بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند

در دنیای انیمه‌، انیمه‌هایی وجود دارند که از مانگا الهام نگرفته‌اند. در کنار ما باشید تا با بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند آشنا شوید.

در طول سال‌ها، صدها مانگا و رمان به سریال‌های تلویزیونی تبدیل شده‌اند. بسیاری از آن‌ها موفقیت بزرگی را کسب کرده‌اند و گاهی حتی محبوبیت خود را نسبت به منابع‌شان بیشتر کرده‌اند. با این‌حال، انیمه‌های اورجینال زیادی نیز وجود دارند و برخی از آن‌ها به بهترین انیمه های جهان تبدیل شده‌اند.

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند

شما می‌توانید فهرست بهترین انیمه های اورجینال را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
انیمه های اورجینال

با این‌ که بسیاری از این‌ انیمه‌ها در نهایت به نمایش درآمدند، اما محبوبیت کامل خود را در زمان پخش اولیه‌ی خود به عنوان انیمه در تلویزیون و سرویس‌های استریمینگ آنلاین کسب کرده‌اند.

Psycho-Pass Is A Blade Runner Inspired Cyberpunk Thriller

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
انیمه اورجینال

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۲، فیلم نوآوری سایبری به نام “سایکو-پس” منتشر شد که الهام گرفته از فیلم‌های “بلاد رانر” و “گزارش کوتاهی درباره مردمی که آینده را پیش‌بینی می‌کنند” بود. این فیلم با بازی فوق‌العاده لینگ توست سیگور، پس از شروع پخش، نظرات بسیار خوبی را به‌دست آورد.

داستان این فیلم، درباره آینده‌ای نزدیک در جامعه‌ای است که تحت نظارت و حکومت سیستم “سیبیل” قرار دارد. سیستم “سیبیل” یک شبکه کامپیوتری است که پتانسیل هر شهروند را برای ارتکاب به جرم محاسبه و بررسی می‌کند.

کارشناس تازه کاری به نام “آکانه تسونموری” همراه با “شینیا کوگامی”، یک انفورسر، مسئول بازداشت یا تجزیه و تحلیل کننده، مسئول تشخیص و بررسی افرادی هستند که توسط “سیبیل” به عنوان تهدیدی برای جامعه شناخته شده‌اند.

FLCL Is A Short But Surreal Anime Experience

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
انیمه های با داستان اورجینال

“FLCL” یا (Fooly Cooly) انیمه‌ای مفهومی و جذاب است که در سال 2000 منتشر شد که توجه علاقه‌مندان انیمه را به سرعت به خود جلب کرد. این انیمه در عین حال٬ واقعیت و تخیل را با هم ترکیب می‌کند و با موسیقی فوق‌العاده‌اش نیز محبوبیت خود را افزایش می‌دهد.

داستان (FLCL) با پیش زمینه عجیب و غریبی شروع می‌شود؛ نائوتا ناندابا، پسربچه‌ای 12 ساله، در‌حال زندگی عادی خود است که به طور تصادفی با دختری که نامش وسپاش است برخورد می‌کند. این دختر با استفاده از روش (CPR) پسربچه را به زندگی باز می‌گرداند و سپس با گیتار مجدد او را سر می‌برد. از آن پس، رویدادهای عجیب و غریبی اتفاق می‌افتد و (FLCL) مانند یک رویای وحشتناک یا تخیل به نظر می‌رسد.

این انیمه به دلیل داستان جالب و سبک گرافیکی و هنری منحصر به فرد خود، توجه بیشماری از طرفداران انیمه را به خود جلب کرد. شخصیت‌های جذاب و کمدی این انیمه نیز به محبوبیت آن کمک کردند.

Angel Beats! Is One Of The Most Poignant Anime Of All Time

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
انیمه های بدون مانگا

آنجل بیتس یکی از پردرآمد‌ترین انیمه‌های تمام دوران به شمار می‌آید. این انیمه توسط جون مایدا نوشته شده است که همچنین در پروژه‌هایی مانند کانون و کلاناد نیز مشغول به کار بوده است. همچنین داستان متفکرانه این انیمه قابل تقدیر است.

مانند بسیاری از انیمه‌ها، داستان آنجل بیتس در یک دبیرستان اتفاق می‌افتد. با این تفاوت که به جای بودن در دنیای واقعی، آن‌ها در دنیای پس از مرگ به سر می‌برند، جایی که مردم باید به تحمل آسیب‌هایی که در زندگی خود دیده‌اند، پی ببرند، تا بتوانند در زندگی‌ خود پیشرفت کنند.

یوزورو اوتاناشی، دانش‌آموز دبیرستانی با دختری به نام آنجل، که هیچ خاطره‌ای ندارد، در این دنیا بیدار می‌شود و با گروهی از دانش‌آموزانی که به رهبری او می‌جنگند، ملاقات می‌کند.

Kill La Kill

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
انیمه هایی که براساس مانگا نیستند

این انیمیشن یکی از برجسته‌ترین انیمه‌های واقع‌گرایانه است که مورد تقدیر و تحسین زیادی قرار گرفته بود. این انیمه توسط نازوکی ناکاشیما نوشته شده و تحت کارگردانی هیرویوکی ایمایشی، که همچنین نقشی در سریال (Gurren Lagann) داشته، به اکران درآمده است. (Kill La Kill) به دلیل کمدی بودن، صحنه‌های اکشن بسیار شگفت‌انگیز و موسیقی شاهکارش، بسیار مورد تحسین قرار گرفته است.

این انیمه در دبیرستانی با فضای خیالی در ژاپن روایت می‌شود. داستان این انیمه درمورد شخصیتی به نام روکو ماتویو، که در جستجوی قاتل پدرش است و با استفاده از یک جفت چاقوی بزرگ، به سوی مبارزه با رئیس شورای دانش‌آموزی رفت. (Kill La Kill) از جمله آثاری است که بدون شک برای همیشه به یادماندنی خواهد بود و بسیار سرگرم‌ کننده است.

Samurai Champloo Puts A Modern Twist On Classic Samurai

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند

(سامورایی شامپلو) یک انیمه به کارگردانی شینیچیرو واتانابه است که پیشتر انیمه‌ی “کابوی بیباپ” را هم کارگردانی کرده بود. داستان این انیمه کلاسیک درباره سامورایی‌های دوره ایدو است . مانند “کابوی بیباپ”، “سامورایی شامپلو” نیز به دلیل شخصیت‌های عالی و سبک بی‌نقص خود تحسین بسیاری را از سوی تماشاگران به دست آورده است.

داستان سامورایی شامپلو، درمورد شخصیتی به نام موگن و جین است. موگن یک شمشیرزن ماهر است، در‌حالی که جین یک شخصیت بی‌احساس با گذشته تاریک دارد. این دو نفر توسط (فوئو)، یک زن جوان و دوست‌داشتنی که در جستجوی یک سامورایی است، به هم پیوسته‌اند. این انیمه تقریباً برای هر یک از قسمت‌هایش داستان جدید و جالبی دارد.

Code Geass: Lelouch of the Rebellion Created One Of The Best Anti-Heroes

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند

در سال 2006، با پخش انیمه‌ی (CodeGeass) که جزء بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند است، بینندگان با یکی از پرطرفدارترین ضدقهرمانان تمام انیمه‌ها یعنی لولوچ وی بریتانیا، آشنا شدند. او با استفاده از یک قدرت ویرانگر به نام گیاس مسلح شده است، که به او امکان این را داده است که با هرکسی که چشم در چشم می‌شود٬ بتواند آن را کنترل کند.

او برای گرفتن انتقام از پدر خود، (حاکم بر قدرتمندترین امپراطوری جهان)، به سفری طولانی می‌پردازد. دستاورد اصلی این انیمه در توطئه‌هایی است که توسط شخصیت اصلی ایجاد می‌شود. این انیمه دارای تنش‌های فوق‌العاده‌ای است که تا آخر داستان ادامه دارد.

Neon Genesis Evangelion Was An Epic Science Fiction Classic

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند

فقط تعداد کمی از طرفداران انیمه با انیمه‌ی”نئون جنسیس اوانگلیون” یعنی یکی از بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند ، آشنایی کامل ندارند. این انیمه یکی از پرطرفدارترین انیمه های تمام دوران است و به عنوان یکی از بهترین انیمه های سریالی تاریخ سینمای ژاپن شناخته می‌‌شود.

“نئون جنسیس اوانگلیون” ساخت هیدئاکی آنو است و داستانِ شخصیتی به نام شینجی، جوانی را نشان می‌دهد که یک مکا بزرگ به نام “اوانگلیون” را کنترل می‌کند.

این انیمه دارای یک داستان علمی-تخیلی و هیجان انگیز است که با ارجاعات و تم های متفاوت، تجربه جدیدی را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد اما گاهی اوقات ممکن است گیج کننده باشد و پایان آن باعث شده که بسیاری از بینندگان با گیجی و ناامیدی مواجه شوند.

Wonder egg priority

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
جدیدترین انیمه های اورجینال

“واندر اگ پرایوری” یکی از بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند ، یک انیمه سریالی است که در سال ۲۰۲۱ تولید شده است و توسط استودیو (CloverWorks) ساخته شده است. داستان در مورد دختر دبیرستانی‌ای به نام (آی) است که پس از مرگ دوستش، وارد دنیای موازی می‌شود و با همراهی سه دختر دیگر با شیطان‌های داستان مبارزه می‌کنند.

این انیمه به موضوعاتی مانند انحصار و سوءاستفاده، افسردگی، خشونت و تحمل بی‌عدالتی‌های اجتماعی عمیقاً پرداخته و سعی دارد با بهبود جایگاه زنان در جامعه، زندگی را زیبا‌تر کند.

Cowboy Bebop Is One Of The Greatest Anime Of All Time

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند

به احتمال زیاد یکی از محبوب‌ترین انیمه‌های تاریخ، (کابوی بیباپ) است که یکی از بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند هست، این انیمه چه در ژاپن و چه در سراسر جهان شهرت فراوانی داشته است و موجب تولید نسخه‌های بیشتری از آن توسط (Netflix) نیز شده است. این انیمه به دلیل نوشتار، ژانر طنز، تصاویر و عملکرد بسیار جذابش به یکی از محبوب‌ترین انیمه‌ها شناخته می‌شود.

کابوی بی‌باپ به دنبال خدمه‌ی کشتی (بیباپ)، هست که هر یک با گذشته‌های مرموز خودشان روبرو هستند. داستان این انیمه شبیه داستان‌های سریال وسترن کلاسیک است و به همین دلیل طرفداران این انیمه تا پایان آن هیجان‌زده بودند.

Cyberpunk Edgerunners

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند
انیمه اورجینال جدید

در پابان نوشتار بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند با گفت که این انیمه ژاپنی محصول سال 2022 است که بر اساس بازی ویدئویی محبوب “سایبرپانک ۲۰۲۰” ساخته شده است. این سریال توسط استودیوی (Trigger) در همکاری با شرکت (CD Projekt RED) ساخته شده است.

داستان این سریال در دنیایی به نام “نایت سیتی” اتفاق می‌افتد که در آینده‌ی نزدیک و در دنیایی پس از کرونا اتفاق می‌افتد. داستان درباره‌ی گروهی از ماجراجویان فناوری است که سعی دارند زندگی خود را در این شهر پراکنده در مقابل تبهکاران، مزدوران حفظ کنند. همچنین این انیمه در سبک اکشن و علمی و تخیلی است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *