فوری: سقوط آزاد قیمت خودرو هنوز ادامه دارد! [+جدول قیمت ها]

ریزش قیمت خودرو در بازار ؛ بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از تداوم کاهش قیمت‌ها در این بازار در ۲۴ ساعت گذشته‌است.

قیمت خودروهای داخلی، مونتاژی و وارداتی طی یک‌ماه اخیر، ریزش شدیدی داشته است. دلایلی که باعث شده قیمت خودرو روند کاهشی خود را حفظ کند، ثبات نسبی نرخ ارز، افزایش 48 درصدی تولید خودرو، سیگنال‌های مثبت بین‌المللی، واردات خودرو، ورود جدی شورای رقابت به قیمت‌گذاری خودروهای مونتاژی، طرح مالیات بر عایدی سرمایه و آغاز ثبت‌نام مرحله دوم خرید خودرو در سامانه یکپارچه عرضه خودرو است. در ادامه مطلب با خبر کاهش قیمت خودرو همراه ما بمانید.

ریزش قیمت خودرو در بازار

  • سقوط قیمت ها در بازار خودرو
ریزش قیمت خودرو در بازار
ریزش قیمت خودرو

به گزارش منابع خبری:

در بین خودروهای پراید موجود در بازار مدل۱۵۱ سال ۱۴۰۱ آن ۲۹۰ میلیون تومان در روز گذشته، امروز به ۲۸۵ میلیون تومان رسیده‌است.

در بین خودروهای پژو، مدل پارس سال ۱۴۰۲ از ۶۷۵ میلیون تومان در روز گذشته، امروز به ۶۶۵ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۱ این خودرو نیز در این مدت ۵ میلیون تومان ارزان شده‌است و ۶۳۵ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

خودروهای تارا نیز در این مدت ارزان شدند، تارا اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ از ۸۹۵ میلیون تومان در روز گذشته، امروز به ۸۹۰ میلیون تومان رسیده‌است. در این بین بیشترین کاهش قیمت‌ها را خودروهای رانا در این مدت تجربه کردند، رانا پلاس مدل ۱۴۰۱ از ۵۵۰ میلیون تومان در روز گذشته، امروز به ۵۲۰ میلیون تومان رسیده‌است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز در این مدت ۲۵ میلیون تومان ارزان شده‌است و در حال حاضر ۵۱۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در ماه گذشته بازار خودرو مطابق با هر بازار داخلی دیگری، روند نزولی به خود گرفته بود. اما از هفته گذشته، روند نزولی به یک ثبات نسبی رسیده است. به‌طوری که در اکثر محصولات شاهد هستیم، روزی که افزایش قیمت اندکی تجربه کند، فردای آن روز تقریبا به همان مقدار کاهش قیمت خواهد یافت و یا برعکس. بنابراین قیمت خودرو فعلا در رکود کامل به‌سر می‌برد و معلوم نیست این ثبات تا چه موقعی ادامه‌دار خواهد بود. آیا زمان ثبات کامل در بازار خودرو فرا رسیده است؟ یا در بلندمدت و میان مدت، دوباره شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود؟

طبق وضعیت اقتصادی موجود و استناد بر اینکه پارامترهای اقتصادی ذره‌ای تغییر نداشته‌اند، انتظار رکود بلندمدت در بازار خودرو اشتباه است. حال باید منتظر ماند و دید که سامانه یکپارچه تا چه حدی قادر به رفع تقاضای خریداران خودرو خواهد بود.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *