آغاز استخراج نفت توسط طالبان افغانستان

روز گذشته، خبری مبنی بر آغاز استخراج نفت توسط طالبان افغانستان به انتشار رسید که بازتاب‌های فراوانی را با خودش در فضای مجازی به همراه داشت.

چندی پیش، وزارت معادن و نفت طالبان افغانستان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که استخراج نفت از چاه‌های بلاک قشقری در حوزه‌ آمو دریا در ولایت سرپل را آغاز کرده است و از این پس، در افغانستان نیز استخراج نفت انجام خواهد شد.

آغاز استخراج نفت توسط طالبان افغانستان

شروع استخراج کردن نفت افغانستان

به نقل از رسانه‌های افغانستانی، شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم که به ولایت یا همان روستای سرپل در کشور افغانستان سفر کرده بود، می‌گوید که در آینده‌ی نزدیک میزان، استخراج نفت از چاه‌های این محدوده در کشور افغانستان، به چیزی بیشتر از 2000 تُن خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

کاهش نرخ تورم افغانستان توسط طالبان

تصویر: شایعاتی از ادعای عکس رهبر طالبان افغانستان

پس از اینکه طالبان تورم کشور افغانستان را به چیزی در حد منفی رساند و خبر استخراج نفت را نیز روز گذشته اعلام کرد، این حزب، به‌منظور استخراج نفت از میدان‌های نفتی حوزه آمودریا، یک قرارداد ۲۵ ساله با یک شرکت چینی امضا کرده است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی ملا یعقوب طالبان ؛ رهبر نظامی طالبان کیست ؟

حمایت رائفی پور و علی زاده از طالبان

روز گذشته، رسانه‌های افغانستانی پس از اینکه از افتتاح اولین چاه نفت در استان سرپل خبر دادند، گفتند که یک قرارداد 25 ساله با یک شرکت چینی خواهند بست. این چاه در میدان نفتی قشقری استان سرپل، روزانه ظرفیت استخراج ۵۰ تن نفت خام را دارد.

آغاز استخراج نفت توسط طالبان افغانستان
شروع استخراج کردن نفت افغانستان

استخراج نفت افغانستان توسط طالبان

در ادامه می‌توانید تصویر طالبان و استخراج نفت در افغانستان را ببینید:

آغاز استخراج نفت توسط طالبان افغانستان
استخراج نفت افغانستان توسط طالبان

شهاب الدین دلاور در این رابطه گفت:

حق اولویت به جوانان سرپل است که استخدام شوند. پس از افتتاح اینجا، جوانان از ولایت‌های افغانستان در اینجا استخدام می‌شوند. اکنون هم جوانان زیادی از ولایت سرپل در این‌جا استخدام شده‌اند.

برخی کارشناسان مسائل اقتصادی از مسئولان طالبان، از آنها درخواست کردند که مواد نفتی استخراج شده از چاه‌های حوزه قشقری در داخل کشور پالایش شود.

طالبان و استخراج نفت در افغانستان

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *