ادعای ایلان ماسک درباره هوش مصنوعی Grok 3

اخیرا «ایلان ماسک» توقعات خود را درباره هوش مصنوعی «AGI» ابراز کرده است. ادعای ایلان ماسک می‌گوید که تا سال 2026 «AGI» از هوش انسانی پیشی می‌گیرد.

طبق گزارش «رویترز»، شرکت «XAI» در حال حاضر درگیر آموزش نسخه دوم از مدل زبانی بزرگ خود که «گراک» نام دارد است و می‌خواهد تا ماه مه 2024 یا همان اردیبهشت 1403، فاز بعدی آموزش را به پایان برساند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ادعای ایلان ماسک

برای آموزش نسخه دوم «گراک»، تقریبا 20 هزار پردازنده گرافیکی «انویدیا H100» مورد استفاده قرار گرفته است و «ماسک» پیش‌بینی می‌کند که نسخه‌های آینده به منابع بسیار بیشتری نیاز دارند. این یعنی به گونه‌ای که «گراک 3» برای آموزش به حدود 100 هزار پردازنده «انویدیا H100» نیاز دارد.

با در نظر گرفتن سرورها و سیستم‌های خنک‌کننده مورد نیاز برای پردازنده‌ها، هر دیتاسنتر با 100 هزار پردازنده «انویدیا H100»، حدود 100 مگاوات انرژی مصرف خواهد کرد که معادل مصرف انرژی یک شهر کوچک است.

ادعای ایلان ماسک

«GTC 2024»، پردازنده گرافیکی جدیدی با نام «B200» را معرفی کرد که برای تامین نیازهای پردازشی آموزش مدل‌های زبانی با تریلیون‌ها پارامتر طراحی شده است. این معماری می‌تواند نقش مهمی در توسعه «AGI» ایفا کند.

«ماسک» اعتقاد دارد که در یکی دو سال آینده، هوش مصنوعی احتمالا از هوش انسانی هم پیشی خواهد گرفت. او در مصاحبه‌ای اظهار داشت:

اگر «AGI» را هوشمندتر از باهوش‌ترین انسان تعریف کنید، فکر می‌کنم احتمالا طی یک یا دو سال آینده به چنین سطحی خواهیم رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ادعای ایلان ماسک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *