دلیل کاهش 50 درصدی مصرف کنسرو ماهی

به تازگی خبری در مورد 50 درصد کاهش در مصرف کنسرو ماهی در رسانه ها پخش شد. گویا دلایل عجیبی را برای این کاهش مصرف در بر داشته است.

دبیر سندیکا صنایع کنسرو ایران گفت: در حال حاضر واردات ماهی با نرخ ارز آزاد توجیه اقتصادی ندارد و جامعه صیاددان در بازار انحصاری داخلی، ماهی ها را با هر قیمتی که بخواهند به فروش می رسانند.

دلیل کاهش 50 درصدی مصرف کنسرو ماهی

  • 50 درصد کاهش در مصرف کنسرو ماهی
دلیل کاهش 50 درصدی مصرف کنسرو ماهی
دلیل کاهش 50 درصدی مصرف کنسرو ماهی

یک دهه است که تولیدکنندگان داخلی نسبت به قیمت گذاری دستوری گلایه بسیار دارند. انحصاری شدن بازار برخی اقلام سبب شده تا دولت برای هرگونه سوءاستفاده قیمتی ورود کرده و نرخ ها را از طریق سازمان هایی مانند شورای رقابت، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و… تعیین کند. در بخش کالاهای کنسروی که جز اقلام پرمصرف در خانوارهای ایرانی هستند کنسرو ماهی و رب گوجه فرنگی از آن گروه هستند. با حذف ارز ترجیحی و چند برابر شدن نهاده های دامی تولیدکنندگان گلایه مند هستند قیمت های تعیین شده تعزیراتی آنها را متضرر کرده است.سیدمحمد میررضوی، دبیر سندیکا صنایع کنسرو ایران درباره وضعیت تولید اقلام کنسروی کشور به مهر گفت: در حال حاضر یکی از چالش های تولیدکنندگان کنسرو ماهی و رب گوجه فرنگی قیمت گذاری از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است

50 درصد کاهش در مصرف کنسرو ماهی

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *