختیار خرید به ارزش 2.24 میلیارد دلار و 60,261 قرارداد اختیار فروش به ارزش 1.73 میلیارد دلار در صرافی دریبیت به پایان می‌رسد. این صرافی که حدود 80 درصد از معاملات آپشن ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده است، این قراردادهای سه‌ماهه را در ساعت 11:30 روز جمعه (به‌وقت تهران) تسویه خواهد کرد. در صرافی دریبیت، هر قرارداد اختیار خرید یا فروش برابر با یک بیت کوین است.

منقضی شدن 4 میلیارد قرارداد آپشن بیت کوین
انقضای قراردادهای آتی آپشن بیت کوین

قراردادهای آپشن ماهه بیت کوین

تحلیلگر دیگری مدعی شد گپ موجود در قراردادهای آتی CME بسته شده و گپ دیگری در حال شکل‌گیری است. منظور از گپ، تفاوت قیمت اسپات بیت کوین با قراردادهای آتی CME است که معمولا در آخر هفته‌ها، زمانی که بازار بورس کالای شیکاگو تعطیل است شکل می‌گیرد. علاوه بر این، بازار تمایل دارد تا این گپ‌های قیمتی را پر کند.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *