نقد فیلم 365 Days (۳۶۵ روز)

365 روز، یا همانطور که می‌دانیم آن را می‌شود ماراتنی جنسی منحصراً برای بزرگسالان نامید. با نوشتار نقد فیلم 365 Days همراه فیگار بمانید.

یک درام وابسته به عشق است، از ملیت لهستانی، به کارگردانی باربارا بیالوواس و اقتباس او، همراه با توماش کلیماالا و توماش ماندس. بر اساس اولین رمان سه گانه 365 days بلانکا لیپینسکا (2018) با بازی آنا ماریا سیکلکاکا و میشل مورونه.

لورا (آنا-ماریا سیکلوکا) یک مدیر زیبا و موفق است که پس از حمله مرگبار به پدرش وسواس ماسیمو (میشل مورون)، رئیس خانواده مافیایی سیسیلی می‌شود. ماسیمو تصمیم میگیرد لورا را به هر قیمتی به چنگ بگیرد و او را بدزدد و به او 365 روز پیشنهاد میدهد تا عاشق او شود.

دانلود قسمت سوم فیلم 365 روز از تلگرام

نقد فیلم 365 Days (۳۶۵ روز)

عشق به قیمت 365 روز


این که فیلم 365 روز همانند رومئو و ژولیت (1968) یا داستان عشق (1970) نیست واضح و آشکار است. به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم که ما از آنچه که قرار است ببینیم و آنچه که قرار است پیدا کنیم آگاه باشیم.

درواقع ما با یک فیلم شهوانی بسیار قوی روبرو هستیم، البته تخیلی، با صحنه هایی از رابطه جنسی تظاهرآمیز. در آغاز فیلم قبل از آدم ربایی، شاهد نمونه ای از آنچه بعداً اتفاق می افتد هستیم. لورا در رختخواب با کمک یک شیئ و با ضربات وحشیانه به ماسیمو در حال تغییر حالات خود است.

همانطور که گفته شددر این بین 365 روز ربوده شدن و عاشق شدن وجود دارد. البته لورا شرایط را نمیپذیرد، اما ماسیمو، عادت نکرده به کلمه نه، پرخاشگر و از نظر جنسی کمی به مقدمات توجه می‌کند، لذا حاضر نیست تسلیم لورا شود.

بیشتر بخوانید:

طرد شدن

گویا در این فیلم از بازی موش و گربه الهام گرفته شده است، لورا تسلیم جذابیت های ماسیمو نمی‌شود (که همانطور که خواهید دید کم نیست) و این فقط او را بارها و بارها عصبانی میکند، اما تعاریف عشق برای لورا هرگز فراتر از پایان سوء استفاده از او نمی‌رود، اگرچه صحنه ای تحریک کننده از دو نفر زیر دوش در لورا شروع به بیداری و کنجکاوی در فضاسازی های عاشقانه میکند. اما از لحاظ روانشناختی همه چیز احاطه شده توسط یک بیماری عظیم است.

ماسیمو وانمود نمیکند که لورا 365 روز را در یک قلعه حبس شده است (به معنای واقعی کلمه)، اما میخواهد که او دم خور و همبسته شود. او را با لباسهای مجلل، با شامهای عاشقانه و با قلب خود سرگرم میکند.

سندروم استکهلم

نقد فیلم 365 Days , نقد 365 Days , بررسی فیلم 365 Days , نقد فیلم 365 روز , بررسی فیلم 365 روز
نقد فیلم 365 Days , بررسی فیلم 365 روز

با گذشت زمان، لورا شروع به پذیرفتن و آگاهی از انکارش می‌کند. همه جیز به سندرم استکهلم (پدیده ایست روانی که در آن گروگان حس هم‌دلی، همدردی و وفاداری به گروگان‌گیر پیدا می‌کند و در مواقعی این حس وفاداری تا جایی است، که از کسی که جان، مال و آزادیش را تهدید کرده است، دفاع و با اختیار و علاقه خودش را تسلیمش می‌کند. علت این عارضه روانی را عموماً نوعی مکانیزم دفاعی دانسته اند.) ختم می‌شود.

تکلیف

قبل از یک شب در یک هتل خصوصی متعلق به ماسیمو (با عناصر یک بازی جنسی قدرتمند) و در مواجهه با امتناع جدید لورا، او دختری را وارد اتاق میکند، که در مقابل چشمان لورا با دستبند، و اتفاق‌های خشونت آمیز، پس از رقص استثنایی هر دو قهرمان داستان در مهمانی و ملاقات دوست دختر سابق ماسیمو، لورا در یکی از باشگاههای ماسیمو در یک رویداد شرکت میکند، اما با لباسی که باعث میشود بوریس ایزاگویر دگرجنسگرا شود، باعث حسادت ماسیمو و تلاش برای سوء استفاده شکل می‌گیرد. یک اوباش، که او را فاحشه میداند.

پس از این رویداد، که عواقبی را در پی خواهد داشت، ماسیمو لورا را به قایق تفریحی خود میبرد و جان ماسیمو را نجات میدهد. در آنجا، لورا متوجه میشود که عشق ماسیمو واقعی است و او شروع به عاشق شدن میکند، که باعث میشود خودش را به او بسپارد. در اینجا یک ماراتن جنسی که بیشتر شبیه به شخصیت مطرح در این فضاسازی‌ها یعنی ناچو ویدال است شروع می شود و تمپو در این مرحله از فیلم به اوج خود می‌رسد.

نتیجه

نقد فیلم 365 Days , نقد 365 Days , بررسی فیلم 365 Days , نقد فیلم 365 روز , بررسی فیلم 365 روز
نقد فیلم 365 Days , بررسی فیلم 365 روز

ماسیمو لورا را به لهستان میفرستد، فقط دو ماه است که او عاشق شده است. وی برای معشوقش یک آپارتمان اجاره میکند و میتواند به دیدار والدینش برود، اگرچه اکنون این لورا است که نمیخواهد آنجا را ترک کند.

او با دوست صمیمی خود ملاقات میکند، به او میگوید که چه اتفاقی افتاده است و همراه او در انتظار ورود ماسیمو، ظاهر فوق العاده ای را ایجاد میکند. آن شب و با آزار و اذیت دوست پسر سابق احمقش که با او ملاقات میکند، لورا وارد اتاق او میشود و ماسیمو منتظر اوست. در آن اتاق دوباره آن‌ها جلسه ای از رابطه جنسی وحشی آغاز می‌کنند، جایی که شور، لذت و اکنون عشق با هم ادغام میشوند. عشق از طرف هر دو.

یک رویداد اجتماعی خودجوش، دیدار دوست نزدیکش از سیسیل، یک شگفتی خوشحال کننده و یک تماس تلفنی باعث میشود ماسیمو آرزو کند که هرگز به دنیا نیامده بود.

لورا و ماسیمو

نقد فیلم 365 Days , نقد 365 Days , بررسی فیلم 365 Days , نقد فیلم 365 روز , بررسی فیلم 365 روز
نقد فیلم 365 Days , بررسی فیلم 365 روز

ماسیمو (میشل مورونه)، بازیگر و مدل لهستانی و لورا (آنا-ماریا سیکلوکا)، بازیگر لهستانی، که شروع آن در تئاتر بود و با نقش های کوچک در سینمای ملی ادامه یافت. صحنه های صمیمی که بین آن‌ها ایجاد می‌شود تا حدودی واقعی هستند. و برای همه مردم اهستان جای تعجب را می‌گذارد. ما قصد داریم بخش بازیگری را از روابط جنسی برجسته (و کل شبکه فریبکاری در رابطه با فیلمبرداری صحنه ها) متمایز کنیم. اما نمی‌شود.

در صحنه های رابطه جنسی، که برخی آنها را متهم به پورنوگرافی، شبه پورنو یا بسیار وحشتناک و حتی مشکوک کرده اند، باید به رید هیستینگز (مدیر Netflix) مراجعه کرده و ناراحتی خود یا چیزی بسیار ساده تر را بیان کنند.

نتیجه گیری فیلم ‌365 Days

365 روز، 365 شناسه یا 365 روز، بدون دیدن Fifty Shades معروف، فراموش کردنی است. درواقع نسخه لهستانی آن است. هیچ رنگی در مسئله جنسی وجود ندارد. ما نه این فیلم را توصیه میکنیم و اینکه این متن نوشته شده جهت آگاهی شما برای اینکه فرزاندانتان را در نظر داشته باشید تا به سمت این فیلم‌ها نروند. ما بزرگتر هستیم و هشدار می‌دهیم، شاید اگر مجبور به انتقاد نبودیم آن را نمیدیدم و مطمئناً اشتباه کردیم.

مشخصات و بازیگران فیلم ۳۶۵ روز

بازیگران فیلم ۳۶۵ روز
بازیگران فیلم ۳۶۵ روز
  • بازیگران فیلم ۳۶۵ روز : میشل مورونه (ماسیمو)، آنا ماریا سیکلوکا (لورا)، برونیسلاو وروکلاووسکی (دست راست ماریو / ماسیمو)، اوتار سرالیدزه (دومنیکو / مرد ماسیمو)، مگدالنا لامپارسکا (اولگا / دوست لورا)، ناتاسا اوربانسکا (معشوق سابق آنا / ماسیمو)، گرازینا شاپولوفسکا (کلارا / مادر لورا)، توماش استوکنگر (توماس / پدر لورا)، جیانی پاریسی (پدر ماسیمو)، ماتئوش لاسوفسکی (دوست پسر مارتین / لورا) و آگنیزکا وارچولسکا (مدیر بانک)
  • سال: 2020
  • مدت زمان: 116 دقیقه
  • کشور: لهستان
  • کارگردان: باربارا بیالوواس
  • فیلمنامه: باربارا بیالوواس ، توماش کلیماالا ، توماش ماندس ، بلانکا لیپینسکا (رمان: بلانکا لیپینسکا)
  • عکاسی: بارتک سییرلیکا
  • موسیقی: Michal Sarapata ، Mateusz Sarapata (آهنگ: Mabel)
  • ژانر: درام. شهوانی
  • توزیع کننده: Netflix

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم 365 Days سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “نقد فیلم 365 Days (۳۶۵ روز)

  1. سلام.
    نقد جالبی بود. من این فیلم رو کامل دیدم و راستش برام هیچ لذت و حتی سرگرمی و جذابیتی نداشت و احساس کردم وقتم رو با دیدن این فیلم تلف کردم. به نظرم یک فیلم ظاهرا عاشقانه اما در واقع یک فیلم پورنوی مضحک و چندش آور با فیلمنامه بی محتوا و بازیگری و کارگردانی ضعیفه که اواسط فیلم دیگه کسالت آور میشه و این هم که خواستند به زور و با ترفند استفاده از صحنه های جنسی ، بیننده رو نگه دارند واقعا آدم رو منزجر میکنه. با تشکر

  2. فیلم بی محتوی بی منطق و یک افتضاح پیش پا افتاده در دنیای سینما.
    درواقع یک فیلم … است که داستانی هم ضمن آن روایت میشود اگر نه ارزشی بیش از آن ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *