بهترین فیلم های LGBTQ تاریخ سینما + 2023

فیلم هایی را که در نوشتار بهترین فیلم های LGBTQ برای شما معرفی کرده‌ایم لحن خاصی را می‌سازند که به‌طور منصفانه به تصویر کشیده نمی‌شود و نشده است.

جامعه زمانی که نوبت به شناخت جامعه LGBTQ به‌عنوان انسان‌ها می‌رسد، جهش‌هایی انجام داده است، که سرگرمی‌های بیشتری را به تصویر می‌کشد. در حالی که هنوز راه درازی در پیش داریم، بسیاری از نویسندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان ابتکار عمل برای ساختن فیلم‌هایی با شخصیت‌های برجسته را به دست گرفته‌اند که جامعه LGBTQ می‌تواند به آنها نگاه کند، احساس راحتی کند و مهم‌تر از همه با آنها ارتباط برقرار کند. با نوشتار بهترین فیلم LGBTQ همراه فیگار بمانید.

بهترین فیلم های LGBTQ

مهم ترین ها را بشناسید

فیلم‌های LGBTQ در تاریخ سینما از دههٔ ۱۹۶۰ شروع به تولید شدن کردند و از آن زمان تاکنون، تعداد زیادی از این فیلم‌ها ساخته شده‌اند که برخی از آن‌ها به عنوان بهترین فیلم‌های ژانر ال جی بی تی کیو در تاریخ سینما شناخته شده‌اند. در زیر به برخی از بهترین فیلم‌های LGBTQ تاریخ سینمای جهان اشاره شده است:

  • Brokeback Mountain (2005): داستان عشق ممنوع بین دو کشاورز، «انیس دل مار» و «جک توییست» را روایت می‌کند که پس از گذشت چندین سال دوباره با هم ملاقات می‌کنند و روابطشان ادامه پیدا می‌کند.
  • Moonlight (2016): داستان زندگی یک پسر جوان سیاه‌پوست به نام «چیرون» را دنبال می‌کند که در میانه‌ی محیطی تبهکارانه و آسیب‌های روانی و جسمی، با اعتماد به نفس و روحیه‌ای که در خود پیدا می‌کند، سعی می‌کند زندگی خود را پیدا کند.
  • Blue is the Warmest Color (2013): داستان عشق دو دختر جوان به نام‌های «آدل» و «اما» را روایت می‌کند که با ورود «آدل» به دانشگاه، با یکدیگر آشنا می‌شوند و رابطه‌شان از روز به روز بیشتر می‌شود.
  • Carol (2015): داستان عشق دو زن به نام‌های «کارول» و «ترزا» را روایت می‌کند که در دهه‌ی ۱۹۵۰ در آمریکا اتفاق می‌افتد و با مخالفت‌های اطرافیان و قوانین جامعه همراه می‌شود.
  • Philadelphia (1993): داستان وکیلی به نام «آندرو بیکر» را روایت می‌کند که برای مبارزه با سرطان و مقابله با تبعیض‌های نژادی و جنسی در محیط کار، با کمک وکیلی به نام «جو وایلز» قضیه‌ی خود را به دادگاه می‌برد.
  • Portrait of a Lady on Fire (2019): داستان خانمی به نام «ماریان» را روایت می‌کند که به عنوان نقاشی به سفری به جزیره‌ای در برفراز ساحل برای نقاشی یک پرتره از «هلوایز» می‌رود، اما در آنجا با او قرار می‌گذارد و رابطه‌ای عاطفی و پرشور با او شکل می‌گیرد.
  • My Own Private Idaho (1991): داستان دو دوست به نام‌های «مایک واترز» و «اسکات فیوو» را روایت می‌کند که در جستجوی پدر مایک و سفری خطرناک به ایتالیا هستند و در این میان با مشکلات زیادی روبرو می‌شوند.
  • The Handmaiden (2016): داستان دو زن به نام‌های «سوکی» و «لیدی هیدکو» را روایت می‌کند که در دوره‌ی اشغال ژاپن برای سرقت از یک خانواده‌ی ثروتمند به نام «فونکو»، با هم آشنا می‌شوند و رابطه‌ی عاطفی و پیچیده‌ای با یکدیگر شکل می‌گیرد.

این فیلم‌ها به دلیل داستان‌های جذاب، بازیگران با استعداد و کارگردانی عالی، به عنوان بهترین فیلم‌های LGBTQ سینمای جهان شناخته شده‌اند. فهرست فیلم هایی که در ادامه نوشتار بهترین فیلم های LGBTQ تیم تحریریه فیگار جهت معرفی بیشتر انتخاب کرده است را می‌توانید در لیست زیر در یک نگاه ببینید:

دانلود بهترین فیلم‌ها با محوریت گِی با بالاترین امتیاز IMDB

مقالات مکمل:

بهترین فیلم LGBTQ

فیلم‌هایی که دارای شخصیت‌های LGBTQ هستند، تمایل دارند از آن‌ها کلیشه‌ای بسازند و آن‌ها را در جعبه‌ای قرار دهند که فقط بتوانیم چیزهای زیادی درباره آن‌ها یاد بگیریم. اما، فیلم‌های موجود در این فهرست آن‌ها را در محوریت قرار داده‌اند. آنها واقعی هستند. داستان‌هایشان قابل تامل است، زندگی‌شان درست مثل بقیه است.

Circumstances

بهترین فیلم های LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ

دو دختر در ایران با هم آشنا و عاشق هم می‌شوند، اما اطرافشان هر مانعی برای دور نگه داشتن آنها وجود دارد. این فیلم یک داستان قهرمانانه در مورد دو زن است که تصمیم می‌گیرند یکدیگر را دوست داشته باشند – مهم نیست چه کسی می‌گوید اشتباه می‌کنند.

برخی از موانعی که آنها با آن روبرو هستند، خواهر و برادری است که خودپسند است. آن برادر احساس می‌کند که همه باید به حرف های او گوش دهند و آرام آرام در رابطه با خواهرش وسواس پیدا می‌کند تا جایی که فاجعه رخ می‌دهد. شرایط نشان می‌دهد که چه اتفاقی می‌افتد زمانی که دین یک کشور بتواند زندگی مردم خود را دیکته کند.

Come As You Are

بهترین فیلم های LGBTQ, بهترین فیلم LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ

این فیلم در دهه 90، گروهی متشکل از سه دوست را دنبال می‌کند که سعی می‌کنند بفهمند که چه کسانی هستند و چگونه در این جامعه قرار می‌گیرند. این دو پسر توسط والدینشان با هم آشنا می‌شوند. آنها با یک همکلاسی به نام سارا دوست می‌شوند، پس از اینکه او به آنها کمک می‌کند توسط گروهی از قلدرها مورد حمله قرار می‌گیرند. روابط آنها به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. ساختار محتوایی این فیلم زمانی به مکانی تاریک فرستاده می‌شود که یکی از سه نفر شروع به استفاده از مواد مخدر و الکل می‌کند. هر سه رابطه با انتخاب هایی فردی مورد آزمایش قرار می‌گیرد.

The Miseducation Of Cameron Post

بهترین فیلم های LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ

یکی دیگر از فیلم های LGBTQ که در جشنواره فیلم کن 2018 نمایش داده شد، The Miseducation of Cameron Post بود. با بازی کلویی گریس مورتز در نقش یک دختر جوان در دهه 90.

شخصیت مورتز به یک اردوگاه مسیحی فرستاده می‌شود که برای شست و شوی مغزی طراحی شده است. آن‌ها در این اردوگاه مجبور به این باور هستند که استریت بودن تنها راه زندگی است. او با دو نفر روبرو می‌شود که به سرعت با او دوست می‌شوند و آنها به زودی متوجه می‌شوند که چیزی برای تغییر دادن وجود ندارد. این فیلم کاوشی است درباره اینکه یک نوجوان LGBTQ در دهه 90 چگونه است. به خصوص در میان هراس شیطانی و والدین بیش از حد محافظت کننده.

Call Me By Your Name

بهترین فیلم های LGBTQ, بهترین فیلم LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ

فیلمی که تیموتی شالامه را به یک ستاره تبدیل کرد و زندگی حرفه ای آرمی همر را احیا کرد، «مرا با نام خودت صدا کن» حول محور الیو (شالامه) که پسر جوان یک استاد است. این خانواده تابستانی در ایتالیا در یک ملک زیبا در کنار دریا می‌گذرانند. امسال آنها با الیور (همر) روبرو می‌شوند که الیو به سرعت عاشق او می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های تیموتی شالامی

میل الیو گیج کننده است، اما وقتی مشخص می‌شود که جذابیت آنها مشترک است، فیلم به یک عاشقانه تلخ تبدیل می‌شود. این فیلم، فیلمی است مملو از ارجاعات ادبی ظریف به همان اندازه که تمایلات ظریف جذابیت دارد.

Bridegroom

بهترین فیلم های LGBTQ, بهترین فیلم LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ

یک مستند مهم در این لیست، Bridegroom است که شین بیتنی را پوشش می‌دهد که دوست پسرش، تام بریدگروم، دچار یک تصادف غم انگیز می‌شود و پس از سقوط از پشت بام جان خود را از دست می‌دهد. این دو درست پس از لغو DOMA در کالیفرنیا نامزد کردند.

این مستند که یک داستان غم انگیز را در خود دارد، از آنجا بدتر می‌شود که خانواده تام دسترسی شین به جسد تام یا مراسم تشییع جنازه را رد می‌کنند. داستان شین در فیلم عروس، که عملاً از زندگی مردی که قرار بود با او ازدواج کند، جدا شده است، داستانی است که بسیاری از زوج های LGBTQ می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

Paris Is Burning

بهترین فیلم های LGBTQ, بهترین فیلم LGBTQ
بهترین فیلم های LGBTQ

مستندی که در اولین نمایش خود در سال 1990 جهان را غرق در تسخیر خود کرد، پاریس در حال سوختن است صحنه سالن رقص را در دهه 1980 دنبال می‌کند. این مستند نگاهی آرزومند به یک خرده فرهنگ عجیب و غریب منحصر به فرد، نه تنها زندگی LGBTQ، بلکه زندگی فقرا و محرومان در شهر نیویورک را پوشش می‌دهد. این فیلم به‌عنوان یک مستند آموزشی قاب‌بندی می‌شود و تصاویر، زبان‌های عامیانه و انواع ملکه‌ها را به شکل غریب اما آشنایی به تصویر می‌کشد، اما مصاحبه‌های واقعاً جدی شخصیت‌های مختلف به فیلم عمق می‌دهد و همان چیزی است که باعث می‌شود فیلم رتبه شماره‌اش را کسب کند.

Queendom

 

بهترین فیلم LGBTQ
بهترین فیلم LGBTQ

گنا، یک هنرمند عجیب و غریب از یک شهر کوچک در روسیه، لباس‌های دنیای ماورایی که از آشغال و نوار چسب ساخته شده است می‌پوشد و در خیابان‌های مسکو به دولت اعتراض می‌کند. گنا، تنها 21 سال دارد. او نمایش‌های رادیکالی را در ملاء عام به صحنه می‌برد که به شکل جدیدی از هنر و اکتیویست بودن تبدیل می‌شود. با انجام این کار، او می‌خواهد درک مردم از زیبایی را تغییر دهد و توجه را به آزار و اذیت جامعه LGBTQ+ جلب کند. اجراها – اغلب تاریک، عجیب، خاطره انگیز، و در هسته آنها دفرمه بودن – جلوه‌ای از ناخودآگاه گنا یا جنا هستند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های LGBTQ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

سوالات متداول

پرفروش ترین فیلم lgbtq کدام فیلم است؟

پرفروش‌ترین فیلم LGBTQ تاریخ سینما، فیلم (Babycakes) محصول سال 1989 می‌باشد که با فروش بیش از ۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان، به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم LGBTQ تاریخ سینما شناخته می‌شود. این فیلم در کارگردانی پاول بارتلت، داستان رابطه‌ی عاطفی بین دو مرد جوان را در نیویورک روایت می‌کند که با مخالفت‌ها و تنش‌های زیادی از سوی خانواده و جامعه مواجه هستند. این فیلم، برای تولید به هزینه‌ی کمی از ۲۰۰ هزار دلار استفاده کرد و با درآمد بیش از ۲۰ میلیون دلار در سراسر جهان، به یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فیلم‌های تمام زمان در ژانر خود تبدیل شد.

ممنوعه ترین فیلم lgbtq کدام فیلم ها هستند؟

لیست ممنوعه ترین فیلم‌های LGBTQ+ در سطح جهان بسیار طولانی است و بسته به قوانین و محدودیت‌های هر کشور متفاوت است. اما این لیست برخی از فیلم‌های ممنوعه ترین در برخی کشورها را شامل می‌شود:

  • Blue Is the Warmest Color – ممنوع در تونس و لبنان
  • Borderline – ممنوع در استرالیا، بلژیک، پرتغال، و برخی ایالات آمریکا
  • The Night Has a Thousand Eyes – ممنوع در برخی ایالات آمریکا و بریتانیا
  • Close-Up – ممنوع در ایران
  • Maurice – ممنوع در سنگاپور


One thought on “بهترین فیلم های LGBTQ تاریخ سینما + 2023

  1. تو ایران مگه ممنوع هم داریم!؟🤔
    همش رو میشه دانلود کرد و بعدش نگاه کنی!😎
    بعد شما نمیگید این مطالب رو میزارید ممکنه فیلتر بشید!؟
    اونوقت ما دیگه نمی‌تونیم راحت از مطالبی که میزارید بهره‌مند بشیم!؟
    سپاس از شما 🙋🏻‍♀️🙏🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *