هوش مصنوعی جدید کشور چین معرفی شد

اخیرا، هوش مصنوعی جدید کشور چین که توسط یک شرکت فناوری به نام «ShengShu-AI» با همکاری محققان دانشگاه «چینهوا» ساخته شده بود؛ معرفی شد.

شرکت فناوری چینی «ShengShu-AI» با همکاری محققان دانشگاه «چینهوا»، از اولین مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو خود به نام «Vidu» رونمایی کرد. این مدل که به عنوان رقیب چینی «Sora» از «OpenAI» شناخته می‌شود، می‌تواند با دریافت یک دستور متنی ساده، ویدیویی 16 ثانیه‌ای با کیفیت 1080p تولید کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


هوش مصنوعی جدید کشور چین

«Vidu» بر پایه معماری تبدیل بصری Universal Vision Transformer (U-ViT) ساخته شده و از ترکیب دو مدل هوش مصنوعی متن به ویدیو «Diffusion» و «Transformer» بهره می‌برد. این مدل قادر به شبیه‌سازی واقعی محیط و اجسام، خلق صحنه‌های پیچیده با جزئیات دقیق و مطابق با قوانین فیزیک و نمایش حالات چهره به طور طبیعی است.

به علاوه، این هوش مصنوعی جدید کشور چین با درک عمیق خود از فرهنگ چینی، می‌تواند ویدیوهایی از موجودات افسانه‌ای و نمادهای خاص این کشور مانند پاندای غول‌پیکر و اژدهای چینی تولید کند.

هوش مصنوعی جدید کشور چین

انتشار «Vidu» تنها دو ماه پس از عرضه «Sora» توسط «OpenAI» صورت گرفته است؛ اما به گفته «ژو جون»، معاون انستیتوی هوش مصنوعی دانشگاه «چینهوا» و دانشمند ارشد «ShengShu-AI»، تحقیقات روی این مدل پیش از انتشار «Sora» آغاز شده بود.

با وجود رقابت تنگاتنگ در این حوزه، «Vidu» به عنوان اولین مدل هوش مصنوعی تبدیل متن به ویدیو ساخت چین، گامی مهم در جهت پیشرفت هوش مصنوعی در این کشور محسوب می‌شود و نشان‌دهنده تلاش و نوآوری محققان چینی در این زمینه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی هوش مصنوعی جدید کشور چین چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *