بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه ؛ 10 عنوان برتر که باید قبل از مرگ ببینید

اگر از یک فرد اوتاکو بپرسید که چند کارگردان خوب انیمه را نام ببرد، قطعاً «شینیچیرو واتانابه» یکی از آن‌هاست و دانستن بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه می‌تواند به شما در انتخاب آثار او کمک کند.

شینیچیرو واتانابه نابغه‌ای است که پشت انیمه‌های بسیار شگفت‌انگیزی قرار دارد. او یکی از برترین سازندگان انیمه‌های علمی-تخیلی با مجموعه‌هایی شاد و دلنشین بود که طرفداران نمی‌توانستند جلوی عشق به آن‌ها را بگیرند. آثار او دارای سبک هنری مشخصی هستند و همیشه شخصیت‌های خارق‌العاده و عجیب و غریبی را نشان می‌دهند که نمی‌توانند جایگاه خود را در دنیا پیدا کنند.

اگرچه بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه داستان‌های بسیار عالی و در جهان‌های با دقت ساخته شده‌ای دارند، اما بیشتر به خاطر شخصیت‌های عجیب ولی همواره قابل ارتباط و پیچیده آن‌ها محبوب هستند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


طرفداران انیمه می‌توانند در این آثار بهترین داستان‌های نوآر را کشف کنند و همچنین داستان‌های علمی تخیلی هیجان‌انگیز و ذهن‌بازی را که به روابط انسانی، هویت و اخلاق می‌پردازند، به صورتی کاملاً سرگرم‌کننده و گاهی هم خنده‌دار بررسی کنند.

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

در ادامه لیست بهترین انیمه های ساخته شده توسط شینیچیرو واتانابه را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار و بر اساس نمرات IMDb نوشته شده است.

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

«شینیچیرو واتانابه» نه تنها یکی از با استعدادترین کارگردانان انیمه، بلکه یک استاد داستان‌نویسی است که توانایی خلق داستان‌های بی‌نظیری را دارد که هم غیر قابل پیش‌بینی و هم احساساتی هستند.

لمس متمایز این کارگردان در هر یک از پروژه‌هایش قابل تشخیص است. طرفداران انیمه می‌توانند وارد این جهان‌های پیچیده شوند که فقط حول‌محور صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز یا شخصیت‌های عجیب پیش نمی‌رود؛ بلکه درباره موضوعات پنهانی است که با جمهور جهانی هماهنگی می‌یابد. فهم عمیق وی از پیچیدگی‌های انسانی از ویژگی‌هایی است که کارهای «واتانابه» را متمایز می‌کند.

لازاروس (Lazarus)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
محبوب ترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
  • ژانر: علمی تخیلی
  • سال انتشار: نامشخص
  • امتیاز: نامشخص

نه تنها طرفداران «شینیچیرو واتانابه»، بلکه همه عاشقان انیمه که علاقمند به نمایش‌های انیمه علمی تخیلی تاریک هستند، خوشحال خواهند شد اگر بشنوند که این کارگردان برجسته انیمه با یک سریال جدید به نام لازاروس که به عنوان بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه شناخته می‌شود بازگشته است.

اگرچه هنوز تاریخ انتشار قطعی برای آن وجود ندارد، اما طرفداران می‌توانند از تریلر اول آن را تماشا کنند و بیشتر درباره داستان انیمه بیاموزند. بینندگان به سال 2052، جایی که انسان‌ها بهترین زندگی خود را دارند، منتقل می‌شوند.

همانطور که بیشتر طرفداران انتظار دارند، یک تغییر در داستان وجود دارد. عالم مغز و اعصاب پشت داروی عجیب و غریب، دکتر اسکینر، تصمیم می‌گیرد با خبرهایی که همچنان خوب نیستند، بازگردد: همه کسانی که این دارو را مصرف کرده‌اند، تنها سه سال دیگر زندگی خواهند کرد.

لازاروس نه تنها لمس جادویی این کارگردان را درون خودش خواهد داشت، بلکه کارهای اکشن آن توسط کارگردان برجسته جان ویک، «چد استاهلسکی»، ساخته شده است. نمایش از توانایی انیمیشن‌سازی (MAPPA) هم استفاده خواهد کرد. طرفداران این کارگردان، در این انیمه با ملودی‌های جاز استاد «کاماسی واشینگتن»، همراه با آهنگ‌های الکترونیکی از «فلوتینگ پوینتس» و «بونوبو»، برای یک تجربه بصری و شنیداری جذاب آماده می‌شوند.

بلید رانر: خاموشی شهر (Blade Runner: Black Out)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
  • ژانر: علمی تخیلی، اکشن
  • سال انتشار: 2017
  • امتیاز: 7.3

بلید رانر: خاموشی شهر، فیلم کوتاهی محصول سال 2017 است که به عنوان یکی از سه پیش درآمد برای بلید رانر 2049 به شمار می‌رود. این اثر، تصویری تیره و تار از سال 2022 پس از انفجاری مهیب که منجر به خاموشی سراسری در سراسر جهان شد را به نمایش می‌گذارد.

این فیلم کوتاه، تنها در 15 دقیقه، تصویری از فروپاشی جهان را ترسیم می‌کند و با جلوه‌های بصری درخشان و طراحی نبردهای هنری، نظر مخاطبان را به خود جلب کرد. این انیمه، روایت‌گر داستانی جسورانه درباره‌ی معنای زندگی است که در مدت زمانی کوتاه، تأثیری عمیق و به یادماندنی بر مخاطب گذاشت و به عنوان یکی از محبوب ترین انیمه های شینیچیرو واتانابه شناخته شد.

انیماتریکس (The Animatrix)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

  • ژانر: اکشن، درام، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 2003
  • امتیاز: 7.3

آنیماتریکس یکی از محبوب‌ترین مجموعه‌های انیمه علمی-تخیلی تمام دوران محسوب می‌شود که در واقع توسط خالقان اصلی فرنچایز ماتریکس، «لانا» و «لیلی واچوفسکی» نوشته شده است. با این وجود، بخش‌های مختلف توسط کارگردانان ژاپنی مختلفی از جمله «شینیچیرو واتانابه» که قسمت‌های کودک داستان و داستان یک کاراگاه را کارگردانی کرده، مورد ساخت قرار گرفت.

آنیماتریکس به لطف تصاویر شگفت‌انگیز و داستان‌های پیچیده‌ای که به بررسی هوش مصنوعی و رابطه بین بدن، مغز و ذهن می‌پردازند، تقریباً به اندازه فیلم‌های اصلی ماتریکس محبوب شد. داستان‌ها همگی به جهان اصلی ماتریکس مرتبط هستند و طرفداران می‌توانند دوباره با بسیاری از شخصیت‌های مورد علاقه‌شان، از جمله «نئو» و «ترینیتی» را ملاقات کنند.

ترسناک ترین ربات ها در انیمه

مکراس پلاس (Macross Plus)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
پر طرفدارترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
  • ژانر: درام، عاشقانه، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 1994
  • امتیاز: 7.7

عاشقان مکا و علاقه‌مندان به موسیقی، بی‌تردید از قبل با مکراس پلاس آشنا هستند و آن را به خاطر ترکیب بی‌نظیری از نبردهای هوایی و ملودی‌های پاپ محرک توسط هوش مصنوعی دوست دارند. تحت هدایت دو نفر از استعدادهای استثنایی، «شوجی کاواموری» و «شینیچیرو واتانابه»، این انیمه که ابتدا به صورت (OVA) و سپس به فیلم تبدیل شد، تماشاگران را به سال 2040 در سیاره ادن می‌برد.

مکراس پلاس همچنین دارای یک سبک هنری متمایز است که با تلفیق بین انیمیشن دستی سنتی و گرافیک کامپیوتری زمان خود، تجربه‌ای بصری وابسته به طراحی‌های مکا با جزئیات غنی و توالی‌های نبردی روان ایجاد می‌کند.

در این انیمه، داستان دو دوست، «ایسامو» و «گولد»، که به عنوان خلبانان آزمایشی رقیب در پروژه‌های جدید جنگنده‌ها هستند، روایت می‌شود. احساسات و خاطرات ناتمام به خاطر ارتباط مشترک آن‌ها با میونگ که هم‌اکنون تهیه‌کننده دیوا هوش مصنوعی شده است، دوباره زنده می‌شوند.

با تصاویری فوق‌العاده و محیط صوتی مبهم که توسط «یوکو کانو» ساخته شده است، مکراس پلاس به عنوان بادگاری از دوران طلایی انیمه‌های دهه 90 می‌ایستد و داستانی را ارائه می‌دهد که هیجان‌انگیز و روان است.

کارول و تیوزدی (Carole & Tuesday)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

  • ژانر: درام، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 11 آوریل 2019
  • امتیاز: 7.8

کارول و توزدی (Carole & Tuesday)، توسط طرفداران و منتقدان به عنوان یکی از بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه در تمام دوران تحسین محسوب می‌شود. بسیاری از قسمت‌هایی که توسط «شینیچیرو واتانابه» کارگردانی شده‌اند، آن را به یکی از به یاد ماندنی‌ترین دنیای انیمیشن‌های آینده‌نگر تبدیل کرده است.

کارول و توزدی داستانی بسیار الهام‌بخش از دو دختر نوجوان دارد. «کارول» کارگر پاره‌وقت و «توزدی»، دختری ثروتمند که از خانه فرار کرده، به طور اتفاقی با یکدیگر آشنا می‌شوند و تصمیم می‌گیرند یک گروه موسیقی تشکیل داده و با همدیگر موسیقی بسازند.

این انیمه سبک هنری فوق‌العاده‌ای دارد و دارای موسیقی‌هایی فراموش‌نشدنی و داستانی الهام‌بخش درباره کوشش و عدم تسلیم‌شدن در راه رسیدن به رویاهای خود است.

بهترین انیمه های استودیو Bones

برترین گیتاریست ها در انیمه

ترور در رزونانس (Terror in Resonance)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه
انیمه های جذاب Shinichiro Watanabe
  • ژانر: رازآلود، جنایی
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.8

ترور در رزونانس (Terror in Resonance)، سریال انیمه‌ای معمایی و تاریک است که توسط این کارگردان ساخته شده و در توکیو رخ می‌دهد و همچنین به عنوان یکی از بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه شناخته می‌شود. این انیمه‌ی هیجان‌انگیز و جنایی، دارای داستانی پیچیده و مفکرانه است که به مسائل تروریسم می‌پردازد.

این مجموعه، یکی از انیمه‌های محبوب است که سبک انیمیشن بسیار خوبی دارد و شخصیت‌های جذابی که واقعاً تجربه را به یاد می‌آورند.

داستان این انیمه، در توکیو و پس از یک حمله تروریستی ناگهانی رخ می‌دهد که بیشتر شهر را ویران کرده است. پلیس تنها یک ویدیوی عجیب و غریب اینترنتی را به عنوان راهنما دارد؛ بنابراین ترس و وسواس به زودی همه بازماندگان را تسخیر می‌کند.

بهترین انیمه های شبیه Jujutsu Kaisen

شیک پوش فضایی (Space Dandy)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

  • ژانر: کمدی، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 2014
  • امتیاز: 7.8

شیک‌پوش فضایی (Space Dandy)، عجیب‌ترین، خنده‌دارترین و یکی از بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه است که باعث می‌شود بینندگان را در سفری پر از ماجراجویی‌های عجیب و غریب و واقعیت‌های تریپی قرار دهد. این یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های انیمه فضایی با تصاویر منحصر به فرد و برخی از جالب‌ترین و عجیب‌ترین شخصیت‌هایی است که تاکنون ساخته شده‌اند.

شیک‌پوش فضایی درباره‌ی ماجراجویی‌های یک شکارچی بیگانه است که به عنوان «اسپیس دندی» شناخته می‌شود. طرفداران می‌توانند در ماجراجویی‌های او، «دندی» را در مأموریت‌های مختلف شکار در سراسر کهکشان دنبال کنند در حالی که در جستجوی بیگانگان نادر و کشف نشده با کمک دوست خود، «میائو» و همکار رباتیکش، «QT» هستند.

بهترین انیمه هایی که در آینده اتفاق می افتند

کودکان در سرازیری (Kids on the Slope)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

  • ژانر: درام، عاشقانه، موزیکال
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 8.2

کودکان در سرازیری یکی از بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه است که برای طرفداران انیمه‌هایی که با موضوع زندگی روزمره پیش می‌رود، یک انیمه عالی محسوب می‌شود. بیشتر قسمت‌های این انیمه جذاب، توسط «شینیچیرو واتانابه» کارگردانی شده‌اند و او با سبک هنری متفاوت خود، این انیمه احساسی را متمایز کرده است.

کودکان در سرازیری، داستان دوستی غیرممکنی را روایت می‌کند که بین یک دانش‌آموز بی‌قانون و همکلاسی خجالتی‌اش شکل می‌گیرد. در این انیمه، ما پی می‌بریم که آن‌ها متوجه می‌شوند عاشق موسیقی جَز هستند. داستان زندگی و ماجراجویی آن‌ها در حالی که دوستی‌شان رشد می‌کند و شخصیت‌هایشان تحت تأثیر یکدیگر قرار می‌گیرند، بسیار جذاب است.

بهترین انیمه های استودیو mappa

سامورایی چامپلو (Samurai Champloo)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 8.5

سامورایی چمپلو (Samurai Champloo) سریال انیمه‌ای ماجراجویی حماسی است که به عنوان یکی از آثار برتر شینیچیرو واتانابه از آن یاد می‌شود. این انیمه دنیایی با طراحی زیبا و برخی از خنده‌دارترین شخصیت‌ها را درون خودش دارد. به خاطر سبک هنری برجسته‌اش، این انیمه اغلب به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های انیمه‌ی سامورایی، داستان‌های احساسی و شخصیت‌های برجسته تحسین می‌شود.

اگرچه سامورایی چمپلو صحنه‌های اکشن دارد، اما این یک برنامه درباره‌ی مبارزه نیست بلکه مسئولیت، عدالت و وفاداری را نشان می‌دهد. داستان این دو سامورایی شجاع و با استعداد با سبک‌های مبارزه‌ی بسیار متفاوت هستند که آن‌ها را از اعدام نجات می‌دهد و از آن‌ها می‌خواهد به او کمک کنند تا یک سامورایی مرموز که به گل‌های آفتابگردان بو می‌دهد را پیدا کند.

بهترین انیمه‌هایی که از روی مانگا ساخته نشده‌اند

کابوی بیباپ (Cowboy Bebop)

بهترین انیمه های شینیچیرو واتانابه

  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی، نوآر، جنایی
  • سال انتشار: 1998
  • امتیاز: 8.9

کابوی بیباپ (Cowboy Bebop) سریال انیمه‌ای محبوب شینیچیرو واتانابه است که به عنوان یکی از بهترین انیمه های معروف شینیچیرو واتانابه توسط منتقدان و طرفداران تحسین می‌شود. این مجموعه، بهترین انیمه شینیچیرو واتانابه است که در یک فضاپیما و با یک جهان پسا‌آخرالزمانی برجسته و شخصیت‌های پیچیده و خوب ساخته شده جریان دارد.

«واتانابه» گروهی از بی‌ثبات‌ترین شخصیت‌های جهان انیمه را خلق کرده است که تنها سعی دارند در یک جهان بی‌رحم و تاریک زندگی کنند.

کابوی بیباپ یکی از کلاسیک‌ترین انیمه‌های علمی-تخیلی است که در آینده‌ای دیستوپیک، جایی که زمین در سال 2071 غیر قابل زندگی شده، رخ می‌دهد. داستان‌های آن دنباله‌ی یک گروه از شکارچیان جایزه‌بگیر است که در حین سفر، در سامانه خورشیدی قرار گرفته‌اند و سعی دارند تا فراریان برجسته را شناسایی و دستگیر کنند تا پولی برای خود به دست آورند.

طرفداران می‌توانند در ماجراجویی‌های پرخطر آنان شرکت کرده در حالی که به بررسی داستان‌ها، تراژدی‌ها و رویاهای شخصیت‌ها به صورت عمیق نیز پرداخته می‌شود.

بهترین انیمه های علمی تخیلی

سوالات متداول

جدید‌ ترین انیمه‌ های شینیچیرو واتانابه کدامند؟

بلید رانر: خاموشی شهر و کارول و تیوزدی از جدید‌ترین و همچنین می‌توان گفت از بهترین انیمه‌های شینیچیرو واتانابه به حساب می‌آیند.

محبوب‌ ترین انیمه های شینیچیرو واتانابه کدامند؟

کابوی بیباپ، سامورایی چمپلو و کودکان در سرازیری را می‌توانیم به عنوان محبوب‌ ترین انیمه‌‌ های شینیچیرو واتانابه به شما معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *