بیوگرافی سید رضا نریمانی ؛ رضا نریمانی کیست؟

سید رضا نریمانی مداح، متولد 1365 که در محل زینبیه اصفهان به‌دنیا آمده است. با جزئیات بیوگرافی سید رضا نریمانی همراه فیگار بمانید.

سیدرضا نریمانی در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود. پدر و مادر وی هرسال با برگزاری مراسم مذهبی در محرم و صفر باعث شدند رضا نریمانی علاقمند به مداحی شود و راه خانواده‌اش را پیش بگیرد. شهرت سیدرضا نریمانی بیشتر برمی‌گردد به نوحه منم باید برم که در وصف مدافعان حرم  خوانده است.

بیوگرافی سید رضا نریمانی

بیوگرافی مداح سیدرضا نریمانی

سیدرضا نریمانی از کودکی علاقمند به مداحی بود و از سن 5 سالگی در هیئت و مساجد محله و در دسته‌های عزاداری در ایام محرم و صفر نوحه می‌خواند. پایه‌گذار هیئت فداییان حسین ع اصفهان، سید رضا نریمانی است.

بیوگرافی سید رضا نریمانی
بیوگرافی سید رضا نریمانی

بیوگرافی رضا نریمانی مداح

یکی از پر جمعیت‌ترین و شلوغ‌ترین هیات‌های عزاداری در اصفهان هیئت سیدرضا نریمانی است. او از سال79 فعالیت حرفه‌ای خودش را آغاز کرده است. این مداح جوان اصفهانی با نوحه منم باید برم که در وصف مدافعان حرم و خانواده‌های آنهاست گل کرد و به شهرت رسید.

دانلود مجموعه مداحی های استودیویی سید رضا نریمانی

از اساتیدی که در زندگی ایشان نقش داشته‌اند، میتوان به حاج مهدی سلحشور اشاره کرد، سال 85 در هیئت فاطمیون قم با ایشان آشنا شدند و در این خصوص شخص سیدرضا نریمانی می‌گوید:

حاج مهدی اصلاً کلاس مداحی ندارد و اعتقادی هم به این که خودش کلاس بگذارد و استادی کند،ندارد. ولی من هر هفته می آمدم و از ایشان نکاتی را آموختم. ایشان می گویند که کار من مداحی است و آموزش نیست.

جریان ساخت نوحه منم باید برم  از زبان سیدرضا نریمانی :

اوایل سال در گلزار شهدا قدم می‌زدم؛ از دور همسر شهیدی مرا صدا زد و گفت : آقای نریمانی بچه من با شما کار دارد
خانواده شهید مسلم خیزاب فرمانده گردان یا زهرا لشکر ۱۴ امام حسین(ع) بود.
همسر شهید بغضش ترکید و گفت آقای نریمانی در این مجالسی که می‌روید برای ما هم دعا کنید.
تازه زبان گرفت برای درد و دل کردن و گفت: بیشتر از اینکه شهادت همسرم مرا اذیت کند کنایه‌ها و حرف و حدیث‌های مردم ما را اذیت می‌کند.

بیوگرافی سید رضا نریمانی

همان‌جا از شهدا خواستم مدد کنند تا بتوانم کاری در این زمینه انجام دهم .
از گلزار بیرون آمدم به داود رحیمی زنگ زدم  که با این فضا و مضمون  “ما رأیت جمیلا” شعر بگوید .
فکر نمی‌کردم این شعر آنقدر تأثیرگذار شود و چه کسانی که با این شعر شهید شدند.حدود یک هفته ای برای مداحی در جمع مدافعین عازم شدیم.
الحمدلله هم توفیق زیارت حضرت عقیله بنی هاشم (س) و حضرت رقیه(س) را پیدا کردیم و هم در بعضی خطوط نبرد در بین رزمنده ها ذکر توسل و مداحی داشتیم.

هیئت فداییان حسین ع اصفهان سید رضا نریمانی

در سال 87 هیئت فداییان حسین ع اصفهان تاسیس شد. این هیئت در ابتدا به صورت خانگی و محدود برگزار می‌شد تا اینکه در سال 1391 تصمیم به محدوده بیشتر برای این هیئت درنظر گرفتند. وارد مساجد و حسینیه‌ها شدند و همین امر حالت مردمی‌تری به خودش گرفت. سید رضا نریمانی در توضیح هیئت فداییان حسین می‌گوید:

افتخار ما این است که بسیجی هستیم و منتسب به هیچ ارگانی نیستیم.
الحمدالله هیئت کاملا مردمی اداره می شود. انصافاً ارگان های مختلف در مناسبت ها کمک می کنند ولی کلیت هیئت هیچ وابستگی به جایی ندارد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *