تصاویر جدیدی از انیمه‌ی How Do You Live ؛ آخرین ساخته‌ی هایائو میازاکی ؛ [+نقد و بررسی]

تصویر جدیدی از انیمه‌ی How Do You Live، آخرین ساخته‌ی هایائو میازاکی منتشر شد؛ آخرین اثر میازاکی در آمریکا The Boy and the Heron نام گرفته است.

آخرین فیلم میازاکی در آمریکا پسر و مرغ ماهی‌خوار ، استودیوی پخش‌کننده آمریکایی جی‌کیدز امتیاز اکران این فیلم را خریداری کرد. The Boy and the Heron در آمریکای شمالی اکران خواهد شد. فیلم آخر میازاکی از هفته گذشته در ژاپن با عنوان How Do You Live اکران شده است. همچنین بازگشت استاد هایائو میازاکی بعد از یک دهه  در سینماها ژاپن با واکنش‌های بسیاری روبه رو شد.

نقد انیمه The Boy and the Heron

تصویر جدیدی از انیمه‌ی How Do You Live

تصویر جدیدی از انیمه‌ی How Do You Live، آخرین ساخته‌ی هایائو میازاکی منتشر شد و در تصویر زیر می‌بینید:

این تصویر مربوط به کاور آهنگ کنشی یونزو، خواننده‌ی سرشناس ژاپنی تم‌های انیمه‌هایی چون Chainsaw Man‌ و My Hero Academia و March Comes In Like a Lion برای این فیلم است. این انیمه با آغاز اکران خود و با وجود نداشتن مارکتینگ، فروش ۱۱.۳ میلیون دلاری را تجربه کرد.

بازگشت استاد هایائو میازاکی بعد از یک دهه

عنوان آمریکایی فیلم آخر میازاکی The Boy and the Heron

در روزهای گذشته در مصاحبه‌ای استاد میازاکی نیز ابراز نگرانی برای انجام ندادن تبلیغات برای این اثر کرد و گفت:

“من نمی‌دانم آیا بدون تبلیغات مشکلی پیش نمی‌آید؟ این موضوع کم کم باعث نگرانی من شده است. من نگران هستم، همین.”

باتوجه به سیاست عجیب و جدید مدیر استودیو جیبلی از عمد تاکنون هیچ‌گونه تبلیغاتی برای این فیلم انجام داده نشده است! و حتی خلاصه داستانی برای این فیلم منتشر نکرده و صداپیشگان آن معرفی نشده‌اند. اما با استقبال زیادی از این فیلم، میازاکی روبه‌رو شده است!

بازگشت استاد هایائو میازاکی بعد از یک دهه

انیمه چگونه زندگی می‌ کنی اثر هایائو میازاکی

بازگشت استاد هایائو میازاکی بعد از یک دهه ، هایائو میازاکی، پدرخوانده صنعت انیمه در ژاپن و یکی از موفق‌ترین کارگردان‌های زنده جهان است. آثار او همیشه در زمره برترین انیمه‌های تاریخ سینما قرار گرفته‌اند و موفقیت فراوانی را برای این کارگردان بزرگ به ارمغان آورده‌اند. میازاکی با اثر جدیدی به عرصه فیلمسازی بازگشته است تا طرفداران خود را با یک شاهکار به‌یادماندنی دیگر، به وجد آورد.

بازگشت استاد هایائو میازاکی

دلیل این عمل را توشیو سوزوکی (مدیر استودیو جیبلی) این‌گونه عنوان کرده است:

“هیچ تیزر، آگهی تلویزیونی یا آگهی برای روزنامه‌ها نداریم. معتقدم که این دقیقاً آرزوی سینما دوستان در این روزها است. در عصر فراوانی اطلاعات، کمبود اطلاعات سرگرم‌کننده است. نمیدانم آیا این روش موفق خواهد بود یا نه، اما به شخصه به آن اعتقاد دارم. بنابراین، قصد دارم این روش را پذیرفته و به کار ببرم.”

بهترین انیمه های جهان که اگر نبینید باید بمیرید! [پر بیننده ترین انیمه های تاریخ سینما]

فیلمنامه انیمه ?How Do You Live را میازاکی براساس رمانی به همین نام نوشتهٔ یوشینو گنزابورو اقتباس کرده است و داستان آن حول محور پسری نوجوان به نام کوپرو و دفتر یادداشتش جریان دارد که عمویش به وی اهدا کرده است. این دفتر یادداشت سبب می‌شود تا کوپرو موضوعات جالبی که اطرافش به وقوع می‌پیوندد را در آن به ثبت رسانده و دچار تعاملاتی جالب و تاثیرگذار با باقی اعضای خانواده‌اش بشود.

با این حال استودیوی جی‌کیدز می‌گوید آخرین فیلم میازاکی بر اساس هیچ کتابی ساخته نشده است:

این فیلم داستانی اریجینال است به نویسندگی و کارگردانی میازاکی.

بازگشت استاد هایائو میازاکی بعد از یک دهه
بازگشت استاد هایائو میازاکی بعد از یک دهه

مدت زمان این انیمه سینمایی ?How Do You Live

طبق گزارشات منتشر شده مدت زمان این انیمه سینمایی 2 ساعت و 4 دقیقه خواهد بود.

بهترین موسیقی های انیمه های محبوب

اولین واکنش‌ ها به فیلم میازاکی How Do You Live

در بسیاری از نقدهای ژاپنی آمده است که خانواده میازاکی از بمباران توکیو به حومه شهر پناه برده بودند. همچنین پدر میازاکی مهندس کارخانه هواپیماهای جنگی بوده است. میازاکی در طول سال‌های گذشته از نقش مادر خود روی شکل‌گیری شخصیتش و روایت داستان‌هایی با قهرمانان زن گفته است.

بهترین انیمه های جهان که اگر نبینید باید بمیرید! [پر بیننده ترین انیمه های تاریخ سینما]

یکی از کارمندان نشریه کیودو ژاپن فیلم How Do You Live را اثری پایان‌بخش دنیای انیمه میازاکی توصیف می‌کند و می‌گوید:

نمی‌توانم فقط با یک بار تماشای فیلم هضمش کنم و احساس می‌کنم که فوراً باید یک بار دیگر آن را ببینم.

انیمه نیوز نتوورک این فیلم را شگفت‌آور وصف می‌کند و می‌نویسد:

هر قاب از فیلم مثل اثر هنری جداگانه است آثاری که وقتی به عنوان قطعاتی از یک اثر بزرگ‌تر در کنار هم قرار بگیرند باشکوه‌تر می‌شوند. فیلمی است که می‌توان صدها بار دید و هنوز چیزهایی در پس‌زمینه هر یک از صحنه‌هایش کشف کرد. نمی‌توان درک کرد که جزئیات ریز بصری فیلم را از رئال به سورئال سوق می‌دهد.

بهترین موسیقی های انیمه های محبوب

کانال ایگا ژاپن نوشت:‌

اغراق نیست اگر بگوییم که این فیلم از جنبه‌های بصری و قصه در زمره بهترین آثار استودیوی جیوبری قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، آن‌هایی که هوادار جیبوری نیستند ممکن است از روند سرگیجه‌آور و پیشرفت صحنه‌ها آسیمه شوند.» در بخش دیگری از این نقد آمده است: «جیبوری که آثار فانتزی آن را کودکان به راحتی درک می‌کنند، بالأخره اثری منتشر کرده که برای درک شدن به زمان و توجه نیاز دارد، بنابراین طبیعی است که سردرگمی یکی از واکنش‌ها باشد. اما مخاطبین زیادی غرق در زیبایی بصری آن شده‌اند.

نشریه فرهنگی و سینمایی سینماز+ ژاپن می‌نویسد این فیلم به داستان زندگی میازاکی شباهت دارد:‌

برای درک عمیق‌تر داستان و مکان وقوعش، باید به تماشای مکرر آن و در عین حال تأمل روی صحنه‌های مختلفش متعهد باشید و هایائو میازاکی را به عنوان یک انسان تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین انیمه های سال 2023 + [تاریخ اکران و تریلر]

هالیوود ریپورتر گزارش داده است:

فیلم با تصویری امپرسیونیستی از بمباران توکیو در جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود و قهرمان داستان، پسری به نام ماهیتو، در حال فرار از خانه‌اش است. مادرش در آتش‌سوزی مفقود می‌شود و پدرش که در یک کارخانه تولید هواپیماهای جنگی کار می‌کند، خیلی زود با خواهر کوچکتر همسر مرحومش ازدواج می‌کند و خانواده را به خانه‌ای سنتی در حومه شهر می‌برد. ماهیتو که از غم و اندوه سرگشته شده و موقعیت تازه او را دچار تشویش کرده، با اکراه شروع می‌کند به کاوش در محیط جدید زندگی‌اش. او با یک مرغ ماهی‌خوار آبی بداخلاق و سخنگو که او را دست می‌اندازد  و تصادفاً به یک برج متروکه و مرموز در جنگل‌های مجاور برخورد می‌کند. وقتی مادر جدیدش ناپدید می‌شود، ماهیتو در جست‌وجوی او رد مرغ ماهی‌خوار را تا درون برج می‌گیرد و وارد دنیایی موازی خیالات سرگیجه‌آور و پیام‌های فلسفی می‌شود.

تیچارو یوشینو نوه گنزابورو یوشین نویسنده چطور زندگی می‌کنی در سال ۱۹۳۷، از تجربه اکران خصوصی فیلم میازاکی با انتشار مقاله‌ای به اشتراک گذاشت:

«خود من هم فیلم را درک نکرده‌ام.» او اضافه می‌کند که پس از نمایش فیلم «صدای خنده ملایم» بینندگان را شنیده و یکی از کسانی بوده که «آنجا مات و مبهوت» نشسته بودند.

بالاخره اولین تصاویر از انیمه How Do You Live هایائو میازاکی منتشر شدند:

درحالی‌که فروش این فیلم در کشور ژاپن بیشتر و بیشتر می‌شود. این تصاویر از روی کتابچه‌ی رسمی گرفته شده‌اند. چرا که استودیو Ghibli به طرز عجیبی قبل از اکران، حتی یک تصویر رسمی یا تریلر از انیمه مورد بحث را منتشر نکرد. اثر مورد بحث به‌عنوان آخرین انیمه هایائو میازاکی افسانه‌ای شناخته می‌شود و در کشورهای غربی با نام The Boy and the Heron اکران خواهد شد.

برخی از گزارش‌ها ادعا می‌کنند که انیمه The Boy and the Heron پرخرج‌ترین فیلم ژاپنی تاریخ است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *