جدیدترین تصاویر از گسل ترکیه بعد از زلزله شدید 7.8 ریشتری

جدیدترین تصاویر از گسل ترکیه بعد از زلزله شدید 7.8 ریشتری در مرکز قهرمان مرعش را در ادامه ببنید. این تصویر هوایی از گسل ترکیه نشانی از عمق فاجعه است!

خط گسل در ترکیه بعد از زلزله به بزرگی 7.8 ریشتر در قهرمان مرعش نمایان شد. عرض این گسل به شدت بزرگ است و میزان عمق فاجعه را نشان می‌دهد. در پس زلزله هولناک ترکیه و سوریه، افراد بسیاری (بیش از چهل هزار نفر) جان خود را در زیر آوار از دست داند.

جدیدترین آمار جان باختگان و مصدومین زلزله 7.8 ریشتری در ترکیه و سوریه

این حادثه از دید تمامی انسان‌ها دردناک بود و از طرق مختلف سعی داشتند که کمک رسانی انجام دهند. بسیاری از بازیگران،‌خوانندگان و افراد مشهور ترکیه نیز در تهیه ارزاق و کمک‌های اولیه تلاش کردند. در برنامه زنده Tek Yurek که به صورت همزمان از تمامی کانال‌های ترکیه پخش شد (با حضور افراد برجسته و چهره های مشهور) بیش از 115 میلیارد لیر کمک نقدی از شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی جمع آوری شد.

کمک مادی و معنوی هنرمندان و ورزشکاران برای زلزله زدگان ترکیه و سوریه [+اسامی]

جدیدترین تصاویر از گسل ترکیه

رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی آذربایجان شرقی گفت:

فعال‌شدن گسل ترکیه نمی‌تواند موجب فعال شدن گسل‌های منطقه آذربایجان در تبریز یعنی گسل شمال تبریز شود.

گسل‌های مربوط به ترکیه و سوریه که فعال شده گسل‌های غیر همسان نیستند و بر این اساس توانستند همدیگر را فعال کنند، گسل ترکیه و سوریه دارای حرکت چپ کرد بوده و فاصله آن با گسل های آذربایجان در تبریز ۶۰۰ کیلومتر است بنابراین فعال شدن گسل تبریز به این علت ممکن نیست و جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.

تصویر هوایی از گسل ترکیه

هشدار سونامی در پی زلزله ترکیه

مرکز لرزه‌نگاری مدیترانه‌ای اروپا نسبت به وقوع سونامی در ترکیه، ایتالیا، فرانسه، یونان و پرتغال در پی زلزله ترکیه هشدار داد‌.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *