دریافت جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه در پی ادعای همکاری نظامی میان ایران و روسیه

دولت آمریکا درخصوص همکارهای گسترده نظامی میان ایران و روسیه هشدار داد و مدعی شد که مسکو قرار است به زودی جنگنده سوخو ۳۵ به تهران تحویل دهد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه ایران پیش از این ادعا با اشاره به موضع ایران در ارتباط با جنگ روسیه و اوکراین و با تاکید بر اینکه “ما یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم و این موضوع را به مقامات اوکراین نیز اعلام کرده‌ایم” خاطر نشان کرد:

ادعای آنها در مورد بخش موشکی کاملا غلط است اما بخش پهپاد درست است. ما تعداد معدودی پهپاد ماه‌های قبل و پیش از جنگ اوکراین در اختیار روسیه قرار دادیم.

فیلم آتش سوزی آزمایشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان [+ویدئو]

ادعای جدید واشنگتن درباره همکاری ایران و روسیه

ادعای جدید واشنگتن درباره همکاری ایران و روسیه
ادعای جدید واشنگتن درباره همکاری ایران و روسیه

به نقل از فرانس ۲۴، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری با تکیه بر ارزیابی‌های اطلاعاتی واشنگتن در مورد گسترش همکاری‌های نظامی ایران و روسیه گفت:

مسکو سطح بی‌سابقه‌ای از حمایت نظامی و فنی را به تهران ارائه می‌کند که روابط دو کشور را به یک مشارکت دفاعی تمام‌عیار تبدیل خواهد کرد. تهران و مسکو در حال بررسی راه‌اندازی خط مونتاژ پهپاد در روسیه برای استفاده در حملات علیه اوکراین هستند.
هم‌زمان روسیه مشغول آموزش خلبانان ایرانی برای استفاده از جنگنده‌های سوخو-۳۵ است و جمهوری اسلامی قادر خواهد بود تا یک‌ سال آینده این جنگنده را از مسکو تحویل بگیرد.

وحشت امریکا از ارسال پهپادهای ایرانی برای ارتش روسیه! + عکس

ماجرای ارتش روسیه و پورن استار آمریکایی چیست؟ [+عکس]

دریافت جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه

جان کربی در بخش دیگری از این نشست خبری مدعی شد:

این انتقال تسلیحات میان ایران و روسیه نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و مسکو به دنبال دریافت صدها موشک بالستیک از تهران است اما ایالات متحده نمی‌داند که چرا این توافق تاکنون انجام نشده است.

آزمایش موشک قاره پیمای سارمات روسیه

گاتسالوف رسما سرمربی تیم ملی کشتی روسیه شد! [+عکس]

باوجود تاکید مقامات جمهوری اسلامی ایران و روسیه مبنی بر بی‌اساس بودن ادعای تحویل پهپادهای ساخت ایران به مسکو برای استفاده در جنگ علیه اوکراین مقامات آمریکایی و غربی در هفته‌های گذشته بارها تلاش کرده‌اند با تکرار این ادعاها بر ناکامی اوکراین و غرب در برابر روسیه سرپوش بگذارند و توجهات را از این موضوع منحرف کنند.

ویژگی‌های جنگنده سوخو ۳۵

سوخو سو-۳۵ یک جنگنده چندمنظوره اَبَرچابک تک‌خلبان ساخت کشور روسیه با قابلیت مانور بالاست که به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شده است. سوخو-۳۵ در سازمان ناتو با نام فلانکر-E شناخته می‌شود.

موشک ضد کشتی به نام نپتون ؛ ضربه‌ ای سنگین به نیروی دریایی روسیه

سوخو-۳۵ توانایی انجام گستره‌ای از دشوارترین مانورها ازجمله مانور کبرا، مانور کولبیت مانور زنگوله (بِل)، مانور تِیل اِسلاید و مانور هوک را در بالاترین کیفیت داراست. انجام مانور هِربست برای سوخو-۳۵ بسیار پیش پا افتاده‌است. همچنین می‌تواند در کمتر از پنج ثانیه سرعت خود را به صفر رسانده و کاملاً تغییر جهت دهد.

بیشتر بخوانید:

همکاری های گسترده نظامی میان ایران و روسیه


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *