بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها ؛ فیلم‌هایی که خواندن کتابشان بهتر است

اقتباس‌های سینمایی این کتاب‌های معروف، خوانندگان مشتاقی را از دست دادند. بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها را با هم مرور می‌‌کنیم.در تاریخ سینما همواره شاهد فیلم های زیبای بسیاری بوده ایم که اقتباس های موفقی از برخی کتاب ها بوده اند. اما در این میان برخی از این اقتباس ها نتوانستند رضایت بینندگان را جلب کنند و شکستی را برای مجموعه تولید کننده به همراه داشتند.

بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها

فیلم‌هایی که خواندن کتابشان بهتر است

در این قسمت فهرست عناوین بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

  1. Eragon
  2. Vampire Academy
  3. The Giver
  4. The Hobbit
  5. World War Z
  6. The Cat In The Hat
  7. Cirque Du Freak: The Vampire’s Assistant
  8. The Lost World: Jurassic Park
  9. Harry Potter
  10. A Wrinkle In Time
بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها
بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها, بدترین فیلم های اقتباسی تاریخ

وقتی نوبت به اقتباس از کتاب‌ها در فیلم‌های می‌رسد، غیرممکن است که بتوانیم همه جزئیات و طرح‌های کوچک را در زمان تعیین‌شده فیلم لحاظ کنیم. این فیلم‌ها از عدم توسعه شخصیت گرفته تا شخصیت‌های از دست رفته، بدترین اقتباس‌های بزرگ از کتاب‌های محبوب هستند که خوانندگان مشتاق را در همه جا ناامید می‌کنند.

Eragon

بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها
بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها, بدترین فیلم های اقتباسی تاریخ

اراگون که ماجراهای شخصیت اصلی را در هنگام یافتن تخم اژدها شرح می دهد، بر اساس رمان فانتزی کریستوفر پائولینی ساخته شده است. متأسفانه، نسخه سینمایی با بی توجهی کامل به طرح اصلی، طرفداران رمان ها را ناامید کرد. Redditor supremedalek925 می‌نویسد: «از شدت عصبانیت از فیلم در سینما از نظر فیزیکی می‌لرزیدم».

تفاوت های چشمگیری در فیلم از جمله سافیرا اژدها وجود دارد. از ظاهر او گرفته تا توانایی رشد و تنفس او، فیلم همه چیز را سرعت می بخشد و جزئیات را تغییر می دهد. همچنین داستان هایی وجود ندارد، مانند اراگون که یاد می گیرد آب را در بیابان احضار کند. رمان فانتزی برای به تصویر کشیدن جادو و جزئیات واقعی به جای یک فیلم تمام‌قد برای یک سریال مناسب‌تر است.

Vampire Academy

آکادمی خون آشام یک فیلم ترسناک فانتزی بر اساس کتابی به همین نام اثر ریشل مید است. اگرچه تنها پس از اولین کتاب این مجموعه، آکادمی خون آشام در مقایسه با کتابی که رز برای تبدیل شدن به نگهبان بهترین دوستش آموزش می‌دهد، پر از فرصت‌های از دست رفته با شخصیت‌های به‌طور قابل توجهی توسعه نیافته است.

کاربر Reddit Wishyouamerry می‌گوید این فیلم «من را وادار کرد که برای آکادمی فیلم‌های سینمایی بنویسم و ۲ ساعت از عمرم را به عقب برگردانم». با نداشتن شخصیت‌های باکیفیت در فیلمنامه، انتقال از کتاب به صفحه نمایش بزرگ ترجمه خوبی نداشت. آکادمی خون آشام با یک خط داستانی درهم و غیرممکن، مخاطب را عاشق شخصیت ها نمی کند. طرفداران امیدوارند اقتباس تلویزیونی آینده با اصلاح اشتباهات فیلم.

The Giver

The Giver اثر لوئیس لوری با فیلمی که در سال 2014 به سینماها رفت تا خوانندگان ناامید شود فاصله زیادی دارد. طرفدار فیلم ItsEarthDay توضیح می دهد: “این یک افسانه مطلق از یک رمان YA است که توسط هالیوود نابود شد.” با وجود گروهی از بازیگران شامل جف بریجز، مریل استریپ و الکساندر اسکارسگارد، استعداد بازیگری آنها حتی نتوانست فیلم را نجات دهد.

این رمان پسری 12 ساله را در جامعه‌ای دیستوپیایی روایت می‌کند که وظیفه دارد تمام خاطرات گذشته را در خود نگه دارد. متأسفانه، فیلم شخصیت اصلی را تا 18 سال سن می‌دهد و داستان‌هایی را که در رمان نیست، از جمله یک داستان عاشقانه نوجوانان، درج می‌کند تا داستان اصلی و جذاب را با کلیشه‌های کلیشه‌ای جوان جوان جایگزین کند.

The Hobbit

J.R.R. هابیت تالکین با سه فیلم به کارگردانی پیتر جکسون از سال 2012 تا 2014 در پرده بزرگ قرار گرفت. متأسفانه این سریال فانتزی انتظارات خوانندگان مشتاق را برآورده نکرد. تفاوت های قابل توجهی بین کتاب هابیت و فیلم وجود دارد، از جمله اضافه شدن شخصیت هایی که در رمان ظاهر نمی شوند.

کاربر Reddit، carissadraws توضیح می‌دهد که «این که پلان‌های کلیدی داستان را برای فیلم تغییر دادند، بسیار ارزان است». اضافه شدن شخصیت‌هایی مانند لگولاس و آزوگ به این معنی است که داستان بازنویسی شده است و در منبع اصلی جایی که این شخصیت‌ها هرگز ظاهر نمی‌شوند، دقیق نیست. علاوه بر این، هابیت یک کتاب کودکان است، با این حال فیلم‌ها برای بزرگسالان هدف قرار می‌گیرند و فیلم نهایی دارای رتبه R است.

World War Z

جنگ جهانی زد بر اساس رمان مکس بروکس، اقتباسی بسیار آزاد از داستان زامبی است. Redditor TehBigD97 به این فیلم اشاره می‌کند که «به معنای واقعی کلمه هیچ ارتباطی با کتاب غیر از نامش نداشت». این کتاب حاوی روایت‌هایی است که به نسخه‌ای از نویسنده داستانی گفته می‌شود، زیرا جهان توسط زامبی‌ها تسخیر می‌شود، در حالی که فیلم روایتی سنتی از شخصیت اصلی دارد که از بیماری همه‌گیر زامبی جان سالم به در می‌برد و دوباره به خانواده‌اش ملحق می‌شود.
تنها شباهت فیلم و کتاب، زامبی ها هستند. زامبی های کتاب فوق العاده کند هستند، تفاوت فاحشی با فیلم با زامبی های در حال اجرا. تفاوت های زیادی وجود دارد که اساساً فیلم یک ایده اصلی مستقل است.

The Cat In The Hat

گربه در کلاه فیلم لایو اکشن کتابی به همین نام نوشته دکتر سوس درباره گربه ای است که برای سرگرمی کنراد و سالی در حالی که مادرشان دور است حاضر می شود اما خانه را ویران می کند. متأسفانه فیلمنامه فیلم به اندازه کتاب کودک پسند نیست.

Redditor Quixotic_9000 توضیح می‌دهد: «فیلم نسبتاً خشن و بدخواهانه بود و جایی برای بچه‌ها باقی نمی‌گذاشت تا ایده‌ها یا هرج و مرج موجود در صحنه‌ها را کشف کنند.» در کنار اینکه گربه با پینیاتا اشتباه گرفته می شود و توسط بچه ها کتک می خورد، این فیلم همچنین حاوی مردی است که به دنبال پول با مادرشان ازدواج می کند. این کتاب بسیار کودک پسند است، اما فیلم حتی با رتبه‌بندی PG آنچنان مناسب برای کودکان نیست.

Cirque Du Freak: The Vampire’s Assistant

Cirque du Freak: The Vampire’s Assistant یک فیلم فانتزی است که بر اساس مجموعه حماسه دارن شان اثر دارن شان ساخته شده است. پس از یک نمایش غیرقانونی عجیب و غریب، چیزهای مختلفی برای فیلم تغییر کرده است، از جمله سن شخصیت اصلی. در کتاب، دارن تقریباً 10 ساله است. در فیلم، او 16-17 ساله است.
برخی از طرفداران این اقتباس را به شدت دوست ندارند. DefinitelynotDanger می گوید این فیلم “بزرگترین ناامیدی زندگی من” است. خانواده دارن می دانند که او در فیلم یک خون آشام است، اما در کتاب، او به عنوان عضوی از Cirque du Freak با آقای کرپسلی سفر می کند. تغییرات کافی برای صفحه نمایش بزرگ ایجاد شده است تا برای خوانندگانی که کتاب را دوست دارند لذت بخش نباشد.

The Lost World: Jurassic Park

دنیای گمشده: پارک ژوراسیک که بر اساس دنیای گمشده نوشته مایکل کرایتون ساخته شده است، اقتباسی بسیار سست است. طرفدار فیلم willstr1 توضیح می‌دهد: «آنها چند صحنه مشترک داشتند، اما داستان کاملاً متفاوت است.» The Lost World: Jurassic Park چند کار را به خوبی انجام داد، اما می توان گفت رمان بهتر است.

در این رمان لوئیس داجسون از BioSyn به ایسلا سورنا می رسد تا تخم های تیرانوزاروس را بازیابی کند و در نهایت در آرواره های تی رکس با مرگ خود روبرو می شود. با یک نقش کوتاه در فیلم اول، داجسون تا قبل از فیلم Jurassic World: Dominion تبدیل به شخصیت شرور نمی شود. داجسون شخصیت منفی اصلی رمان هاست، اما این تنها یک تغییر بزرگ برای فیلم ها بود. مفهوم وجود دارد، اما اجرا شبیه رمان نیست.

Harry Potter

بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها
بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها, بدترین فیلم های اقتباسی تاریخ

فرنچایز هری پاتر بر اساس کتاب‌های جی.کی. رولینگ. علیرغم اینکه خیلی ها فیلم و مجموعه کتاب دوست داشتنی هستند، اقتباس های سینمایی در مقایسه ناامید کننده هستند. دوکاریون از طرفداران هری پاتر توضیح می دهد: “من ناامید شدم که آنها چیزهای زیادی را در فیلم ها کنار گذاشتند.”

با هشت فیلم بر اساس هفت کتاب، گنجاندن هر جزییات کوچک یا طرح داستانی از دنیای جادوگری دشوار است. در واقع، صحنه های متعددی از فیلم های هری پاتر بریده شد. این کتاب ها شامل جزئیات بیشتری از جمله تاریخچه کامل خانوادگی نویل و شخصیت هایی مانند برادر رون، چارلی است. در حالی که فیلم ها به خوبی جادو را زنده می کنند، اما فاقد جزئیاتی هستند که شخصیت های خارج از هری، هرمیون و ران را کامل کند.

A Wrinkle In Time

بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها
بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها, بدترین فیلم های اقتباسی تاریخ

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


One thought on “بدترین فیلم های اقتباسی از روی کتاب‌ها ؛ فیلم‌هایی که خواندن کتابشان بهتر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *