پترو پالایشگاه 210 هزار بشکه ای در آبادان افتتاح می‌شود! [+جزئیات]

افتتاح پترو پالایشگاه آبادان ؛ یک پترو پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در مجتمع پالایشگاهی آبادان در چند روز آینده به افتتاح خواهد رسید.

وزیر نفت خبر داد که در روزهای آینده یک مجتمع پالایشگاهی در آبادان که وی از آن با عنوان «پتروپالایشگاه» نام برد به مناسبت روز ملی شدن صنعت نفت افتتاح می‌شود. در ادامه مطلب با خبر پترو پالایشگاه ۲۱۰ هزار بشکه ای آبادان همراه ما بمانید.

افتتاح پترو پالایشگاه آبادان

  • پترو پالایشگاه جدید آبادان

جواد اوجی وزیر نفت اظهار داشت:

به عنوان خبر خوب، یک مجتمع پالایشگاهی ۲۱۰ هزار بشکه‌ای در مجتمع پالایشگاهی آبادان طی چند روز آینده به افتتاح خواهد رسید.

وی در ادامه افزود که این پالایشگاه که روزانه ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام سبک و سنگین را با ارزش یک و یک دهم میلیارد دلار فرآوری می‌کند، به بهره برداری خواهد رسید. این پالایشگاه در آغاز دولت سیزدهم ۶۴ درصد پیشرفت داشت که در دولت سیزدهم ۳۶ درصد آن تکمیل را به عنوان یکی از پروژه‌های نیمه کاره تکمیل کردیم.

افتتاح پترو پالایشگاه آبادان
پترو پالایشگاه جدید آبادان

افتتاح پترو پالایشگاه جدید در آبادان

این پترو پالایشگاه علاوه بر تولید سوخت، بنزین، گازوئیل تولید محصولات خوراک پتروشیمی‌ها مانند پتروشیمی آبادان و پتروشیمی بندر امام را هم دارد. وجی با تاکید بر اینکه این پالایشگاه صد در صد دولتی است و هفت هزار نفر در آن مشغول به کار بودند، گفت:

با شروع فعالیت این پالایشگاه تولید بنزین از ۱۰ میلیون لیتر به ۱۴ میلیون لیتر و گازوئیل هم از ۱۵ میلیون لیتر به ۱۸ میلیون لیتر خواهد رسید. هم‌چنین با راه‌اندازی این پالایشگاه شاهد کاهش نفت کوره و مازوت خواهیم بود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *