فوری : اعلام شدن زمان واریز سود سهام عدالت [+جزئیات]

به تازگی خبری در مورد اعلام شدن زمان واریز سود سهام عدالت در رسانه های مجازی پخش شده است. گویا واریز تا پایان سال جاماندگان سهام عدالت انجام می شود.

طبق اعلام سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت تخصیص سهام عدالت پیش از پایان سال، به دو دهک کم‌درآمد بعید است. سود سهام عدالت به صورت سالیانه پرداخت می شود.پس از برگزاری مجامع عمومی ۴۹ شرکت سرمایه پذیر، دریافت سود سهام عدالت از شرکت‌ها و مشخص شدن سود سهام عدالت قابل تقسیم بین مشمولین پرداخت می گردد.

اعلام شدن زمان واریز سود سهام عدالت

  • زمان مرحله بعد واریز سود سهام عدالت
اعلام شدن زمان واریز سود سهام عدالت
زمان مرحله بعد واریز سود سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در پاسخ به اینکه مرحله دوم سود سهام عدالت تا چه زمانی پرداخت می‌شود؟ گفت: مسئولیت وصول، تجمیع و توزیع سود سهام عدالت بنابر مصوبه شورای عالی بورس برعهده شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه است و آن شرکت مکلف است مبالغ سود را از شرکت‌های سرمایه‌پذیر وصول کند و به همه سهامداران در روش مستقیم یا روش غیر مستقیم واریز کند.

حیدری اضافه کرد: کل سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ شرکت‌های سرمایه‌پذیر حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان است که در مرحله اول نیمی از آن یعنی ۳۰ هزار میلیارد تومان به حساب ذی‌نفعان واریز شد و مرحله دوم سود باید تا آخر سال جاری تجمیع و به حساب ذی‌نفعان سهام عدالت واریز شود و اگر تا آخر سال محقق نشد باید در ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

وی تصریح کرد: جزئیات مبالغ وصول سود و تجمیع آن و اینکه تا آخر اسفند سود واریز می‌شود در اختیار شرکت سپرده‌گذاری است، اما باید طبق قانون در مهلت مقرر تا پایان سال سود پرداخت شود.

زمان مرحله بعد واریز سود سهام عدالت

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *