حقایق پنهان فیلم 365 روز ؛ پشت پرده فیلم 365 Days

فیلم 365 روز در کشور لهستان ساخته شده است. نتفلیکس توانست با ساخت این فیلم طرفدارانی از قشری متفاوت را به سمت خود بکشاند. با نوشتار حقایق پنهان فیلم 365 روز با فیگار بمانید.

عمده صحنه‌های فیلم در لهستان (ورشو، کراکوف، و نیپلومیتز) و در ایتالیا (ٖ‍ٖسانرمو )پر شده‌اند.(بهترین فیلم های لهستان 2022 و 2021)

دانلود قسمت سوم فیلم 365 روز از تلگرام

حقایق پنهان فیلم 365 روز

پشت پرده فیلم 365 Days

  • کارگردان باربارا بیالووس و توماس ماندز
  • تهیه‌کننده ماسیج کاولسکی، اوا لواندوفسکا و توماس ماندز
  • نویسنده توماس کلیمالا، باربارا بیالووس، توماس ماندز و بلانکا لیپینسکا بر پایه 365 Dni اثر Blanka Lipińska
  • بازیگران آنا سیکلوکا، میکه‌له مورونه، برونیسلاو وروتسلاوسکی، اوتار سارالیدزه، ماگدالنا لامپارسکا و ناتاشا اورباینسکا
  • موسیقی میشیا سرپات
  • تدوین‌گر مارسین درونوسسک
  • شرکت تولید اکیپا اس‌پی زد ز او، Future Space، Next Film و TVN
  • توزیع‌کننده Next Film
  • مدت زمان ۱۱۵ دقیقه
  • کشور لهستان
  • زبان انگلیسی، ایتالیایی و لهستانی

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار حقایق پنهان فیلم 365 روز خواهید خواند به شرح زیر است:

محبوب‌ترین عمل در لهستان

بلانکا لیپینسکا، به عنوان نویسنده فاش کرد که شاتی که در آن میشل مورونه بازیگر نقش اول در حین آمیزش جنسی روی اندام‌های خصوصی بازیگر نقش لورا آب می‌ریزد، از نسخه‌های قبلی فیلم جدا شده و تنها پس از درخواست او برای بازگرداندن آن، دوباره اضافه شد. او می‌گوید که این حرکت “یک عمل بسیار محبوب در لهستان” برای زوج ها است.

صراحت در فیلم 365 روز

میشل مورونه، ستاره اصلی فیلم، با مقایسه این فیلم با Fifty Shades of Grey (2015)، اشاره کرد که این فیلم از نظر جنسی صریح تر است. وی بیان کرد که برخلاف رعایت‌هایی که برای برای فیلم Fifty Shades of Grey

در نظر گرفته شده است، مخاطبان باید بدانند که فیلم 365 روز دقیقا همان چیزی است که در رمان 365 روز خوانده و تصور کرده‌اند. منتقدان سینمایی که این دو فیلم را با هم مقایسه می‌کنند، به میزان صراحت در این فیلم نسبت به 50 Shades اذعان کرده‌اند.

واقعی به نظر رسیدن صحنه‌ها

سازندگان فیلم تمام تلاش خود را کردند تا صحنه‌های س.ک.س را واقعی کنند. سازندگان فیلم دوست داشتند تماشاگران زمزمه‌ها و نفس‌های سنگین بازیگران را حین آمیزش جنسی بشنوند و عرق و شور آنها را ببینند. آنها دوربین را برای دو بازیگر غیر مزاحم و نامرئی کردند تا بتوانند صحنه را در چند پلان طولانی به نمایش بگذارند.

دست‌اندرکاران سر صحنه به حداقل کاهش یافت. صحنه‌ها آنقدر قانع کننده بودند که چندین بیننده به اشتباه فکر کردند که بازیگران اصلی در صحنه فیلمبرداری واقعاً رابطه جنسی داشتند و بازیگران باید شخصاً این حدس و گمان را کنار بگذارند. یکی از رازهای پنهان فیلم 365 روز همین مسئله است که برای همه طرفداران این فیلم باید روشن می‌شد.

سرعتِ شروع همه چیز

میشل مورونه در پاسخ به این سوال که سخت‌ترین صحنه برای فیلمبرداری در این فیلم چه بود، گفت: “صحنه ضربه زدن. برای من واقعا سخت بود زیرا سر صحنه فیلمبرداری قرار گرفتم و با این دختر آشنا شدم – سلام، از آشنایی با شما خوشحالم. و بعد از 2 دقیقه که او را ملاقات کردم، همه چیز شروع شد. من نمی‌توانستم بازی کنم. دلیلش این بود که به محض شروع کار، صدای قهقهه‌های اطرافیانم را می‌شنیدم.”

افسردگی میشل مورونه

میشل مورونه قبل از اینکه فیلمنامه این فیلم را بگیرد، فعالیت سینمایی و تلویزیونی خود را رها کرده بود. او به تازگی طلاق گرفته بود، شکست خورده بود، به شدت افسرده (بهترین فیلم های افسردگی) بود و به عنوان باغبان در یک روستای کوچک در شمال ایتالیا کار می‌کرد.

پس از پنج ماه زحمت کشیدن در کنار دام، از منیجر خود پیشنهادی را گرفت… که تیمی از فیلمسازان لهستانی می‌خواهند نقش اصلی یک رئیس مافیای ایتالیایی (بهترین فیلم های ایتالیایی زامبی محور) را به او پیشنهاد دهند. مورونه با رئیس باغبانی خود تماس گرفت و گفت: “امروز سر کار نمی‌آیم. مریضم” و سوار هواپیما به مقصد لهستان شد.

تحول ذهنی میشل مورونه

میشل مورونه می‌گوید که همراه با ورزیده شدن از لاحاظ جسمانی، برای خلق شخصیت ماسیمو به یک تحول ذهنی نیز نیاز دارد. او می‌گوید: “شخصیت اصلی فیلم 365 روز یک معتاد به سکس است. بنابراین ما سعی کردیم شخصیت را بر اساس فردی قرار دهیم که اعتیاد جنسی دارد. حتی نوع نگاه ماسیمو نیز شبیه یک معتاد جنسی است و وقتی هیجان زده می‌شود باید بیان در چشمانش مانند آتش باشد. شیطان. سخت است چون من معتاد به سکس نیستم. من باید روی این بیماری شخصیتی می‌ساختم – کسی که همیشه به رابطه جنسی فکر می‌کند. بنابراین از نظر روانی، کار ساده‌ای نبود.”

عادی بودن صحنه‌های جنسی در ایتالیا

میشل مورونه می‌گوید که با صحنه‌های جنسی بسیار صریح مشکلی ندارد زیرا در ایتالیا به آنها عادت کرده است. در صنعت سینما در لهستان، این مسئله چیزی است که شما آن را قبول ندارید. در ایتالیا، ما واقعاً طرفدار این نوع صحنه‌ها هستیم، زیرا وقتی صحنه‌های جنسی را می‌گیریم، دوست داریم عمیق‌ترین اشتیاق را نشان دهیم. برای ما، در ایتالیا، صحنه‌های س.ک.س واقعا عمیق هستند. بنابراین من واقعا برای آن آماده بودم.”

واقعی نبودن صحنه‌ها

میشل مورونه بازیگر اصلی این فیلم ادعاهایی مبنی بر داشتن رابطه جنسی واقعی با بانوی اصلی آنا ماریا سیکلوکا را رد کرد. او می‌گوید: “این صحنه‌ها واقعی به نظر می‌رسد زیرا ما بازیگران خوبی هستیم. ما می‌دانیم که چگونه آن را نشان دهیم. نه، واقعی نبود.”

پر طرفدارترین اثر لهستانی

با وجود جنجال‌ها و نقدهای نامطلوب، این فیلم پس از اکران جهانی آن در ژوئن 2020 و پس از یک نمایش موفق در لهستان، برای نتفلیکس به یک فیلم بزرگ تبدیل شد. این فیلم در لیست برترین ها برای چندین منطقه از جمله ایالات متحده، استرالیا، بریتانیا، برزیل، فرانسه، اسپانیا و هند قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار حقایق پنهان فیلم 365 روز سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


9 thoughts on “حقایق پنهان فیلم 365 روز ؛ پشت پرده فیلم 365 Days

  1. فیلم خوبی بود اما در آخرقسمت سوم بد تموم شد و اصلا مشخص نشد دختره اخر باکی میمونه
    جوری تمومش کردن ک انگذر بازم ادامه داره بخصوص باسوالی ک ماسیمو اخرش از دختره پرسید

  2. فیلم خوبی بود و اینکه اخرش مبهمه خوب معنیش فیلم دنباله داره و قسمت بعد معلوم میشه.قسمت دوم هم باید دوبار ببینید که داستان رو متوجه بشید.قسمت سوم بسیار ناراحت کننده و اعصاب خورد کن بود او فیلمها وقتی مردی خیانت کنه یا زنی رو ببوسه جوری نشونش میدن که وقتی همسرش ازش جدا میشه همه میگن حقش بود ولی وقتی زنی تو فیلم خیانت میکنه خیلی عادی نشونش و میگن حق اختیار داره و همسرش هم چیزی بهش نمیگه و عصبانی نمیشه!!خیانت چه واسه مرد چه واسه زن کار بدیه

  3. .فیلم خوبی بود و اینکه اخرش مبهمه خوب معنیش فیلم دنباله داره و قسمت بعد معلوم میشه.قسمت دوم هم باید دوبار ببینید که داستان رو متوجه بشید.قسمت سوم بسیار ناراحت کننده و اعصاب خورد کن بود او فیلمها وقتی مردی خیانت کنه یا زنی رو ببوسه جوری نشونش میدن که وقتی همسرش ازش جدا میشه همه میگن حقش بود ولی وقتی زنی تو فیلم خیانت میکنه خیلی عادی نشونش و میگن حق اختیار داره و همسرش هم چیزی بهش نمیگه و عصبانی نمیشه!!خیانت چه واسه مرد چه واسه زن کار بدیه

  4. سلام متشکرم از نظر من واقعا فیلمش اخلاقی نبود وصحنه های زیادی داشت واقعا بعد از دیدنش عذاب وجدان گرفته بودم

  5. به شدت فیلم مزخرفی بود هیچی جز سکس نداشت ،اخر هر سری دختره میمیره بعد خیلی مزخرف قسمت بعدی زنده است واقعا حسرت خوردم به اون چند ساعتی که الکی وقتمو پای این فیلم چرت گذاشتم

  6. چرا دیگه لورا با ماسیمو موند اما تو رمان لورا با چاتو ازدواج کرد و دختر دار شدن البته در داستان رمان لورا حق داشت که از ماسیمو جدا بشه چون لورا بعد از مردن بچه دیگه نمی‌خواست بچه دار بشه و ماسیمو لورا رو بیهوش میکرد و … میکرد اما تو فیلم به نظرم اصلا لورا نباید فکر خیانت میکرد چون ماسیمو توی فیلم همه چی تموم بود فقط خیلی مرموز بود.در فیلم لورا با ماسیمو موند

  7. نظر شخصیه منه… فیلم با وجود دیالوگ ضعیف یا صحنه های ضعیف تر از دیالوگ ولی چیزی داره که آدمو جذب میکنه و دوس داری همش ببینی چی میشه ؟ آهنگ های سکانس فیلم فوق العاده هستن/ مناظر عالی / خانه های لاکچری/ و بیشتر از همه ی اینا رفتار سادیسمی عاشقانه ی ماسیمو واقعا قلب آدمو میلرزونه البته من اینطوری ام .. این حس رو دوست دارم و جذاب ترین صحنه ها بنظر من فرار لارا و تعقیب ماسیمو به دنبال اونه…
    راحب قسمت سوم هم باید بگم لارا تو ماشین لحظه اخر به ناچو گفت به زمان احتیاج دارم…. این یعنی با ماسیمو میمونه..
    ولی شک نکنید قسمت بعدی هم داره
    و مطمانم تو قسمت بعد یا ماسیمو یا ناچو یکیشون میمیرن
    در کل من عاشق سه گانه این فیلمم
    و اون دوست خله چل لارا عالی بازی میکرد عاشقش شدم

  8. سلام.اول اینکه خیلیا3گانه فیلم رو نگاه کردن شایدبرخی2یا3بار. ودرست یاغلط شروع کردن به کوبیدن فیلم اگه بدبودکه دیگه نبایدمیدیدین.اگرم خوب بود که چرااینقدرفیلم رومیکوبین.صدالبته که این فیلم پرازایراده ولی جذابیت های خودشم روهم داره.ازنظرفنی من حرفی نمیزنم ولی درخصوص رل یک خانم بنده شخصاحالم ازش بهم خورد توطول دیدن این3گانه سرکارخانم لورا نشون داد توهرشرایط وباهربهونه ایی اماده خیانت کردنه.وگرنه هیچ دلیلی واسه خیانت به کسی مثل ماسیمونداشت تمام هست ونیستش چه مالی چه جانی روبه پای لورا ریخت ولی لورا خیلی راحت ومثل خیارفروختش..این روتوهمون قسمت دوم فیلم زمانی که ناچوبه عنوان باغبون واردشدمیشدفعمیدکه لوراعلیرغم داشتن ادمی مثل ماسیمو روی ناچوکراش داشت.واین به ذات تنوع طلب لورا برمیگشت.ومن به شخصه اصلادوست ندارم که لورا برگرده پیش ماسیمو.چون تواون شب خاص کنارساحل لورا تمام جسم وروحش روگذاشت پیش ناچو ومثل مترسک سرجالیزبرگشت پیش ماسیمو.ببخشیدکه طولانی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *