موفقیت شگفت‌انگیز فیلم Five Nights at Freddy’s در گیشه

فیلم Five Nights at Freddy’s توانست با وجود نقد‌هایی بسیاری که دریافت کرده‌ بود، پس از اکران در سینماهای مناطق مختلف، رکورد بزند و موفقیت بزرگی در گیشه کسب کند.

فیلم «Five Nights at Freddy» که بر اساس مجموعه بازی ویدئویی معروفی به همین اسم ساخته شده، شروع بسیار موفقت‌آمیزی در گیشه جهانی و باکس آفیس داشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

تاثیر استیون اسپیلبرگ و جوکر بر فیلم Five Nights at Freddy’s


موفقیت شگفت‌انگیز فیلم Five Nights at Freddy’s در گیشه

فیلم «Five Nights at Freddy» در نهایت در روز جمعه هفته گذشته به صورت همزمان در سالن‌های سینما و سرویس استریم «پیکاک» اکران شد و نقدهای متوسط و ضعیفی از سوی منتقدان دریافت کرد. مردم بدون توجه به نمرات منتقدین، از این فیلم خوششان آمد و این فیلم ترسناک، شروع بسیار موفقی در گیشه جهانی داشت.

فیلم Five Nights at Freddy's
فیلم Five Nights at Freddy’s

فیلم پنج شب در فردی ، توانست در سه روز اول اکران خود در آمریکای شمالی، به فروش 78 میلیون دلار برسد و صدرنشین گیشه بشود. این فیلم ترسناک، تنها در روز جمعه، 39 میلیون دلار فروش کرد.

علاوه بر این، فیلم «Five Nights at Freddy’s»، در گیشه بین‌المللی نیز 52 میلیون دلار فروش داشت و در کل به مجموع 130 میلیون دلار فروش در سراسر جهان دست یافت. بودجه ساخت این فیلم تنها 20 میلیون دلار بوده است.

این فیلم، با عبور از «Scream VI»، با افتتاحیه 44,4 میلیون دلار، بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم ترسناک در سال 2023 را تجربه کرد. همچنین، فیلم «پنج شب در کنار فردی»، پس از انیمیشن سینمایی «The Super Mario Bros. Movie» با افتتاحیه 146,3 میلیون دلار، دومین افتتاحیه بزرگ یک اقتباس از بازی ویدئویی را به‌دست آورد.

همچنین فیلم Five Nights at Freddy’s امتیاز سینمااسکور A- را از تماشاگران دریافت کرده که می‌تواند خبر خوبی برای حفظ فروش فیلم باشد؛ اما احتمال اُفت در فروش در هفته دوم وجود دارد. اطلاعات داخلی «یونیورسال» نشان می‌دهد که تصمیم مدیران این استودیو، برای اکران همزمان در سالن‌های سینما و سرویس استریم «پیکاک» یک استراتژی برد-برد برای آن‌ها بوده و آن‌ها توانسته‌اند با اجرای این سیاست، به موفقیت‌ها و درآمدهای بسیار خوبی دست یابند.

جدیدترین اثر استودیو یونیورسال توانست سومین افتتاحیه بزرگ یک فیلم ترسناک در تاریخ سینما را رقم بزند؛ تنها دو فیلم از مجموعه سینمایی «It»، جایگاه بالاتری را در این زمینه دارند. همچنین، این فیلم با عبور از «Halloween»، با افتتاحیه 76,2 میلیون دلار در سال 2018، بزرگ‌ترین افتتاحیه یک فیلم تولید شده توسط «بلوم‌هاوس» را در آمریکای شمالی ثبت کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم Five Nights at Freddy’s چیست؟ به نظر شما این فیلم ارزش دیدن دارد؟ لطفا تجربه‌ی خود را با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *