ایلان ماسک: ۱۰۰ ترمینال استارلینک در ایران فعال شده است! [+جزئیات]

فعالیت 100 ترمینال استارلینک در ایران ؛ ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس ادعا می‌کند که ۱۰۰ دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره استارلینک در ایران فعال است.

ایلان ماسک در توییتی خبر از فعال‌سازی تنها ۱۰۰ استارلینک در ایران داده است. وی ۳ ماه پیش خبر ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران را داده بود.

فعالیت 100 ترمینال استارلینک در ایران

  • ترمینال استارلینک در ایران

به گزارش منابع خبری:

وال استریت ژورنال در تاریخ 2 دی ماه 1401 در گزارشی به نقل از منابع آگاه از قاچاق تجهیزات اینترنت استارلینک به ایران خبر داده بود. بر اساس ادعای این رسانه، حدود 200 ترمینال استارلینک به ایران قاچاق شده است.

گزارش کاربران مختلف نشان می‌دهد که استارلینک در اکثر مناطق ایران فعال نمی‌شود و ظاهراً تنها در برخی از مناطق مرزی به شبکه متصل می‌شود. از این رو برخی از کاربران توییتر این اقدام ماسک را به‌نوعی تبلیغاتی می‌دانند.

ایلان ماسک دوم مهر ماه 1401 در توییتی اعلام کرد که استارلینک را برای کاربران ایران فعال خواهد کرد. در حال حاضر، اینترنت استارلینک بیش از یک میلیون مشترک در سراسر جهان، به خصوص اوکراین برای ارائه خدمات اینترنتی دارد.

به‌طور کلی، دستورعمل‌های به‌روزشده تحت مجوز عمومی به شرکت‌های فناوری آمریکایی اجازه می‌دهد برخی از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها و خدماتی را که پیش از این مشمول تحریم‌ بوده‌اند، بدون نیاز به دریافت مجوز از آمریکا به ایران صادر کنند. این اقلام به دسته‌بندی EAR۹۹ (مقررات اداره صادرات) تعلق دارند که عموماً کالاهای مصرفی مبتنی بر تکنولوژی سطح پایین هستند و صادرات آن‌ها نیازمند مجوز نیست، مگر در شرایطی که مقصد، کشور تحت تحریم باشد.

اینترنت ماهواره ای در ایران

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *