اینستاگرام بیشتر از یوتیوب درآمد تبلیغاتی دارد

در حالی که بازار تبلیغات در فضای مجازی بسیار داغ شده؛ آمار نشان می‌دهد که درآمد تبلیغاتی اینستاگرام بیشتر از «یوتیوب» است.

پرونده‌های دادگاه‌ها حاکی از آن است که «اینستاگرام» درآمد بیشتری نسبت به «یوتیوب» از تبلیغات کسب می‌کند؛ این موضوع نشان می‌دهد که احتمالا ارزش بازار آن بیشتر از «یوتیوب» است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


درآمد تبلیغاتی اینستاگرام

«اینستاگرام» یکی از بخش‌های اصلی کسب‌ و کار «متا» است. در سال 2021، «اینستاگرام» در حدود 32.4 میلیارد دلار از تبلیغات کسب کرده که معادل 27 درصد از کل درآمد «متا» است؛ از طرفی دیگر، با اینکه «یوتیوب» 55 درصد از درآمد تبلیغاتی را به صاحبان محتوای خود می‌دهد؛ با این حال «اینستاگرام» و شبکه‌های اجتماعی دیگر مبالغ کمتری به کاربران خود می‌دهند.

درآمد تبلیغاتی اینستاگرام

آمار درآمد «اینستاگرام» از پرونده‌های دادگاه فاش شده است. این آمار نشان می‌دهد که در سال‌های گذشته، درآمد «اینستاگرام» به‌ طور چشمگیری افزایش یافته و تحلیلگران حدود ارزش «یوتیوب» را 400 میلیارد دلار تخمین زده‌اند و احتمالا ارزش «اینستاگرام» نیز مشابه است.

با توجه به جهش رشد «اینستاگرام»، اکنون حدود یک‌ سوم از درآمد کلی «متا» از «اینستاگرام» به دست می‌آید. اگر ارزش فعلی «متا» را 1.34 تریلیون دلار در نظر بگیریم، با توجه به نسبت عنوان شده ارزش حدودی «اینستاگرام» 440 میلیارد دلار می‌شود که این رقم تخمین‌های یاد شده را تایید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی درآمد تبلیغاتی اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *