بازخوانی سرنوشت توله یوز 10 ماه به نام پیروز چه شد؟ آیا نسل یوزپلنگ ایرانی منقرض شد؟

امروز میخواهیم بازخوانی سرنوشت توله یوز 10 ماه به نام پیروز را برای شما شرح دهیم. آیا با این اتفاق ناگوار نسل یوزپلنگ ایرانی منقرض شده است؟

«پیروز» به همراه دو توله یوز دیگر ۱۱ اردیبهشت ماه به روش سزارین از «ایران» – ماده یوز در اسارت – در پارک ملی توران متولد شد و تنها او زنده مانده است که در پارک پردیسان از او نگهداری می‌شود. پنجشنبه شب (۴ اسفندماه) بود که دستگاه گوارش «پیروز» دچار مشکل شد و دفع نداشت بنابراین به بیمارستان دامپزشکی مرکزی انتقال داده شد. معاینات لازم انجام شد و با حال مساعد به پارک پردیسان برگشت اما شنبه (۶ اسفند) دوباره به علت وضعیت نامساعدی که داشت به بیمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

پیروز یوزپلنگ ایرانی در 10 ماهگی تلف شد !

فوری: دیالیز پیروز یوز ایرانی شروع شد [+جزئیات]

بازخوانی سرنوشت توله یوز 10 ماه به نام پیروز

  • غم انگیزترین اتفاق برای پیروز توله یوز ایرانی
بازخوانی سرنوشت توله یوز 10 ماه به نام پیروز
غم انگیزترین اتفاق برای پیروز توله یوز ایرانی

سزارین صحرایی ثمره معرفی توله «ایران» و «فیروز» در پارک ملی توران استان سمنان بود که توانست امیدواری هایی را ایجاد کند اما امروز پیروز تلف شد؛ با اینکه سرنوشت او غم انگیز بود اما تجارب بالایی برای تکثیر در اسارت برای ما بدست آورد.

به گفته مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست «پیروز» از ابتدای تولد مشکلات گوارشی و نارسایی کلیوی داشته اما با آن مدارا می‌کرده است.

بازخوانی سرنوشت توله یوز 10 ماه به نام پیروز
شرح اتفاق ناگوار برای پیروز توله یوز

شرح اتفاق ناگوار برای پیروز توله یوز

طبق گزارش‌ها، ایران از دهه ۱۹۷۰ به عنوان تنها زیستگاه یوزپلنگ‌ آسیایی شناخته شده است، از این رو به آن یوزپلنگ ایرانی نیز می گویند. در زمان حاضر یوزپلنگ آسیایی، ایران و بخش‌هایی از استان سمنان را خانه امن خود یافته و اکنون متخصصان بومی در سایت تکثیر در اسارت و ارتقای امنیت پارک ملی توران تغییر سرنوشت یوزپلنگ از خطر انقراض را دنبال می‌کنند. یوزپلنگ به عنوان سریع‌ترین گونه جانوری بر روی کره خاکی است که با خط و خال‌های سیاه روی صورت و پوستش شناخته می شود.

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *