سازنده ChatGPT رقیب گوگل را معرفی خواهد کرد

OpenAI شرکت توسعه‌دهنده هوش مصنوعی معروف، در حال آماده شدن برای رونمایی از یک موتور جستجوی جدید مبتنی بر ChatGPT است که رقیب گوگل خواهد بود.

موتور جستجوی OpenAI با استفاده از هوش مصنوعی، به کاربران امکان می‌دهد تا سوالات خود را به صورت مستقیم از چت‌بات ChatGPT بپرسند. سپس ربات ChatGPT با جستجو در منابع آنلاین مانند اخبار، مقالات و ویکی‌پدیا، پاسخی جامع و مرتبط به کاربر ارائه می‌دهد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


سازنده ChatGPT رقیب گوگل را معرفی خواهد کرد

نشانه‌هایی از این موتور جستجو جدید با آدرس search.chatgpt.com مشاهده شده که در حال حاضر در حال راه‌اندازی است. در حال حاضر، قابلیت جستجو در ChatGPT فقط برای کاربران پولی این پلتفرم در دسترس خواهد بود.

در مقابل، گوگل نیز در حال ارتقای مدل هوش مصنوعی خود به نام جمنای بوده و تجربه‌ی جستجوی مولد (SGE) را از طریق Search Labs در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

رقیب گوگل

علاوه بر این، گوگل به صورت عمومی قابلیت پاسخ هوش مصنوعی را در صفحه‌ی نتایج جستجو ارائه می‌دهد تا کاربران بدون نیاز به عضویت در Search Labs بتوانند از آن استفاده کنند.

رقابت بین گوگل و OpenAI در زمینه موتورهای جستجو داغ خواهد شد و به نظر می‌رسد کاربران منتظر نوآوری‌ها و امکانات جدیدی در این زمینه باشند. انتظار می‌رود این موتور جستجو در تاریخ 24 اردیبهشت، درست یک روز قبل از کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O 2024 گوگل، رونمایی شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی رقابت گوگل و ChatGPT  چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.

منبع: nypost


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *