تصویر: شایعاتی از ادعای عکس رهبر طالبان افغانستان

به تازگی، تصویری از رهبر طالبان در فضای مجازی به انتشار رسید که اخباری مبنی بر شایعاتی از ادعای عکس رهبر طالبان افغانستان را دامن زد.

پس از اینکه بسیاری تصاویر رهبر طالبان را چند ماه پیش به انتشار گذاشتند، روز گذشته عکس لو رفته رهبر طالبان به انتشار رسید که حواشی و بازتاب‌های فراوانی را با خودش در فضای رسانه به همراه داشت. عکس جدید رهبر طالبان او را در یک مراسم نشان می‌دهد.

شایعاتی از ادعای عکس رهبر طالبان افغانستان

تصاویر رهبر طالبان

به تازگی تصویری در فضای منتشر شده که گمان می رود متعلق به ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان است. ادعا شده است که فرد سمت چپ ملاهبت الله آخوندزاده رهبر طالبان بوده و عکس متعلق به یک سال گذشته است.

بیشتر بخوانید:

بیوگرافی ملا یعقوب طالبان

حمایت رائفی پور و علی زاده از طالبان

با وجود اینکه بیش از یک سال است طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کرده است اما تاکنون رهبر این گروه در مجامع عمومی ظاهر نشده است. گفته می شود ملاهبت الله در قندهار سکونت دارد. طالبان بین سال‌های ۱۹۹۶ – ۲۰۰۱ بر افغانستان حکومت می‌کرد. اندک افرادی که در سال ۲۰۰۱ حکومت کردند، اکنون زنده و یا در قدرت هستند. عدم قطعیت درباره این موضوع باقی است که چگونه این گروه/سازمان قصد دارد کشور افغانستان را اداره کند.

 

عکس رهبر طالبان افغانستان
عکس جدید رهبر طالبان

عکس رهبر طالبان افغانستان

در ادامه می‌توانید عکس جدید رهبر طالبان را ببینید:

عکس رهبر طالبان افغانستان
عکس لو رفته رهبر طالبان

هبت‌الله آخوندزاده Hibatullah Akhundzada متولد ۱۹۶۱ در قندهار رهبر فعلی طالبان است. او از طایفه نورزایی بوده و پشتون است. در پی حمله پهپادی نیروهای آمریکایی به خودروی ملا اختر محمد منصور و مرگ او در سال ۲۰۱۶ سخنگوی طالبان، در بیانیه‌ای هبت‌الله آخوندزاده را رهبر جدید طالبان اعلام کرد. همچنین سراج‌الدین حقانی و ملا محمد یعقوب به عنوان معاونان او معرفی شدند.

او حدود ۶۰ سال سن دارد و به طایفه نورزی تعلق دارد و در ولسوالی پنجوایی قندهار متولد شده است. شیخ هبت‌الله در میان طالبان بیشتر یک چهره مذهبی است و اگرچه تجربیات زیادی در زمینه مسائل نظامی ندارد و بیشتر مسئول فتواهای مذهبی این گروه است اما در تمام تحولات حکومت طالبان عضو رهبری طالبان بوده است.

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزماً بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *