چگونگی دریافت وام برای فرزند سوم [+جزئیات]

به تازگی چگونگی دریافت وام برای فرزند سوم سوال افراد زیادی است. در ادامه به نحوه دریافت وام برای فرزند سوم خواهیم پرداخت.

اخیرا آیین‌نامه وام 200 میلیونی فرزند سوم به بانک‌ها ابلاغ شد. نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 1402 و به دنبال حمایت از قانون جوانی جمعیت، شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم را تعیین کردند. در ادامه همراه ما بمانید تا به آموزش دریافت وام برای فرزند سوم بپردازیم.

چگونگی دریافت وام برای فرزند سوم

چگونگی دریافت وام برای فرزند سوم
نحوه دریافت وام برای فرزند سوم

مبلغ وام مسکن فرزند سوم، 200 میلیون تومان است. ضمن آنکه همه افرادی که دارای فرزند سوم هستند، مشمول دریافت آن نمی‌شوند. این وام پیش از این در بودجه سال گذشته آمده بود اما به متقاضیان ارائه نمی‌شد، اما حالا افراد می‌توانند برای آن اقدام کنند.

به طور کلی افرادی که صاحب مسکن نباشند، می‌توانند از وام 200 میلیونی فرزند سوم استفاده کنند. بنا بر آیین‌نامه وام مسکن فرزند سوم در سال 1402، فاقدین مسکن یعنی کسانی که خود یا افراد تحت تکفل آنها از تاریخ ۱‌/۱‌/۱۳۸۴ فاقد واحد مسکونی یا زمین مسکونی هستند. ضمن اینکه از امکانات دولتی و غیردولتی برای تامین مسکن نیز تاکنون استفاده نکرده باشند.

چگونه وام 150 میلیون تومانی بانک کشاورزی را دریافت کنیم؟

متقاضیان وام 200 میلیونی فرزند سوم باید شرط دوم یعنی تاریخ اعلامی تولد فرزند سوم را داشته باشند. به عبارتی بستگی دارد که فرزند سوم متولد چه تاریخی باشد.

وام 200 میلیونی فرزند سوم

متقاضیانی تسهیلات ودیعه باید قرارداد اجاره با کد رهگیری آن را و متقاضیان تسهیلات خرید باید مبایعه‌نامه با کد رهگیری در آن را داشته باشند. اما برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن، ارائه پروانه ساخت معتبر الزامی است و افراد باید اسناد مبین مالکیت خود را ارائه دهند. اگر هم صاحب ملک نیستند، باید قرارداد مشارکت در ساخت را اراده دهند.

در صورتی که اعتبارسنجی متقاضیان وام 200 میلیون تومانی فرزند سوم و مدارک مورد لازم تائید شود، کل مبلغ وام در یک مرحله به او پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار اقتصادی بیشتر می‌توانید با مراجعه به لینک مربوطه از این اخبار اطلاعات بیشتری کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *